kosten d pony??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maaikeXx23

kosten d pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 18:58

mijn zusje en ik willen heel graag een eigen pony
ongeveer een d pony
maar hoeveel kost het onderhouden van een d pony ongeveer in de maand (zoals voer,hoefsmid,dierenarts)

Ekeif96

Re: kosten d pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:00

Gebruik de zoek functie eens ;)
Daar staan genoeg topic's hierover.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:02

idd weer een geval voor de zoekfunctie ;) .
op wiki staan hele tabellen over de onderhoudskosten voor een paard/pony en de prijs van het beestje zelf kan heel erg verschillen (hangt van je eisen af).

maaikeXx23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 19:07

dankjewel!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:18

Naast het gebruik van de zoekfunctie is het misschien gezellig ervaringen uit te wisselen met leeftijdgenoten.

WPC > YRT

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:09

Leuk!
De hoefsmid komt om de 6 a 8 weken als je ze laat bekappen en beslaan ben je rond de 55 euro kwijt.
Ook moet je paard 4x per jaar ontwormd worden,Als je dat zelf doet ben je ongeveer 15 euro kwijt,
Daarna heeft je paard inentingen nodig daarvoor betaal je 30 euro,Daarna komt er twee keer per jaar de paardentandarts daar betaal je rond de 40 euro voor.Als je paard een keer ziek is kan de dierenarts ook komen en alles wat daarbij hoort betaal je rond de 30 a 80 euro (ligt eraan wat er aan de hand is)
en het voer kun je verschillende brokken geven of musli volgens mij kost 20 kg ongeveer 10 euro, maar ook kun je hooi geven(verschillende prijzen).
en daarnaast heb je nog de andere benodigheden als je geen zadel en hoofdstel erbij hebt moet je die ook weer apart gaan kopen (misschien kun je dan eventueel ook nog even op marktplaats kijken)tweedehands-zadel en hoofdstel kan net zo goed zijn! :) en dan heb je ook nog een longeerlijn,bandage's,logeerzweep etc.
Als je ervoor kiest om je paard een deken op tedoen in de winter bijvoorbeeld dan moet je die ook aanschaffen,je hebt verschillende kwaliteiten dus de prijs kan 70 euro zijn maar ook 200,daarna heb je ook nog een zomerdeken (40 a 50 euro),zweetdeken (25 a 40 euro),exceemdeken (alleen voor paarden die daar last van hebben kost ong 75 euro),vliegendeken ( 28 a 75).
Veel succes verder en ik hoop dat je er een beetje wijzer van geworden bent:P

Groetjes Wildjes

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:44

Het kost een hoop dat wet ik wel haha
ik denk dat je met wat hier boven staat heel veel kan doen ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:21

Als je je pony op pension moet zetten, dus niet bij je eigen huis rond de 250euro per maand. Woon je in een dure regio dan mag je daar nog 100euro bij rekenen. Heel veel geld dus...