Ervaring met ponykamp Les Chevaux?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjisi

Ervaring met ponykamp Les Chevaux?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 21:26

Ik ben een beetje op zoek naar een leuk ponykamp voor een 15-jarige. Nu heb ik dit gevonden : http://www.leschevaux.nl/ponykamp.phtml
Het lijkt mij echt een leuk ponykamp. Heeft iemand hier ervaring met Les Chevaux in Drenthe?
Alvast bedankt voor het lezen :D

Anoniem

Re: Ervaring met ponykamp Les Chevaux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:27

Als je even zoekt op de zoekfunctie dan kun je er een heleboel over vinden :)

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 21:31

Sorry, helemaal vergeten haha!
Dankje!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:59

Les Chevaux is zeker een aanrader :j

Erg leuke kampen met leuke ponys
Elke dag les en naar het bos :)

meandrakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:30

http://www.leschevaux.nl
het is zeker een hele leuke manege, dichtbij het bos dus elke dag lekker in het bos rijden met hele lieve en leuke pony's. en het is er altijd heel erg gezellig :)
dus echt een aanrader +:)+

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:43

Okee, dankjewel allemaal! :D

Snow_Feather

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:30

Ik ben daar jaren geleden ook als klein meisje geweest, maar ik vond het niet zo'n leuk kamp :)

WE mochten niet bij de pony's als we niet gingen rijden, alle spullen (caps, zweepjes, oid) moesten altijd opgeruimd zijn anders werd het verstopt en moest je 'savonds een liedje zingen bij het eten. Als je dit dan niet deed kreeg je een beker water over je heen. één meisje kreeg zelfs een bakje vla over zich heen! -O- Ook gingen we een avond Black Beauty kijken en op de helft van de film moesten wij naar bed en ging de begeleiding de film wél afkijken...
Niet het leukste kamp dus in mijn beleving ;) Maar ik kan natuurlijk ook een verkeerde week gehad hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:34

Snow_Feather schreef:
Ik ben daar jaren geleden ook als klein meisje geweest, maar ik vond het niet zo'n leuk kamp :)

WE mochten niet bij de pony's als we niet gingen rijden, alle spullen (caps, zweepjes, oid) moesten altijd opgeruimd zijn anders werd het verstopt en moest je 'savonds een liedje zingen bij het eten. Als je dit dan niet deed kreeg je een beker water over je heen. één meisje kreeg zelfs een bakje vla over zich heen! -O- Ook gingen we een avond Black Beauty kijken en op de helft van de film moesten wij naar bed en ging de begeleiding de film wél afkijken...
Niet het leukste kamp dus in mijn beleving ;) Maar ik kan natuurlijk ook een verkeerde week gehad hebben ;)

Misschien had de begeleiding daar goede redenen voor. Ik vind het niet zo gek dat de pony's ook met rust gelaten moesten worden, die beestjes worden horendol als ze 6 weken lang van die gillende meiden om zich heen hebben. En je spullen opruimen en op tijd naar bed was alleen maar ten goede voor jezelf ;)

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:48

Zeker een leuke manege! Erg gezellig daar, leuke pony's en leuke begeleiding!:)

laura_appie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:50

Ik ben nu ook 15 jaar en ben 3 jaar geleden naar les chevaux geweest. Het was een leuk ponykamp maar wel met een groot leeftijdsverschil. Ik ben daarna nog naar andere ponykampen geweest en zelf vind ik manege molenzicht het leukste daar hebje kleine groepjes (bij les chevaux lig je op een hele grote kamer) en is het op leeftijd ingedeeld daardoor ben je alleen maar op ponykamp met meiden van je eigen leeftijd dat vond ik veel prettiger. Hopelijk heb je hier wat aan je mag me altijd wat vragen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:54

Joolien schreef:
Snow_Feather schreef:

Misschien had de begeleiding daar goede redenen voor. Ik vind het niet zo gek dat de pony's ook met rust gelaten moesten worden, die beestjes worden horendol als ze 6 weken lang van die gillende meiden om zich heen hebben. En je spullen opruimen en op tijd naar bed was alleen maar ten goede voor jezelf ;)

Tja als kinderen geen discipline meer meekrijgen van thuis, moet je idd wat als leiding. Je kunt er geen troepkamp van maken :D

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:51

Weeer iedereen bedankt voor zn reactie,
ik ben weer aan het denken gezet haha.
xxxx

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:05

ben er 2 jaar achter elkaar geweest!!!! een hele leuke ponykamp!!! echt heel leuk!!
echt een aanrader!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:42

BRT -> MA

xVelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:10

Ik ben er vorig jaar geweest :)
Ik vind het een leuk kamp als je dus ook echt de hele tijd bezig wilt zijn en voor de gezelligheid. De bossen zijn er wel erg mooi :j Ik heb zelf er een leuke week gehad maar bij het dressuur en springen heb ik niet echt ook iets geleerd van de lessen wat ik wel jammer vond.
OOk moet je een liedje zingen als je iets fouts doet, en dat vond ik wel erg niet leuk want je kan zelfs in je 1tje voor het hele kamp zingen..

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:03

Hmmmm iedereen heeft t maar over dat liedje zingen........

xVelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:14

Als je alles precies doet wat je moet doen hoef je niks te zingen, maar dan moet je ook geen zweepje laten vallen tijdens het rijden.. :)

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:30

ahg dat zingen is eigelijks ook wel weer grappig hoor! wij maakten er gewoon een dansje bij en iedereen deed gezellig mee...

Aylinwaifey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:19

Jaa, ik ben er geweest superleuk!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:23

Ik ben er een jaar of vijf geleden ook geweest, vond het niks, reed tussen de beginners en leerde totaal niks. Ook vond ik de begeleiding wat inderdaad al eerder is gezegd niet even netjes met je spullen omgaan, weet nog wel dat ik even mijn zweepje tijdens het rijden op de dakrand gelegd had omdat ik hem niet nodig had en na het rijden was ie dus weg. Nog een heel gedoe geweest toen, maar goed in de avond een liedje zingen en ik kreeg hem weer :/ vond het een beetje kinderachtig allemaal eerlijk gezegd.

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 15:51

Okee, ik denk dus, dat het voor een 15 jarige allemaal net wat te kinderachtig is.. of heb ik dat fout begrepen?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:05

Er komen best wel veel 15 jarige hoor :j

En dan kun je volgend jaar op 16+ kamp komen.

Het liedjes zingen is ook gewoon voor de gezelligheid :P

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 18:08

Ooooh.... Heeft er iemand nog andere suggesties voor een leuk ponykamp voor een 15 jarige??

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:17

De Boschhhoeve in Soerendonk! Ben ik best vaak geweest, je hebt verschillende kamers met leeftijdgenootjes zegmaar.
En verschillende paarden, maten weetiktallemaal ;p,,
als je nog wat info wilt, stuur je maar een pb'tje (;

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:49

:)* Misschien kan je je inschrijven voor het 16+ kamp, hoe oud ben je in augustus? Ik vraag me af of die leeftijdgrens zo strikt is voor het 16+ kamp. Zie kalender op http://www.leschevaux.nl voor de datum.