wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:38

Ik wou altijd een vosse merrie met hoge witte benen en een smalle bles of een kolletje.
Die zeer nuchter was en zich nooit gek liet maken en koel en bomproof en zo. Zulks leek mij praktisch :j

En nu...... het is een merrie, maar dat is ook alles.
Ze is zwartbruin, en ze heeft een heeeeeeeel klein aftekeningetje op de kroonrand rechtsachter :+
Nuchter is zij niet. Zij is een heethoofd. En heel sensibel. Bomproof is zij in het geheel niet.

Tot mijn verdediging wil ik aanvoeren dat ik geen keus had en heb. Ik ben in liefde gevallen. Zij heeft wondermooie ogen en een kopersnoet <3

Afbeelding

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:44

Ik wilde een groot paard, en dat is gelukt. Het mocht geen vos zijn en dus was mijn eerste paard een vos. Mijn tweede paard kocht ik nadat het eerste ingeslapen was, hij moest braaf en nieuwsgierig zijn en mocht niet op de eerste lijken, dat is ook helemaal gelukt. Van bont en veel wit ben ik niet gecharmeerd, dus heb ik nu een appaloosa met schimmelfactor van 1.75.... Maar voor mij het beste paard en tja, die hebben nu eenmaal geen kleur.
Laatst bijgewerkt door mrie op 31-03-12 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:45

Ik vond een buin paard met zwarte sokken, manen en staart het einde. Daarna was ik een tijdje helemaal weg van friezen.
Nu heb ik een vos met witte sokken, maar telkens ik haar zie staan smelt ik!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:46

Ik wou een vosruin, een snel en hevig paard, veel temperament, groot! Zo eentje waar je in gedachten de grootste races mee wint (jep, ik was een penny). Toeval was dat mijn manege toen zo'n paard in bezit had en het was (is) helemaal mijn droompaard.

Mijn eerste eigen paard werd een relatief kleine bonte, koppig, speels, veel te intelligent en ab-so-luut niet van plan op kop te galopperen op buitenrit, laat mij maar lekker aanplakken denkt 'ie :(:) Iets totaal anders dus, en we hebben echt moeten leren met elkaar omgaan :)

Sinds een halfjaar heb ik dan toch mijn droompaard in bezit, en het is fantastisch. Dus ik heb nu twee hele leuke paarden, waarvan eentje mijn droompaard, en eentje het tegenovergestelde, maar niet minder leuk!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:47

ik wilde altijd al een belg hebben,...werden eerst shetten,welsh,draver en uit eindelijk is mijn belg Romeo gekomen. helaas is hij op 2 jarige leeftijd overleden aan atypische myopathie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:50

:D

Zo leuk dit :D

Echt heel grappig, het is dus maar bij weinig mensen echt het paard geworden dat ze vroeger wilden :D
Nu lijkt die broodnuchtere vos me nogal saai eigenlijk, en ik ben dól op mijn meisje, ik kan haar niet meer missen, maar het is echt heel anders......
Ik vind vosse merries met veel wit nog steeds heel mooi, trouwens :j

mackkwek: och, wat lijkt me dát bitter.......

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:51

Ik wou altijd een bruine of zwarte ruin met 4 witte voetjes een een mooie bles. Moest vooral groot zijn :)
Moest een lief karakter hebben, maar mag wel wat pin in zitten

Heb een bruine ruin met 3 witte voetjes een leuke bles en is 1.74 :D
Het heeft 2 jaar geduurd voor hij me vertrouwde, nu zijn we een super team. Hij houd van knuffelen, als iemand naar me roept maakt hij zich gelijk groot om mij te beschermen :)
Tijdens het rijden heeft hij van veel schrik, durft wel eens te steigeren of bokken van frisheid. Daarnaast zet hij het geregeld wel eens op een loopje om te kijken of ik nog wakker ben :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:52

Ik was al eens de fout ingegaan qua type-keuze en dat zou mij niet nog een keer gaan gebeuren!

- absoluut géén merrie... 'Kom op; wat moet je nu met een merrie???' Een hengst zou het worden :j
- Zo rond de 1.75m, heel misschien 1.72m maar dan moest verder alles perfect zijn
- het zou een hele groene worden, of eentje die al de hele wereld had gezien
- Een fors, grootramig paard.... Absoluut niet zo'n iel ding..
- Handig en sensibel, belangrijke eisen
- 'Bruin?? :wow: ' Wat moet ik met een bruine?!?! Zwart werd het, of wit... :j
- Veelzijdig, dat moest hij zeker zijn! Wilde ook weer wat meer gaan springen!

En wat werd het.... Een merrie van 1.68m... Zo'n iel geval, juist ja! Ze had een paar keer B gelopen
En een lompe koe dat het is....

Maar na 364 dagen kan ik nog steeds zeggen dat mijn Bernice het beste is wat me de afgelopen tijd overkwam. Zij is mij, maar dan in 'paardvorm'... Net zo lomp, koppig, eigenwijs, mentaal sterk, leergierig, nuchter, en humoristisch als mij <3

Dit was ze dus toen ze aankwam...
Afbeelding

En dit is mijn monster een paar maanden geleden al;
Afbeelding

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:54

Ik wilde altijd een fries. Een barok type met mooi behang, niet te groot en bomproof.
Het is een fjord geworden :D Liefde op het eerste gezicht :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:54

Ik wilde een grote zwarte KWPN-er. Liefst van Ferro of El Caro, want daar was ik verliefd op in die tijd.

Het werd een schimmel arabier van 1.59... :')
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 31-03-12 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:55

Een Fjord en dat is het ook geworden!
Alhoewel de allereerste een Shet was die anders naar de slager zou gaan, maar daar werd door mij niet op gereden.
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 31-03-12 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:57

Yamcha schreef:
:D

Zo leuk dit :D

Echt heel grappig, het is dus maar bij weinig mensen echt het paard geworden dat ze vroeger wilden :D
Nu lijkt die broodnuchtere vos me nogal saai eigenlijk, en ik ben dól op mijn meisje, ik kan haar niet meer missen, maar het is echt heel anders......
Ik vind vosse merries met veel wit nog steeds heel mooi, trouwens :j

mackkwek: och, wat lijkt me dát bitter.......

Ik moet wel toegeven, als je uiteindelijk tóch je droompaard in je armen kan sluiten en het is dan nog eens zoals je altijd gedroomd had, dat is wel een heel fijn gevoel :) Ik kan soms nog steeds naar hem staan kijken met het rare gevoel dat het zo onwerkelijk is dat hij gewoon echt bij mij in de weide staat.

En aan de andere kant, mijn koppige bontje zou ik niet kunnen missen, tis een ander soort band dat je krijgt en je weet wat je aan elkaar hebt. Lekker zweverig maar het voelt echt bijna vergroeid aan, hij is toch echt mijn maatje geworden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:00

Als kind was bont waar ik van droomde..Ooit een bonte jaarlinghengs gekregen, maar die was na een paar weken weer weg..(mijn oom handelde wat in dat spul en zei altijd dat ze echt voor mij waren, maar niet dus..)
Heb die bonteafwijking nog steeds en inderdaad loopt er een bonte (tinker) en heb een bonte merrie gehad, waar we een veulen bij hebben gefokt (de hengst samber, dus ook bont) en wat kwam er uit...Een prachtvos met 1 klein wit stippie op zijn hoofd...En af en toe krijgt hij een wit stippie ergens op zijn lijf en dan zeg ik altijd, dat zijn moeder even bij hem langs is geweest (we hebben haar helaas moeten laten inslapen)...
Dit zijn mijn bengels..
Hier Zammie als beebie met zijn moeder..
Afbeelding
En hier Zammie met de tinkiewinkie Straechan
Afbeelding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:01

Maakt ook niet uit wat voor kleur welk ras enz. als de klik er is is de klik er!
Ook ik ben met een merrie, bruin, en veels te groot of te klein thuis gekomen als ik ruin, zwart/wit en E pony of pony zocht!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:02

Bruin met zwarte manen! En het werd een bonte :D

xNK

Re: wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:04

Ik wilde een witte merrie of een zwarte hengst met 4 witte voetjes en een bles, lekker penny :')
Maar het is een vosruin, wel met 4 witte voetjes en een bles, geworden :))

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:13

Geen eigen paard, nooit gehad ook, hoewel wat niet is altijd nog een keer kan komen ;)

Wensen? Ach, ik kan me aanpassen, maar als het kan geen gevaarlijke idioot. Wat betreft kleur, eigenlijk alles behalve vos.

Op de manege zijn er altijd paarden geweest waar ik veel op mocht rijden en die mede daardoor toch wel heel speciaal werden. En ja, ik kom altijd op vossen terecht, die ook uiteindelijk altijd prima bevallen. }:0

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:15

Leuk al die verhalen.

Als klein meisje droomde ik van een klein zwart paardje. Als ik naar school fietste dan was mijn fiets mijn paardje. Als het drie uur was dan maakte dat paardje zijn deur open van de stal en ik zag hem over de velden vliegen om mij op te komen halen. Kortom er was een buitenwereld en een zeer levendige binnen wereld waar mijn paardje de hoofdrol in speelde. Toen ik jong was kochten de meeste mensen geen eigen paard of pony.
Dus toen ik als volwassenen 25 jaar later toch echt eens een eigen paard wilde kopen ging ik op zoek naar een Fries (want dat kleine zwarte paardje had ik nog nooit gezien in het echt). Die waren 13 jaar geleden stinkend duur dus dat werd hem niet. Opeens in de krant zagen wij een advertentie over een keuring vlak bij ons in de buurt van frans pyrenees bergpaardjes te wete de merens. Ook wel zo stond in het artikel met veel fantasie lijkend op een fries. Dus wij gewoon uit interesse gaan kijken want plannen om een paard te kopen stonden allang weer in de ijskast. Toen zag ik de paardjes. Met tranen in mijn ogen heb ik staan kijken naar mijn paardjes uit mijn dromen als kind. Ze bestonden dus echt! Dat had ik totaal niet verwacht.
Een jaar later heb ik er een gekocht en nu heb ik er twee.
Al mijn fantasieën hebben onze merens meer dan waar gemaakt. Dromen is leuk, maar de werkelijkheid is nog veel fijner. En als ik vanmiddag lig te slapen in de zon hier in het zuiden van Frankrijk en een van de paardjes (beiden mochten het gras maaien) mij heel zacht een kusje geeft op de wang en na een aai over haar neus weer verder gaat zodat ik ook weer verder kan slapen, dan kan mijn dag niet meer stuk. <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:17

Ik wilde vroeger altijd een héle grote zwarte met 4 witte voeten en een grote ronde kol, en dan zo'n stoere stevige ronde KWPN'er die enorm goed kon springen. En als dat niet kon, dan graag zo'n zelfde in palomino-vorm :Y) En dan uiteindelijk natuurlijk de springwedstrijden en de eventing in. Schimmels vond ik hélemaal niks, vossen ook niet echt, ze moesten minimaal 1.75m zijn en dressuurpaarden waren maar irritante pieperds, wat moet je d'r mee.

Uiteindelijk was het liefde op het eerste gezicht met:
Afbeelding
Witter kan niet, zo'n 10cm "te klein", en een sensibele dressuurmiep van de bovenste plank. En ik zou absoluut niet meer anders willen, tis echt mijn muppie <3
Laatst bijgewerkt door Vientje op 31-03-12 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:17

Ik wilde altijd al een fries, oh wat was ik gek op die beesten <3
En haflingers tsjah die vond ik eigenlijk vreselijk.. Ik dacht dat ze onwijs lomp, sloom etc. waren. En achjah wat voor paardje had ik uiteindelijk. Een Haflinger, het heeft zo moeten zijn denk ik, ik ben echt totaal van gedachten veranderd. Helaas is door een paar redenen mijn schat verkocht en nu ga ik misschien medeeigenaar worden van een shet. Ik ben wel van de koudbloeden trouwens :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:18

Grappig!

De laatste keer dat ik op zoek ging naar een paard zocht ik een vos ruin (liefst met leuke aftekeningen) van een jaar of 6-8 en die lekker doorgereden was.
Ik kwam thuis met een donkerbruine merrie (draver) van 3,5 die echt net zadelmak was :')

Maar ik had er wel een topper aan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:19

een zwarte hengst...en ik heb hem :D
Afbeelding

xMazzel

Re: wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:27

Ik lease dan, maar ik wilde vroeger altijd een supersnel springpaardje maar dan echt een ruin.
En m'n eerste leasepony, werd een lompe pony die L2 had gelopen maar het allemaal niet meer kende en het moest dus weer opgehaald worden.
En hij was totaal niet snel en hield in het begin niet van springen.

Nu heb ik een leasepaard, echt het type wat ik vroeger wilde (alleen dan merrie).
Supersnel, veel springtalent en echt m'n maatje.

Als ik nu een paardje zou kopen, zou het zeker een springer worden, ruin of merrie maakt niet uit, maar toch liever een ruin.
En stokmaat maakt zeker niet uit, als 't maar een tof karakter heeft :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:29

MoriMann schreef:
Geen eigen paard, nooit gehad ook, hoewel wat niet is altijd nog een keer kan komen ;)

Wensen? Ach, ik kan me aanpassen, maar als het kan geen gevaarlijke idioot. Wat betreft kleur, eigenlijk alles behalve vos.

Op de manege zijn er altijd paarden geweest waar ik veel op mocht rijden en die mede daardoor toch wel heel speciaal werden. En ja, ik kom altijd op vossen terecht, die ook uiteindelijk altijd prima bevallen. }:0

Inderdaad, we wouden persé GEEN vos, en toch hebben we een vos gekocht :))

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:30

ik wou een fries een merrie.
tja beetje anders t werd wel een fries maar was toen ik em kocht een hengst. maar zou echt niet meer zonder em kunnen.

2de moest wel een merrie worden en jahoor een merrie wel een bruine maar met leuke aftekeningen en wit voetje. en ze moest groot worden en is nu bijna 4 en meet ong een 1,75 :d en iets pittiger en dat is ook zeker gelukt.