Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tigra_ schreef:Ik denk niet dat een fries geschikt zou zijn die hebben vaak een zwakke rug.
Ik denk dat je je misschien niet moet richten op een ras. Maar misschien een kruising tussen een wat steviger kleiner type met bv kwpn'er. Zodat je kwa maat niet een heel hoog paard hebt, maar wel een wat stevig type die niet zo'n korte rug heeft en die kwa bouw ook aardig mee kan in de dressuur. Al hoewel elk dat wel moet kunnen alleen bij de een gaat het wat soepeler en makkelijker als de andere.
friesiszwart schreef:Een zwakke rug bij een fries komt niet vaker voor dan bij andere rassen.
Die hebben een stevige bouw en kunnen wel wat hebben. Ik rijd er zelf ook 1
zitten erg veel voor delen aan. meeste zijn koel in hun hoofd, kunnen een leuk proefje lopen, zijn wat groffer gebouwd maar wel beetje uiterlijk van kwpn.pitjoutje schreef:mooi paardje, pfff is echt niet makkelijk,naar welk type te gaan
T is gewoon maar net wat je mooi vindt en je aanspreekt.. Een Barock Pinto zou misschien ook leuk zijn? Geen idee in wat voor maten die komen maar volgens mij zijn die niet heel verschrikkelijk groot en t toont wel als een heleboel paard
Of idd een Welsh Cob oid... Er zijn zó veel rassen....