staat jou paardje ook nog lekker buiten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:06

wat zijn er dan een meningsverschillen over wel niet buiten, wel niet een dek voor aan arabier.
Ja het zijn woestijnpaarden, ik heb die van mij ook nog nooit zien rillen, al heb ze zo'n dun lijfje, ze is gewoon hartikke sterk en is nooit ziek!
Als het straks gaat vriezen en ze staat op stal doe ik wel een dunne gevoerde deken op, puur voor de spieren,d at die wat soepeler blijven, want koud kan ze nog wel eens wat stijver zijn, vooral swinters, maar ze heeft daar zomers ook last van dus denk ik eerder dat het iets anders is...
Maar ze is veel happier zonder dek en buiten dan met dek op stal, ze breekt de boel alleen maar af en si harstikke druk!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:14

De eigenaar van mijn bijrijd fjord heeft ook nog een arabiertje. Ze staan zo lang mogelijk buiten. Het is voor hun fijner om lekker in de wei te staan.
Als het straks te koud wordt staan ze wel op stal, maar toch gaan ze dan nog een paar uurtjes per dag naar buiten.
Het arabiertje heeft nu wel al een deken op omdat het 's nachts toch redelijk koud is.
Als jou paard het aan kan, zou ik hem/haar lekker nog buiten laten staan.

mynameisme
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:17

Citaat:
mijn paardje staat s'nachts binnen... ik moet er niet aan denken dat ze s'nachts buiten staat

het hangt er wel reuze vanaf vind ik. En aangezien het de laatste tijd nog mooi weer is, vind ik best dat de paarden nog lekker kunnen genieten van het buitenstaan.
Maar nu weet ik natuurlijk niet wat voor paardje jij hebt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:17

ik voel altijd aan de oren als die koud zijn heeft het paard het ook koud, en dat was wel het geval de laatste keer toen met die regen en wind, toen heb ik ook een paar dagen een dek opgedaan, maar later is het weer weer enorm opgeknapt en ze ziet er weer als mooi uit! Heel gelukkig en niet mager!
Ik houdt het gewoon in de gaten , volgend de week geven ze week wat meer regen en jou op, dus dan zal ik er een dekje op doen.
Het is alleen erg lastig want ik woon er niet echt in de buurt om op gunsteige tijden de dekens te wisselen, maar ach...ze is het gewent dus dat scheelt.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:17

mijn koudbloed staat nog 24/7 op de wei, kou deert hem niet, maar als het gaat regenen (en niet af en toe een bui, maar lopende band werk, zoals 2 weken geleden) zet ik heb binnen, dan staat ie echt te rillen.

Ik heb een waterdichte regendeken, maar hij staat met 15 ruinen op de wei en die slopen zo'n deken in 5 minuten.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:49

Mijn tinkertje staat ook nog gewoon lekker buiten. Je doet hem er absoluut geen plezier mee om hem binnen te zetten. Als het echt gaat vriezen gaat hij 's nachts op stal, maar hij is elke morgen superblij als hij daaruit mag! Zelfs als het sneeuwt gaat hij er gewoon in liggen! Hij begint nou ook al echt een dikke vacht te krijgen, dus van de kou heeft meneer straks geen last. Zit er wel over te denken een regendeken aan te schaffen want het is iedere winter weer een ellende om een MEGAZWART paard te zien die net uitgebreid door de modder heeft gerold als ik kom...Boos! . Dus als iemand nog ergens en goedkope (rond de 30 euro, kom m zelf wel halen) weet, graag een reactie (maat 185)

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:12

mijn paard staat nog heerlijk buiten de hele dag.

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:42

mynameisme schreef:
Citaat:
mijn paardje staat s'nachts binnen... ik moet er niet aan denken dat ze s'nachts buiten staat

het hangt er wel reuze vanaf vind ik. En aangezien het de laatste tijd nog mooi weer is, vind ik best dat de paarden nog lekker kunnen genieten van het buitenstaan.
Maar nu weet ik natuurlijk niet wat voor paardje jij hebt Knipoog


ik heb een kwpner ze kan makkelijk nog buiten staan alleen ik vind het zelf fijner als ze binnen staat

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:58

mijn merrie en veulen staan van 's ochtends vroeg tot een uur of 5/6 op het land zonder deken.ze staan vaak dus 12 uur p-er dag op de wei.'s nachts/'s avonds staan ze in hun uitloopstal dus inprincipe ook grotendeels buiten.ze hebben allebei echt een teddy-vacht.geen pan bij mijn kwpn merrie maarja kan niet anders. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:43

ik houdt het gewoon goed in de gaten.Kijk als het zo regend als vorrige week met die erge wind, dan doe ik een deken met wol om, maar die heb ik snel afgedaan toen het zonnetje weeer lekker begon te schijnen, dr oren zijn awarm, ze heeft geen loopneus en stap dr goed drogg voordat ik dr op land zet en ik borstel dr vacht niet, ivwm. huidvet.
En ze is hartikke schoon ds gelukkig hoef ik ook niet met een modderpaard te lopen!(Zandgrond)

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:03

Wat grappig: de meest genoemde reden hier om je paard op stal te zetten 's nachts is omdat het voor de eigenaar een fijner gevoel is!

Mijn arabje staat en bijft ook buiten (hij heeft niet eens een stal... ahhh, wat zielig Tong uitsteken ) maar vooral omdat ik het vreselijk vind als ik mn paard zou moeten opsluiten in een hok.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:14

S'nachts binnen en als het droog is mogen ze naar buiten, anders lopen ze de wei kapot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:43

callippo"]
Wat grappig: de meest genoemde reden hier om je paard op stal te zetten 's nachts is omdat het voor de eigenaar een fijner gevoel is!
[/quote]

Dat gevoel heb ik nu ook, net als met een dek, we vergelijken het teveel met een mens(goedbedoelt hoor)


[quote="callippo schreef:
Mijn arabje staat en bijft ook buiten (hij heeft niet eens een stal... ahhh, wat zielig Tong uitsteken ) maar vooral omdat ik het vreselijk vind als ik mn paard zou moeten opsluiten in een hok.


Hoi Calippo, volgens mij sprak ik jou laatst ook al eens over wel of geen deken, waren we hetgeloof ik wel over eens, zet je hem echt de hele winter buiten, of als het vriest doe je er dan niet een dekje op?
Of zet je hem dan niet binnen?
Ik ben het geheel met je eens hoor, een paard vindt het nl. het lekkerst om gewoon buiten te staan

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:57

mijn shetje staat ook lekker altijd buiten.
heeft wel een inloop stal zodat als ze het te koud vind dat ze zelf kan bepalen of ze nu binnen staat of buiten..lekker hoor !

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:05

mijn pony staat ook dag en nacht buiten, ook 's winters. hij staat samen met 14 andere pony's en hebben een inloopstal. als ze t koud krijgen kruipen ze bij ons dan wel tegen een andere pony aan. en een deken krijgt ie ook niet.

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:33

He chiqa,

ja, hij blijft de hele winter buiten. Bij de fokker ging hij het hele jaar door iedere nacht naar buiten en overdag op stal (en de merries precies andersom) dus hij zou het wel gewend moeten zijn.
Hij kan alleen (nog) niet goed tegen regen, dus dan krijgt hij een deken op. En als hij het erg koud krijgt in de winter heb ik ook nog wel een gevoerd dek voor hem. maar met voldoende ruwvoer en langzame gewenning zal de kou niet voor problemen zorgen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:35

Die van mij loopt alleen overdag buiten... Dit is ook een uitzondering maar goed.. Vorig jaar stonden ze allemaal al binnen op dit tijdstip... Maar goed..Zolang als het een beetje mooi blijft,is die van mij buiten!!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:38

Sammie staat 24 uur per dag buiten, 365 dagen per jaar, want zodra hij naar binnen gaat wordt hij helemaal kaal. Hij heeft nu gewoon een deken op en hij heeft een schuilstal. Hij vindt het prima en heeft het volop naar zijn zin. De andere paarden gaan naar binnen, er blijft een merrie met hem buiten, en dan dollen ze als achtelijke over het hele weiland en genieten van het zonnetje (avondzonnetje). Hij zou niet anders willen!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:49

Ja gelukkig kan wodan nog steeds lekker dag en nacht buiten staan. Wat een luxe dit jaar. Hij heeft in die ene week regen wel 3 dagen op stal gestaan, maar daarna weer lekker buiten. Pas als het weer gaat regenen of goed vriezen 'snachts gaat hij op stal.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:03

Bij ons op stal mogen ze overdag nog lekker naar buiten! Dan worden ze netjes om 1 uur buiten gezet en om 6 uur weer binenn gehaald Lachen Heerlijk! Die van mij staat wel onder dek, maar dat is meer om haar teddieberen vacht te laten stoppen met groeien.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:05

Nou de mijne staan heerlijk dag ennacht buiten hoor! alleen met slecht weer binnenmaar met de kou gewoon buiten laten

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:16

Chiqa schreef:
wat zijn er dan een meningsverschillen over wel niet buiten, wel niet een dek voor aan arabier.
Ja het zijn woestijnpaarden, ik heb die van mij ook nog nooit zien rillen, al heb ze zo'n dun lijfje, ze is gewoon hartikke sterk en is nooit ziek!
Als het straks gaat vriezen en ze staat op stal doe ik wel een dunne gevoerde deken op, puur voor de spieren,d at die wat soepeler blijven, want koud kan ze nog wel eens wat stijver zijn, vooral swinters, maar ze heeft daar zomers ook last van dus denk ik eerder dat het iets anders is...
Maar ze is veel happier zonder dek en buiten dan met dek op stal, ze breekt de boel alleen maar af en si harstikke druk!


En juist daarom zouden ze er goed tegen moeten kunnen zou ik zo zeggen... Ik lees net dat het woestijnklimaat kan inhouden dat het overdag makkelijk 46C kan zijn en 's nachts 5C of zelfs rond het vriespunt... en daar hobbelen ook arabjes rond... kunnen ze zelfs geen mooi vachtje tegen aan maken lijkt mij... kortom, arabieren zijn geen watjes... behalve Eclipse misschien want die loopt nou al weer te snotteren... maar vooruit, hij is pas 1.5 dus dat wijten we maar aan de 'kinderziektes' die nodig zijn om weerstand op te bouwen...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:17

Mijne staan altijd buiten overdag, met winterdek

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:58

Mijn pony staat overdag ook buiten en s'nachts lekker binnen. Met dr deken op! Ik hoop idd dat het zo'n weer blijft.... OK dan!