Western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zal ik western lessen gaan volgen?

ja
15 (71%)
nee
3 (14%)
anders , geef reactie hieronder..
3 (14%)

Totaal aantal stemmen: 21

Irizz2

Western?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:53

Hoi bokkers,

Ik rij nu al 4 jaar engels dressuur.
Dus ik dacht zou ik eens wat anders gaan rijden.
Dus ik verder denken. En western leek me wel leuk.
Maar wat vinden jullie van Western rijden?
Want dan ga ik naast mijn normale lessen ook western lessen volgen.
Dus wat is jullie mening over westernrijden?

Liefs,

Angela

Re: Western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:59

Mijn eerste ingeving is: "al 4 jaar" zou eerder moeten zijn "pas" 4 jaar. Kies een richting, en ga daarvoor, door dingen door elkaar te doen, zeker als je zo jong bent, maak je het alleen maar verwarrend. Wil je western gaan rijden? Leuk, moet je doen, maar kies dan daarvoor, en niet ook voor het engels. Pas als je een van beide echt onder de knie hebt (dus over een jaartje of 10), moet je gaan denken aan combineren.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:09

Anky van Grunsven rijdt op hoog niveau zoals je weet. En westernrijden doet ze tegenwoordig ook niet onverdienstelijk meer. Ik kan me voorstellen dat ze het ene soms mee neemt naar het andere en dat ze er zelfs nieuwe inzichten door krijgt. Als jou het leuk lijkt, moet je het gewoon gaan doen. Is het niets, dan stop je er toch gewoon weer mee? Denk nu niet dat western rijden een beetje ontspannen freewheelen is. Dat is óók werken hoor.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:17

RT-D -> YRT

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:20

Ik zou zeggen: doen! Als je het niet hebt geprobeerd kun je niet zeggen wat je leuker vindt. Ik rij western, zou nooit meer terugwillen naar dressuur.

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 12:43

Ja ik denk dat ik het ga doen!! Nou moet ik nog aan een western manege in de buurt komen.. Weten jullie er 1? In omgeving woerden. Ik ga ook op onderzoek uit :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:00

Western is leuk, als er een manege in je beurt zit zou ik zeker een keer een proefles proberen om te zien of het iets voor je is :))

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:01

Irizz2 schreef:
Ja ik denk dat ik het ga doen!! Nou moet ik nog aan een western manege in de buurt komen.. Weten jullie er 1? In omgeving woerden. Ik ga ook op onderzoek uit :Y)

Dat zal nog niet eenvoudig zijn!
Ik weet ook niet waar je ergens woont. In Eersel is een manege waar ook westernlessen geboden worden. misschien kun je in Vorstenbosch wel terecht, dan ben je duur uit, maar dan heb je ook gelijk de allerbeste leermeesters te pakken.

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 19:17

Er is een manege in alphen aan de rijn. Lone Star Western Stable. Die lijkt me gaaf ik ga gauw een afspraak maken :D

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:39

ik heb zelf een tijdje westren gereden en het was superleuk ik reed bij mijn verzorgpony want die stond op een ranche, je gaat eerst heel veel met grondwerk bezig en de makkelijke dingen zoals hekken opene op het paard, en sturen zonder teugels en leren remmen en leren wat je niet moet doen heb een keer perongeluk slide stop gemaakt :') toen lach ik er bijna af :o maar het is opzich heel leuk als je het goed leerd en een goede leermeester hebt :D

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 12:40

houvanpaard schreef:
ik heb zelf een tijdje westren gereden en het was superleuk ik reed bij mijn verzorgpony want die stond op een ranche, je gaat eerst heel veel met grondwerk bezig en de makkelijke dingen zoals hekken opene op het paard, en sturen zonder teugels en leren remmen en leren wat je niet moet doen heb een keer perongeluk slide stop gemaakt :') toen lach ik er bijna af :o maar het is opzich heel leuk als je het goed leerd en een goede leermeester hebt :D

Ik ben al een keer naar ponykamp geweest en daar reden ze alleen western en dat was erg leuk . dus ik weet al een beetje.( heeeeeeeeeeeel kleeeeiinn beeetjeee)