Hoofdstellen maken is een hele dure hobby. Je moet goed leer hebben,de juiste naalden en garen en daarnaast wrs ook een workshop of cursus volgen (Leer naaien is een vak apart). Het is veel goedkoper om gewoon een hoofdstel te kopen,als je het alleen uit besparingsoverwegingen wil doen
Niet alle hoofdstellen zijn van leer. Er kwam hier een tijdje terug bv een touwhoofdstel voorbij. En er zal op youtube vast wel een video of wat staan over het vlechten van hoofdstellen, etc. met allerlei soorten touw en zelfs paardenhaar (staart en manen).
Ik denk dat je duurder uitbent als je een echt leren hoofdstel wilt maken. je moet zorgen dat het goed stevig zit en zorgen dat de maten goed zijn je zou wel altijd voor een goedkoper hoofstel kunnen gaan en die een beetje oppimpen door een bling frontriem maar je bent denk ik veel meer tijd en geld kwijt aan het zelf maken (en dan moet hij ook stevig zijn) dan dat je naar de winkel gaat een goede hoofstel koopt en die oppimt
Ik denk ook dat het duurder gaat zijn als je het zelf gaat maken, ik zou gewoon een goed goedkoper hoofdstel kopen, dan weet je ook of het goed is en er niets verkeerd zit.
floorpenp
Geplaatst: 19-03-12 21:47
Ik denk ook dat je duurder uitbent. Je hebt al 'basis'hoofstellen vanaf ong. €30,- / €40 euro. En dan weet je zeker dat alles goed zit.