Topper?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Topper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:13

Ik lees de laatste tijd geregeld topics waarin mensen het over hun topper hebben. Dat is dan in veel gevallen een paardje dat B/L loopt. In mijn ogen is dat niet echt een topper, dan denk ik meer aan paarden ala Totilas, Manno enzo. Dus paarden die echt iets gepresteerd hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben alleen maar blij voor die eigenaren dat zij zo blij zijn met hun paard, maar is het niet ietwat overdreven om al die paarden maar toppers te noemen, en hoe benoem je dan een Salinero, een super topper? Hoe denken jullie daarover?

Naborah

Re: Topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:16

Een gevoel van trots? Als je paard zichzelf overtroffen heeft, dan is hij imo toch echt wel een topper. De manier waarop jij 'topper' interpreteert, gaat over het niveau van het paard en niet op de manier waarop ik het interpreteer. Dat zal het verschil/misverstand zijn, acht ik. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:17

:')

Voor de eigenaren zelf is hun dier natuurlijk hun topper. Ze zeggen toch niet dat het een wereld/ Nederlands toppertje is?

Eens met Naborah.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:18

Voor mensen met eigen paard/pony verzorgpaard/pony zijn het HUN toppers. Ze zijn blij dat ie het goed doet enzi

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:19

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 10-11-24 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:21

Mijn ponys kennen behalve de basis niets, allebei onbeleerd. En toch vind ik het toppers, mijn toppers ;). Maar vergeleken de echte toppers zoals totalis vallen ze uiteraard in het niet ;)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:22

Nou 0152141488, ik weet bijna zeker dat Totilas een minder mooie haflinger is dan de jouwe _O-

Ik vind mijn paard ook een topper :j maar dat is ook een uber recreatiepaard _O- Ik denk ook dat je het niet zo zwaar moet opvatten :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:23

ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt, eerlijk gezegd. Wat de anderen ook al zeggen, het gaat om wat jij van je paard of pony vindt, en niet wat de werkelijkheid op wedsdtrijdgebied is.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:26

kleinvosje schreef:
ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt, eerlijk gezegd. Wat de anderen ook al zeggen, het gaat om wat jij van je paard of pony vindt, en niet wat de werkelijkheid op wedsdtrijdgebied is.

Mee eens. :j

arabica_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:27

Tja, voor iedereen is zijn\ haar paard natuurlijk een topper, daar hoeft het paard geen olympisch kampioen voor te zijn of superhoge dressuur te lopen..... Mijn topper was en is nog steeds Wilda, het manegepaard waar ik op heb leren rijden, iedereen rende gillend weg als ze op haar moesten rijden, omdat ze wel eens bokte en als merrie ook weleens hengstige merries besprong. Maar ik kon met haar lezen en schrijven !
Helaas is ze al jaren geleden geslacht omdat ze chronisch bronchitis had, maar ze is en blijft een toppaard .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:28

Moet een topper dan per se een paard zijn dat hoog in de sport loopt?
Dat slaat toch nergens op.
Iedereen heeft zijn eigen topper. Voor Anky is dat Bonfire en voor mij is dat Felix, mijn 21 jarige haflinger ruin zonder papieren die al 6 jaar met pensieon staat.
Ik heb ook nog een 2e topper , dat is mijn fjord Danno die mij wekelijks een aantal keer veilig door het verkeer loodst als medeweggebruikers het weer eens nodig vinden het hoofdstel van zijn hoofd te rijden.

Ik zie Totilas dat nog niet doen.

Voor mij staan de echte toppaarden in een manege voor mensen met een beperking. Dat zijn pas TOP paarden.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:30

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 10-11-24 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:37

Nee, ik ook niet :n

Maar iedereen is trots op zn eigen (verzorg)paard om wat hij kan. Of dat nou hoog dressuur lopen is, goed kunnen springen, je braaf langs verkeer brengt, stilstaat bij scheren, je hoofd er niet af bijt als je met eten aan komt zetten, noem maar op :j paarden zijn topdieren :) ieder op zijn eigen manier

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:46

Ik heb een knuffeltopper en een strekentopper :) En wat maakt het nou uit wat voor koosnamen of bijnamen je je paard geeft.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:52

Ik heb een topper.. loop er nu B /L gericht mee, maar hij heeft zo een bak potentie.. dat zie je en voel je in alles..

En ben ervan overtuigd dat iedereen zijn eigen paard het mooist en het best vind en dat is naar mijn idéé ook heel normaal!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:30

kleinvosje schreef:

helemaal mee eens!
Wat maakt het nou uit wat voor een bijnaam je je paard geeft?
En zoals al meerdere malen gezegd is..... word er helemaal niet bedoeld, als je topper zegt, dat je paard op "topniveau" in de sport loopt ofzo!!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 21:35

Ik zeg volgens mij nergens dat ik me er druk om maak, meer dat het me opvalt. Maar bedankt voor de antwoorden :j

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:42

Ik noem mijn pony ook mijn topper omdat hij echt zen best doet ook ni altijd maar dat respecteer ik wel want ach ja ik doe ook niet altijd men best voor alles.
Bijv.: voor de een is een paard echt zen topper als hij moeiteloos over 1m springt en bij de ander als die over de 50cm springt of bij de een pas als hij braaf een dressuur proef loopt en bij de ander als het paard zen best doet dat verschilt ook van persoon tot persoon maar ik geloof graag dat iedereens paard op zijn eigen manier een topper is ;) .

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:48

Nou ik noem mijn paarden ook topper. Maar dat is gewoon omdat ik heel trots op ze ben en heel blij met ze ben. Om een paard een topper te noemen hoeft hij/zij echt niks te maken met hoog in de sport lopen imo.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:51

Nouja, mijn favoriete manege paardje noem ik ook wel eens een topper. Gewoon omdat de les goed ging, hij lief was, z'n best deed, de wedstrijd goed ging.. Dat betekent idd niet dat hij dan meteen een Z paard is, maar voor mij is ie dan een toppertje. En ik denk dat dit voor meerdere Bokkers geldt! :D

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:53

ik noem mijn paarden ook topper. de 4 jarige is iets beneden het B niveau en de 6 jarige is nog heel ver beneden het B niveau. maar ik ben trots op ze. een topper of geen topper heeft in mijn ogen niks te maken met het niveau dat ze hebben, maar hoe goed ze hun best doen tijdens het werk.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:54

Wat een vreemd topic is dit, ik bedoel, als je helemaal weg bent van je kleine dikke shetlander dan kan dat toch ook je topper zijn? Wat probeer je hier nou mee te bereiken?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:56

Mijn paard is voor mij een topper. Hij loopt nog niet eens een B proefje, maar hij loopt al beter dan dat hij deed.
Ik vind hem een topper en wat een ander daarvan vindt, dat boeit me eerlijk gezegd helemaal niets. :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:56

Oké, ik stel mijn paard voortaan wel voor als: Doorsnee hobbelpaard, oke? :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:57

Dan denk ik, wie ben jij om te bepalen wat een topper is, dat is een subjectief begrip, en voor iedereen iets anders.
Dat ik mijn paard topper noem, heeft voor mij niet te maken met het niveau waarop ik presteer, maar met het feit dat hij voor me wil werken (meestal dan) of dat hij gewoon mijn lekkere knuffeldier is.