B-brevet, waar kijken ze naar???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovesrosalie

B-brevet, waar kijken ze naar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 16:19

hallo,

ik doe binnenkort mijn B-brevet, waar let de jury zoal op
en zijn ze streng?? moet je bandageren?
ik rijd ook nogal vaak met kapstokvoeten dus hier moet ik wel
serieus aan denken, kunnen ze je niet laten slagen omwille van dit??

alvast bedankt

Gini

Re: B-brevet, waar kijken ze naar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:43

De jury let op het totaalplaatje. Met enkel kapstokvoeten en verder een mooie, rustige zit en een netjes lopend, ontspannen paard slaag je zeker. Heb je daarbij ook een onrustige hand, opgetrokken benen en een gespannen paard, dan wordt het al wat moeilijker.
Al zou ik mij persoonlijk niet te veel zorgen maken. Ik heb al zo veel combinaties zien slagen die ik nog niet eens een B-proef in zou durven sturen. ;)
Streng hangt af van de jury die je hebt, maar over het algemeen niet. Gewoon rijden zoals je altijd doet, niet speciaal gaan doen. En niet verzwakken na een fout.
Bandageren mag niet (voor de dressuurproef geldt het wedstrijdreglement: dus je moet wel in tenue, ingevlechten,...) De springproef mag uiteraard met beenbescherming.

lovesrosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 16:30

oké dankje

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:15

TAO -> MA

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:45

Ik heb mijn B-brevet dressuur, niet het gewone. Bij de dressuur zijn ze helemaal niet streng, zodra je je paard alle gevraagde oefeningen kan laten doen zonder te hard te zijn, laten ze je er al door. Toen ik deze proef aflegde kon ik echt nog niet goed rijden en zelfs dan was ik met 80% voor de dressuur geslaagd :+ Zegt genoeg denk ik.
De theorie daarentegen vond ik wel moeilijk, de vragen waren relatief moeilijk gesteld, dus ik raad je toch aan om daar aandacht aan te besteden.