Hoeveel Amika's zijn er?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

diablolover

Hoeveel Amika's zijn er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:42

Hey,

is er iemand die weet hoeveel paarden er gebruikt zijn voor de serie "Amika" op ketnet? Want in Plopsaland staat er een Amikapaard, maar is dit de "echte" Amika of een andere? Heeft er eventueel ook iemand foto's van dit paard?

groetjes

x_Heidi

Re: Hoeveel Amika's zijn er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:44

Er zijn wel meerdere amika's, geen idee hoeveel :+ dat hartje is trouwens nep :o, en als je goed oplet zie je ook wel dat de paarden soms verschillend zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:47

Volgens mij inderdaad veel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:47

1ste seizoen was altijd dezelfde, maar int 2de is het paard overleden (of net na het 2de) en dan hebben 2 andere paarden zijn plaats overgenomen

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:48

Ik ken er eentje van en die staat niet in Plopsaland, en dan is er ook nog eens gesprongen (over die muur) met een ander paard, dus er zijn er zeker drie!

diablolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 23:10

en de Amika die in Plopsaland staat, is dat ook een Arabiertje of iets anders?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:45

De twee Amika's die ik ken zijn geen van beide puur arabier en ben nog nooit in Plopsaland geweest dus geen enkel idee!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:14

Er is een Arabier (fokkers daarvan zijn kennissen van een vriendin van mij), een BWPachtige (waarvan ik de naam niet meer weet) en dan zijn er nog de dubbelgangers in plopsaland etc. Weet niet hoeveel dat er zijn in totaal. Die in Plopsa zijn iig niet 'echt'.

De Arabier is trouwens wel degelijk volbloed en heeft effectief de eerste serie gedaan. De series nadien weet ik niet meer welk paard het meest gebruikt werd, maar daar werd afgewisseld met de 2. Paard is trouwens niet dood geloof ik, maar heeft wel een peesprobleem. :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:17

Het zullen er waarschijnlijk een stuk of 5/6 zijn :j
Dat is toch wel het minimum denk ik, want een dier mag maar een bepaald aantal uren op een set maken, daarnaast kan niet elk paard hetzelfde 'kunstje' dus zal er 1 zijn voor het mooi staan, 1 voor de rijshots, 1 voor de andere rijshots omdat het andere paard daar 'niet geschikt voor is' bijvoorbeeld 1tje die kan liggen, 1tje die kan steigeren, 1tje die kan springen....

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:51

@ VisibreTeam: Ik weet dat het niet zo is, dus klopt niet :P Daarbij moet je er maar eens op letten dat dat paard geen bal moet uitvoeren, grof gezegd. Die staat, die is, die wandelt rond, that's about it. In vele films zijn er zoveel paarden omdat er zoveel stunts moeten worden uitgevoerd maar dat is bij Amika niet zo. Er wordt simpelweg niks uitgevoerd _O- De enige scene waarvan ze beweren dat er een ander paard zou zijn gebruikt is de scene met 'The Blind Wall'. Dus dat zouden er dan maximum 3 zijn :)

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:54

Op TV? Twee.

Djamal, de arabier uit de begingeneriek, heeft alle scenes uit de eerste reeks gedaan en is halfweg de opnames van reeks 2 in de kliniek beland met zware hoefbevangenheid. Hij had ook hoefbeenkanteling en heel de rimram die erbijhoort, vandaar dat ze een 'stand in' gekozen hebben, Codex, een BWP. Heb al gehoord dat de scène met de Blind Wall nog een ander paard zou zijn dan Codex, maar dat weet ik niet.

Die in Plopsaland is geloof ik van bij Arabian Fantasie ? Maar pin me daar niet op vast, kan ook van een andere Nederlandse fokkerij geweest zijn :j

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:18

Ok here you go,

De Amika in plopsaland is Al Nus El Kabir (Grand x Baccarat) en komt idd van bij Arabian Fantasie :)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:09

Kyarahtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:10

hey ,
het is niet het echte paard wat in plopsaland de panne staat . Het orginele paard was van een vriendin haar opa . Maar het paard was toen gestorven en ze vonden er geen meer dat even goed was . Want blijkbaar als 'Amika' nog leefde zou er nog een seizoen zijn geweest .

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:59

2012...