Kan een paard met veel spieren schriel zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Kan een paard met veel spieren schriel zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 18:59

Beste bokkers,

Ik en mijn vriendin hadden overlaatst een discussie. We hadden het erover dat we een paard mooi vonden, het was een 4-jarige. Ik vond alleen dat het achterwerk van het paard wat meer 'gevuld' mocht zijn. Mijn vriendin had daarop te zeggen dat dat wel zou komen als de spieren er kwamen. Bij een 4-jarige kan dat natuurlijk van toepassing zijn. Echter zijn er ook paarden van 12 die ZZ (wilt niks zeggen, ik weet het :D) lopen die nog steeds geen 'opgevulde' kont hebben, en er zijn zo ook paarden die 1.40 springen waarbij ik dit zie en die moeten zowiezo toch spieren hebben? Daarna hadden we het over schrielere paarden die toch mooi over de rug liepen en waarvan we wisten dat ze regelmatig correct getrained werden.

Wat ik hiermee wil zeggen is: het kan toch gewoon de aard zijn van het paard om wat schrieler te zijn en dit hoeft toch niet per se altijd met spieren te maken te hebben? Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat het hiermee niet kan verbeteren :)

Groetjes,
Jumpiewumpie

delerium

Re: Kan een paard met veel spieren schriel zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:02

Omdat dit geen rijtechnische discussie is: RT-D -> PP

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:58

intressante vraag.
Ik denk van wel. aangezien de spieren toch het meeste op de knieën en kruis liggen of ben ik nu echt heel dom. Als het paard staat, zijn die spieren die over zijn billen liggen toch aangespannen? dan lijkt het alsof magere billen heeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:31

Bedoel je boven op de kont of bij de flanken?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 17:31

Geryon schreef:
Bedoel je boven op de kont of bij de flanken?

Beiden ;-) Gewoon het 'totaalplaatje' van het kont :D

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 17:50

stalxpaard schreef:
intressante vraag.
Ik denk van wel. aangezien de spieren toch het meeste op de knieën en kruis liggen of ben ik nu echt heel dom. Als het paard staat, zijn die spieren die over zijn billen liggen toch aangespannen? dan lijkt het alsof magere billen heeft.

Dus als de spieren ontspannen zouden zijn dan heeft een bespierd paard dus wel een 'opgevulde' kont.

+ Ik heb het in dit geval dan over aangespannen spieren tijdens het rijdens bv. :) Kan dit verbeteren door meer spieren te krijgen? Ik zeg ja. Maar hier moet toch een limiet op zitten? :) En dan kan het toch ook zijn dat die 'limiet' bij sommige paarden wat lager ligt door hun bouw of dergelijke?