'kneusje' nummer zoveel..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:12

Caramello is een hele mooie naam voor haar en je mag de foto gebruiken hoor.
Men moet maar inzien dat er zelfs in Nederland dieren er zo bij liggen en dat moet gestopt worden.
Ik ben idd het oude vrouwtje van Myrddin. ;)
Aangenaam maar volgens mij hebben we elkaar al een keertje ontmoet of was dat je zusje?

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 18:36

Myrddin schreef:
Caramello is een hele mooie naam voor haar en je mag de foto gebruiken hoor.
Men moet maar inzien dat er zelfs in Nederland dieren er zo bij liggen en dat moet gestopt worden.
Ik ben idd het oude vrouwtje van Myrddin. ;)
Aangenaam maar volgens mij hebben we elkaar al een keertje ontmoet of was dat je zusje?


Ja inderdaad dan hebben we elkaar al wel is ontmoet, toen jullie Din kwamen brengen :)

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:46

ja dins pyama party ;)
Maar igg fijn dat Cara nu veilig is ze stond daar maar weg te kwijnen en het verlies van haar maatje is natuurlijk ook niks. Ze stond erbij en keek ernaar. Arm dier.
Nu nog hopen dat ze weer gaat eten.

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:33

Wat super van je dat je dit doet! :)

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:00

We hebben net eindelijk een mailtje gehad van een dierenarts (niet onze vaste maar wel van de beste ;) ) ze mag absoluut niet zonder eten en al was het maar een suikerklontje er MOEST iets in.

Dwangvoeren wilde ik eigenlijk niet beginnen maar na dat mailtje zag ik wel dat we iets moesten. Dus net hebben we met een grote 60 ml. spuit slobber in dr mond gespoten. Ze heeft ongeveer 200 ml. op, niet veel maar daarna wilde ze echt niet meer (de eerste spuiten accepteerde ze nog goed en at ze netjes op) dus zijn we gestopt.

Voor vannacht zit er toch iets in en ik hoop heel hard dat ik morgen op stal kom en haar eetlust door de slobber is opgewekt en dat ze een beetje hooi of wortel heeft gegeten. Anders voeren we haar morgenchtend de slobber weer zo.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:03

ik hoop ook dat ze wat gaat eten!

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:10

wat een knappe tante! hoop echt dat ze vannacht gaat eten.
Arme oude man ook eigenlijk :(:)
knap van jullie dat jullie dit diertje hebben opgevangen :)

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:47

heb je haar al getemperatuurd ? misschien is er nl iets anders aan de hand.

slobber wil ze ook niet ?

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:25

Misschien een handje geweekte wiesen cobs... een kruiden gras van Marstall.
Maar gezien haar omvang heeft ze toch wel iets gegeten?
Kan ook zijn dat ze hele erge pijn heeft dan kan een pijnstiller helpen.
Succes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:40

Ik hoop voor jullie dat dit niet een vreselijk grote kostenpost gaat worden, wel fijn voor jullie dat je broer smid is, dat scheelt iig.

Pony moet idd eten, ik zou het zelf heel eng vinden als ze dat niet meer zou doen. Dus dwangvoeren, en dan meerdere keren per dag!

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 14:12

Nou dat was voor ons en Mello een heftig ochtendje. De dierenarts die we gister hadden gebelt voor advies belde vanmorgen terug, ze hoorde t verhaal aan en vroeg of ze mocht komen met haar studenten die ze aan het lesgeven was. Toen ze aankwamen vond iedereen dat ze er niet slecht en lekker allert uitzag, ze snapte al haast niet wat ze kwamen doen (dat was ook ons probleem dat ze er goed uitzag).

Tot we Mello op de poetsplaats hadden staan, haar tandvlees was donkerrood en ze was duidelijk uitgedroogd. Ook had ze een hele lage hartslag en geen darmgeluid. Erg slecht dus. M'n broer heeft gelijk haar bloed naar de kliniek gebracht en de dierenarts heeft een infuus aangebracht. Ze hebben nog wat mest uit haar darmen gehaald (voor zover ze nog wat konden vinden) maar daar konden ze zo een twee drie geen zand of wormen in vinden (zegt niks volgens de da). Ze heeft totaal 3 liter vocht via het infuus gehad en zo'n 4 liter waterige slobber via de sonde in haar maag.

De dierenarts heeft na het infuus en de sonde nog is bloed afgenomen en dat word nu naar de kliniek gebracht. De uitslag krijgen we vanmiddag. Ook heeft ze een pijnstiller gehad zodat ze zich nou wat beter in haar vel voelt.

Voorlopig moet ze ieder uur via een spuit 1 tot 2 liter waterige slobber binnen krijgen en staat ze op de wei. Ze knabbelt wel wat aan grasjes (was ze eerder niet in geintereseerd) dus daar ben ik heel erg blij mee.

Vanavond hebben wij nog is contact met de dierenarts en moet ze een stuk zijn opgeknapt. Het kan namelijk ook zo zijn dat er een stuk darm al is afgestorven, omdat er al zo lang niets meer in heeft gezeten.

Als ze goed genoeg is krijgt ze een lichte wormenkuur, omdat ze nooit ontwormd is mag ze voorlopig niet echt stevig ontwormd worden.

De situatie is in ieder geval nog erg kritiek en we mogen nog niet te hard juichen. De dierenarts wilde haar in eerste instantie naar de kliniek hebben maar dat zou in de duizenden euro's gaan kosten. Ik heb het graag voor haar over maar dat heb ik gewoon niet. Daarom proberen we haar nu zo op te knappen en ik hoop echt heel erg dat ze vanavond uit zichzelf eet en zich beter voelt.

Al met al is de dierenarts met haar studenten nu 2.5 uur met haar bezig geweest.

Ik ben al ontzettend blij met alle lieve mensen die ons willen helpen, zo de tandarts die maar de helft rekende en de dierenarts die nu met haar studenten kwam waardoor we haar uren niet hoeven te betalen. Ook ben ik echt blij met alle lieve berichtjes hier!

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 14:14

Ze had trouwens ook veel te weinig witte bloedlichaampjes wat waarschijnlijk duid op een ontsteking of iets dergelijks in haar buik.

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:16

Goh heb je hele verhaal gelezen en kan alleen maar bewondering voor jullie hebben, maar ook voor jullie realiteitszin.
Ik hoop echt dat ze opknapt, dat zou zij en jullie verdienen! +:)+
Ik volg dit even..

Lizaa01

Berichten: 721
Geregistreerd: 15-08-10

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:26

Super dat je haar hebt opgevangen en zo je best doet!
Hoop dat ze snel opknapt!

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:41

Respect dat jullie dit allemaal voor haar doen. Ik zal voor jullie duimen dat het niet voor niets is!

Natasja1986

Berichten: 307
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:45

Echt diep respect, n echt paarden hart heb je! en ik ga dit topic zeker volgen en hoop dat mello snel opknapt en weer lekker paard kan zijn!

gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:51

Ik hoop voor jullie dat ze snel opknapt!

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:55

Wat een leuk pony'tje om ze te zien op de foto's :-)

Zo te lezen is er nog heel wat mee mis :\ Ik hoop van harte dat ze gaat eten en weer opknapt.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:08

allereerst heel veel respect voor wat jullie doen voor dit arme ding .
en als een mini niet wil eten dan is het echt mis .
Ik hoop dat ze snel opknapt . ga duimen voor mello .

Calypso84
Berichten: 854
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: 2de paddestoel na de eik links

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:10

Goed bezig TS! Heel nobel dat je ze zo zonder aarzelen overneemt!

Van jou hebben we er in NL meer nodig! _/-\o_ *\o/*

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:35

Ontzettend bedankt voor alle lieve berichtjes :)

Ik kreeg net telefoon van de dierenarts, een bepaalde waarde (ik ben niet zo goed in die namen) is enorm gedaalt 0.42 is normaal en alles erboven duid op uitdroging en eronder op bloedarmoede als ik het goed begrepen heb. Ze had vanmorgen 0.57 en nu is het gedaalt naar 0.41 en dus netjes op de normale grens.

De dierenarts had van de week een soort gelijk 'geval' gehad en die was maar 0.04 gedaald nadat hij 3 liter vocht had gekregen. Dat mello na 3 liter vocht 0.16 is gedaald is een super goed teken en daaruit blijkt wel dat ze erg sterk is.

Nu moeten we er voor zorgen dat ze blijft eten en drinken want doordat ze zo lang niet heeft gegeten zitten er vetcellen in haar bloed en daarvan word ze misselijk. Doordat ze misselijk is gaat ze steeds minder eten en zo komt ze in een neerwaartse spiraal. Als t goed is moet ze na een tijdje dwangvoeren niet meer misselijk zijn en uit zichzelf weer gaan eten (ik hoop vannacht al!)

Nou ga ik weer gauw naar de wei om er 1 liter slobber in te spuiten.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:44

Dat klinkt dus voorzichtig positief :-) Succes met het slobber voeren.

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:45

Goed bezig om weer een kneusje op te vangen.
ik hoop dat ze snel gaat eten!!

stalbluemoon

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Boxtel

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:55

Ik hoop dat het snel beter met haar gaat.
Super dat je er alles aan wil doen om haar op de been te houden.
Ik wilde dat er meer mensen zo reageerde.

hopen op een goede oude dag voor haar

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:06

Wat een verhaal en wat jammer en sneu voor die zwarte pony die zo'n lijdensweg heeft gehad, helaas maar beter is er daar een eind aan gekomen.

Hopelijk gaat het met Mello beter en slaan slaan de medicijnen aan, en gaat ze eten.....
Heel veel succes en sterkte met Mello....