Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nevaya

Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:49

Hoihoi,

Vandaag heb ik mijn eerste wedstrijd in de B gestart heel spannend uiteraard! Wel heel leuk en zeer leerzaam ben er heel erg tevreden over.
De eerste proef ging niet al te best hij schrok telkens van een bepaald stuk bij de bak. Voor die proef had ik 174 volkomen terecht.
Bij de 2e proef ging het voor mijn gevoel stukken beter en had ik 178, dit was voor mij dus wel even een kleine tegenvaller. Nu ben ik er niet zo moeilijk in en het was tenslotte voor de ervaring, maar ik ben toch benieuwd naar andere meningen. (heb het niet voor niks laten filmen :P)
Iedereen heeft er tenslotte een andere kijk op en misschien hebben jullie tips om het te verbeteren in mijn volgende wedstrijd! (op de protocol staan wel wat dingetjes alleen ik kan er niet heel veel mee)

Nu is mijn vraag, wat is jullie mening over dit proefje, winstpunt waardig of absoluut niet en moet er nog veel gesleuteld worden? Graag tips!

http://www.youtube.com/watch?v=Y4LdTxFml-o

Let niet op het muziekje, kun je beter uitzetten haha.

Wees een beetje lief voor ons we rijden pas 3/4 maandjes samen en het was voor mij de eerste keer. Overigens heb ik niks te klagen, maar ik heb er ook niet een bepaald 'goede' kijk op.

Groetjes!

EllyC

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:24

Ik mis in je proef een beetje de impuls. Het is een brave proef zonder grote fouten maar het komt een beetje schufelend over.
178 kan hierdoor best.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 00:29

@Jury: Dankjewel! Heb je misschien ook nog tips om hier wat aan te kunnen doen? (hij word wel een beetje 'moe' bij de 2e proef dus daar kan het idd aan liggen)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:43

Voor de B een hele nette proef. Geen 200 pt waard maar een wp was het wel waard geweest vind ik. Let er op dat je wel goed door de hoeken rijdt. En je 2e volte in galop waren de bogen niet echt gelijk, als je snapt wat ik bedoel. Succes!

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:56

Volgens mij kun je voor een eerste keer zeker tevreden zijn! :j Die winstpunten komen vanzelf!
Ik kan me ook wel vinden in die 178 punten, de gehele proef mist wat impuls zoals jury ook aangeeft. Daarnaast zijn de middendraf en het halsstrekken onvoldoende. Het aanspringen in galop kan wat vloeiender, de galop zelf vind ik er wel fijn uit zien, jammer dat je de voltes niet mooi rond rijdt (tweede deel te klein). De stap is ook goed, in de middenstap zou ik nog wat meer lengte in de hals en meer over de rug willen zien. Die overgang naar draf die na de middenstap komt zou ik wat beter voorbereiden, je hebt er tenslotte de hele korte zijde voor :)

Succes!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:53

De impuls mist inderdaad, maar het is ook nog maar B he. Dat heeft je wel punten gekost, maar niet noodzakelijk dat winstpunt.
Waar ik punten voor zou aftrekken is de stelling/buiging. Ik zie wendingen waarin je paard met zelfs stelling naar buiten doorheen loopt. Of gewoon kaarsrecht de wending door.

Niks waaraan je niet kunt werken. Winstpuntje moet er zeker de volgende keer in zitten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:26

Wat was het commentaar op je protocol? Je zegt dat je er niet zoveel mee kan maar ik ben wel benieuwd wat er dan bij stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:37

WD-V => RIJ-ITP

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:06

ik vindt 178 pn goed, daar kan ik me wel in vinden.
je mist de hele proef buiging/stelling
je rijd geen hoeken, en daar door wend je niet altijd netjes af.
het zou wat actiever mogen, maar voor de 1e keer is dit echt niet zo erg.
en soms ben je zelf erg aan het trekken, en je benen stil houden, daar kan ik me echt heel erg aan ergeren.
succes met je volgende wedstrijd

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:00

Je hebt een heel braaf paard, maar eigenlijk voor in de proef té braaf. Hij doet het allemaal wel voor je, maar het sprankelt niet.
Probeer wat trotser te gaan zitten, pak je teugels wat korter en geef maar eens wat meer gas en probeer met meer impuls je proef door te rijden en alle onderdelen netjes af te werken.
Je maakt geen grote fouten, maar je proef is te braaf om 7ens of hoger te scoren. Op deze manier kan je de dingen die niet zo goed gaan, zoals bijv. het halsstrekken niet ophalen. Bij mij zou je ook geen winstpunt hebben gehad.