waarom doen mensen zo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

waarom doen mensen zo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 17:32

ik vind het gewoon zo vreemd dat als je op een nette manier je stal opzegt, dat er gelijk zeer weinig tegen je gezegd word ..
lijkt wel alsof de wereld vergaat als je je stal opzegt!

wat zijn jullie verhalen?

jesito

Re: waarom doen mensen zo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:42

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:27

VSW -> PP

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:36

Even off topic maar dat heb ik ook gehad maar dan met het werk. Was eerst zo met elkaar en toe ik wist dat de contract niet werdt verlengt zeiden ze niks meer en deden heel afstandelijk weirdo's

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:38

Geen idee, misschien voelen ze zich verraden omdat je in hun ogen naar een concurrent gaat.
Ik zeg maar wat.
Raar vind ik het in ieder geval zeker. Ach ja niks van aantrekken, als jij en je paardje het maar naar jullie zin hebben op jullie nieuwe stal.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:39

paarden = emotie....

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:14

Helaas ook ervaring mee. Ach, gewoon je neus ophalen en verdergaan. Beter kwijt dan rijk dan, toch?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:09

ja dat is wel zo, maar je hebt er wel een tijd gestaan en veel mee meegemaakt zeg maar.. en dan zijn ze superaardig en je zegt op...en opeens slaat de wereld om...dan zien ze je leiver gaan dan komen! ach zoeken het maar uit..vond het wel vervelend dat ze mijn pony ermee hadden...kreeg als enige geen vers stro gisteren..maar ja morgen vertrekken en ben ik er vanaf!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:20

Sorry, maar ik vind het echt triest dat ze ineens zo gaan doen.
Nou ja, nu weet je tenminste hoe ze echt zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:49

Ik denk dat het ten eerste veel te maken heeft waarom en hoe je opzegt.

Bedoel als je weggaat omdat je vindt dat de verzorging te wensen overlaat, tja daar kunnen ze dan ook niet blij mee zijn.
Maar als je verhuisd omdat je naar de andere kant van het land gaat denk ik dat er weinig zijn die je scheef zullen aankijken en het wel snappen.

En natuurlijk wanneer je opzegt. Als je op stal komt en dan zegt, volgende week verhuisd mijn paard van stal. Tja kan me helemaal indenken dat je daar niet vrolijk van wordt en dat ze dan wat "pissig" zijn.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:59

bij mij was het een maand opzegtermijn schriftelijk..heb het eerst mondeling laten weten en toe netjes op papier..
ik verhuis mijn pony omdat ik iets dichterbij huis kan gaan staan en dichterbij bos...verder kan ik goedkoper gaan staan omdat ik al die manegefaciliteiten niet nodig heb, omdat mijn pony al wat ouder word en gewoon lekker op de wei wil hebben en af en toe eens wat rijden in bak of bos! dus als ik daarmee goedkoper kan gaan staan .

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:07

Ik herken je ervaringen, mijn verklaring is dat je de pensionhouders in de portomonee raakt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:09

Het is altijd je eigen keus om te gaan om wat voor reden dan ook.
Maar ik kan me redelijk inleven dat het "naar" is als mensen vertrekken. Je zult het altijd houden natuurlijk.
Maar wat zou je zelf vinden als de stal waar je staat je ineens verteld dat je moet vertrekken omdat ze een "betere" pension klant hebben gevonden.
Het is toch wel een beetje een tja teleurstelling als mensen gaan. Het is absoluut niet terecht dat ze je paard "slechter" gaan behandelen. Maar ik kan me wel goed indenken dat het qua omgang minder is omdat ze toch ja beledigd zijn misschien. Ondanks dat je netjes verteld hebt.
Als je zelf ergens je ontslag krijgt dan kan er wel een goede reden zijn en op de juiste manier verteld. Maar je voelt je er toch minder prettig bij als je nog een aantal weken moet blijven werken. Snap je?
Dat is eigenlijk wat ik bedoel.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:12

ik snap het heus wel..en had het ook wel verwacht, maar zit zelf zo niet in elkaar...kijk ik was niet echt tevreden over deze stal maar heb dat niet als opzegreden gezegd..wat ik net schreef is ook een reden waarom....
maar wil gewoon niet dat mijn pony eronder lijdt omdat ik weg wil....ik betaal netjes tot eind van de maand, dus mag hij ook niks tekort komen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:15

tylando schreef:
ik snap het heus wel..en had het ook wel verwacht, maar zit zelf zo niet in elkaar...kijk ik was niet echt tevreden over deze stal maar heb dat niet als opzegreden gezegd..wat ik net schreef is ook een reden waarom....
maar wil gewoon niet dat mijn pony eronder lijdt omdat ik weg wil....ik betaal netjes tot eind van de maand, dus mag hij ook niks tekort komen

Ik snap je ook wel maar ik probeer gewoon beter uit te leggen wat ik bedoelde.
Verder niet om je aan te vallen hoor ik bedoel het gewoon in z'n algemeenheid dat pensionklanten zelf ook eens wat meer moeten in leven in de stalhouder.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:16

Het zou heel zielig zijn als je pony wat tekort zou komen.
Verder hangt het ook een beetje van je eigen houding af. Als je ineens weggaat omdat je het met een bepaalde gang van zaken niet eens bent op dit stal, en dit voor de staleigenaar als slag bij heldere hemel komt, en je niet van tevoren al eens over de dingen hebt gesproken die je dwars zaten, dan snap ik de houding van de stalhouder helemaal.

En een stal opzeggen en ergens anders gaan staan voelt voor een stalhouder niet goed. Voor de andere pensiongasten die wel tevreden zijn kan je vertrek ook pijnlijk zijn. Want jij gaat weg want...(vul reden in) dus je bent aan het deserteren. Mensen houden niet van veranderingen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:48

Ik ben van manege verwisseld en moest mn kluissleutel nog inleveren, dat heb ik dit weekend gedaan en op de een of andere manier werd ik toch minder vriendelijk behandeld dan daarvoor. Zo van je gaat toch weg dus waarom zou ik nog klantvriendelijk blijven..
En dat terwijl ik er tien jaar heb gereden :+

Brittdewaal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:12

misschien omdat ze nu minder geld binnen halen ?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:27

Tsja en dat is het hem nu net in deze maatschappij @Brittdewaal_... Alles draait om geld.
Zelfs als je weg zou gaan omdat je je paard dichter bij huis hebt of omdat je gaat verhuizen naar een andere stad zelfs dan wordt je nog met de nek aangekeken als je daarom besluit weg te gaan. Want dan halen ze dus minder geld binnen en dan is natuurlijk veel belangrijker dan de afgelopen 10 jaar aan wekelijkse lessen, maandelijkse wedstrijden, een jaar een paard leasen voor 3 dagen in de week á 150 euro per maand.

bjor29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:46

Ff kwijt !!! >;)

Waarom mag je niet de waarheid zeggen als je ziet en weet dat er paarden zijn die slecht verzorgd worden en niet naar omgekeken wordt ????? :n
Ik heb de waarheid gezegd met mijn vriendin hier op Bokt en er werd een slot opgedaan .....omdat de eigenaresse er niet tegen kon dat de waarheid gezegd werd !! :(
Ik vind dat als je paarden hebt ...dan moet je er voor zorgen en niet alleen de vrijwilligers er voor op laten draaien ...die door weer en wind , storm , en regen ER ZIJN VOOR DE PAARDEN !!
Wij hebben ons uit de naad gewerkt en na 2 jaar kregen we te horen dat we konden verdwijnen en waarom ??? omdat we de waarheid zeiden en daar kon de ....PIEPPPPPP ....niet tegen !!!!
Het is te gek voor woorden dat iemand zo met dieren omgaat en als je je zo inzet voor de paarden die je liefde geven en vriendschap en trouw dat je voor hun opkomt dat dat niet nooit is gewaardeerd. :(

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:57

Ja heb het ook vaak zat meegemaakt dat mensen op hun tenen getrapt zijn wanneer je toch netjes een maand vantevoren je stalling opzegt en dan komen er ineens allerlei dingen bij hun naar boven die ze je nog even willen meegeven,ach ja moet er om lachen want ze maken zichzelf belachelijk en snappen niet dat ze voor zichzelf een anti reclame maken want er gaat niks zo snel in het paardenwereldje dan mond op mond reclame en dus ook negatieve mond op mond reclame.

Zo zijn er een aantal pensionhouders hier in de buurt die toch echt wel klantjes mislopen door hun eigen gedrag in het verleden tegen paardenmensen die netjes hun stal opgezegd hebben en zich altijd netjes en correct gedragen hebben, ze maken dan alleen nog kans bij de buitenstaanders die bijvoorbeeld van een andere provincie via marktplaats bij dit soort pensionhouders terrecht komen zonder navraag te doen of zonder onderzoek te plegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:04

bjor29 schreef:
Ff kwijt !!! >;)

Waarom mag je niet de waarheid zeggen als je ziet en weet dat er paarden zijn die slecht verzorgd worden en niet naar omgekeken wordt ????? :n
Ik heb de waarheid gezegd met mijn vriendin hier op Bokt en er werd een slot opgedaan .....omdat de eigenaresse er niet tegen kon dat de waarheid gezegd werd !! :(
Ik vind dat als je paarden hebt ...dan moet je er voor zorgen en niet alleen de vrijwilligers er voor op laten draaien ...die door weer en wind , storm , en regen ER ZIJN VOOR DE PAARDEN !!
Wij hebben ons uit de naad gewerkt en na 2 jaar kregen we te horen dat we konden verdwijnen en waarom ??? omdat we de waarheid zeiden en daar kon de ....PIEPPPPPP ....niet tegen !!!!
Het is te gek voor woorden dat iemand zo met dieren omgaat en als je je zo inzet voor de paarden die je liefde geven en vriendschap en trouw dat je voor hun opkomt dat dat niet nooit is gewaardeerd. :(

Ik vind persoonlijk dat je dat face to face moet doen. En niet op bokt.....

TS: erg rot! Maar inderdaad morgen (of vandaag?) ben je er vanaf!

arabica_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:13

@ fresley

Dat hebben we gedaan, maar dat haalt niets uit, de persoon waar we het over hebben heeft of een enorm bord voor haar kop, of ze is dom, of ze denkt gewoon " het zijn mijn paarden en ik doe het zoals ik wil"
Maakt niks uit als ze een dag geen eten, drinken of een schone stal en beweging krijgen???
En je laatste 50 euro besteed je natuurlijk aan de kapper, dat je 21 jarige merrie amper kan eten en afvalt bij het leven.....ach, als die doodgaat scheelt weer eten !

Zelfs de dierenbescherming doet er NIKS aan !

bjor29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:57

Het is zo dat mens is te lui om geld aan de paarden te besteden .....ze laat ze liever kreperen !!
Een merrie is nu aan de beurt ...mijn verzorgpaard moest er aan geloven ...nu de merrie !!
Hoe vaak haar niet is aangeboden om alles over te kopen ze neemt het niet aan en dat ze het best kan doen want ze zit tot over de oren in de schulden.
Vele manrge,s weten hoe ze is en zelfs de boer die kuil brengt is er van op de hoogte maar zoals Arabica zegt .....de dierenbescherming doet er niks aan en ???? die zijn er toch voor de dieren ?????????

bjor29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:59

En ff op Fresly te reageren ....wat zij doet dat vergeet je nooit dat kan je geen moment uit je hoofd halen