Wat vinden jullie hiervan?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseLive

Wat vinden jullie hiervan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:21

Hallo,

Ik rij altijd op dezelfde pony tijdens de lessen. Iedereen weet dat deze pony 'chagrijnig' kijkt als een andere pony te dichtbij komt. Als dit gebeurt geeft de instructeur hem een harde tik omdat de pony dus chagrijnig keek. Een keer deed de pony dat en schopte de instructeur hem gewoon keihard, de hele les was de pony bang voor de instructeur. Ik zelf vind dit niet normaal omdat dit gewoon een reactie is van de pony op andere pony's. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes,

Maureen95

Re: Wat vinden jullie hiervan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:22

wow ik weet niet wat ik er tegen kan doen maar ik vind het behoorlijke paardenmishandeling. dat hoort gewoon bij kudde gedrag!!!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:23

dit staat volgens mij fout, ik TeM even.

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:24

wat ik ervan vind? ga op een andere manege rijden aub! %)
dit is gewoon kuddegedrag en wees blij dat het bij chagerijnig kijken blijft! er zijn veeeeeel paarden die gewoon een goeie trap geven hoor!

MyHorseLive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:39

Dat vind ik dus ook. Maar als ik dat zeg zeggen ze dat hij zo niet hoort te kijken.

MyHorseLive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:40

@MaritAriel wat bedoel je met TeM even?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:41

Ze tipt een mod.. Zodat die het kunnen verplaatsen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:44

Een harde tik vind ik wat overdreven, maar als mijn pony chagerijnig kijkt naar een andere pony zeg ik haar ook dat ze op moet letten. Want ik ken haar, als ik haar dan haar gang laat gaan gaan we gillend en bokkend door de bak heen :') Maar als de instructeur echt tikt dan vind ik dat wel erg overdreven, ik zou zelf niet op zo'n manege willen rijden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:45

Ik ben ook benieuwd of het echt zo´n harde tik is .. vaak kan het nogal overdreven omschreven worden door iemand die het zo sielugh vind..

MyHorseLive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:51

Met de harde tik bedoel ik een klap met de platte hand op het hoofd.
@capopjekop als je deze pony haar gang laat gaan doet ze niks, ze loopt gewoon door. Ik zet dan ook even een harde stem op dat ze gewoon moet opletten. Maar dat chagrijnig kijken is gewoon een waarschuwing voor de andere pony.
Laatst bijgewerkt door MyHorseLive op 25-02-12 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:53

En de eigenaar van de manege vindt dat allemaal prima? Ik ga nu op jouw verhaal af, zoals ik het lees gaat het dus nergens over. Rare manier van omgang met je paard. Ik zou een melding maken bij de manegeeigenaar over dit gedrag. Wordt er niks aan gedaan dan zou ik een andere manege gaan zoeken waar ze wel gewoon omgaan met de dieren. Zegt de instructeur ook waarom hij het zo aanpakt?

MyHorseLive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:55

@capopjekop de eigenaar van de manege is mijn instructeur. Hij zegt dat het paard moet leren om niet zo te kijken naar andere paarden

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:58

wat raar! als bij ons een pony dat doet moet je gewoon even achteraan gaan rijden ofzo. Dit is wel erg raar! Ik ken jouw situatie niet, maar goed...

MyHorseLive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:02

@schotjes Omdat te voorkomen rij ik ook meestal achteraan en zeg dat ze moet oppassen dat ze niet te dicht in de buurt komen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:57

NH -> YRT

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:26

Nou het ligt er dus wat mij betreft aan. Blijft het bij chagerijnig kijken of gaat ze ook trappen/rennen. In het 2e geval zou ik wel boos worden ja, lijkt me gevaarlijk gedrag in een manegeles namelijk. Anders vind ik het wel wat overdreven om het paard meteen een knal voor z'n hoofd te geven. :)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:29

Een beetje van de zotte, zuur/chagerijnig kijken hoort nou eenmaal bij het kudde gedrag, als de manege dit niet wil moeten ze maar robot paarden aanschaffen.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:38

Ik vind het ook niet normaal van de instructeur.
Dit is gewoon normaal paarden gedrag komt veel voor bij de merrie's (weet niet of het een merrie is waar jij op rijd? ).
Die insructeur heeft dat niet te doen een paard schoppen als ik dat al hoor word ik al pist omdat je dat gewoon absoluut niet mag doen!

pegasus154

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:39

Ik ben er tegen :p, ik ben er niet tegen dat je een paard een tik verkoopt. Of soms harder slaat MET een goede reden natuurlijk. BV, als je bijt of zo. Maar als die alleen maar zo kijkt naar andere paarden? Nah, daar ben ik niet mee eens als dat de reden is als je straft.
Ik denk ook niet dat dat goed is dat je een paard straft als hij met zijn lichaam een ander paard iets duidelijk wil maken. En als die dan ook eens dat paard schopt.

Echt als dit allemaal echt waar is zou je beter maar naar een andere manege gaan ofzo. Dan verdiend hij dat geld niet. :( Wat vinden de andere mensen ervan die mee in je les rijden?

MyHorseLive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:43

@pegasus154 de andere mensen zeggen er niet echt wat over. SOns vraag ik hun mening en hun zeggen dat ze het ook niet normaal vinden
@caresje het is een merrie