Op de foto's hieronder zie je Carla! Een dravertje dat dressuurmatig is bereden. Ze kwam in November in de manege om verkocht te worden. Ik heb er toen heel lang mee gereden. Het was een echt raket, maar een echte schat. Alleen wat kopschuw. Maar vermits ik en Theo de enigste waren die haar bereden, ging dat snel beter, ze herkende ons
Springen deed ze niet echt. (Had het nooit geleerd). Ze ging altijd heel onzeker naar de sprong, maar met een stevige kuit en vertrouwen ging het al snel beter! Ik heb zelfs twee privé-springlessen genomen. ( Had ook al twee privé-dressuurlessen genomen

Het weekend voor de privé-lessen springen, had ik een jumpingetje gewaagd. (40-50cm.) Het ging ten slotte er gewoon om, dat ze de sprongen netjes zou nemen, dan kon ze er als ze wou gewoon overheen draven. Maar ze heeft ze netjes gesprongen. Het ging zow goed dat we in de barrage zaten. Maar daar nam ze jammer genoeg een balk mee. (waarschijnlijk omdat ze niet echt vanuit galop springen kende, ze sprong nogfal plat). Jammer van de balk anders waren we gewonnen geweest

Twee dagen later werd ze verkocht. (Had nog geprobeerd mijn vader te overtuigen, maar helaas,... had ik wat meer tijd gehad, had het misschien wel gelukt

Op Dauwtrip (buitenrit die vertrekt om 5 uur 's morgens, en tegen de liddag komen we terug om gezamelijk te ontbijten in de kantine

Het ging allemaal beter. Ze mankte niet meer, en de woensdag erop mocht ik les rijden. (De dag ervoor had Theo er nog les meegereden, en het ging super) We waren maar met twee in de les, het beloofde een super es te worden dus

Maar de eigenaar heeft er dan direct de eerste dag van de driedaagse meegedaan. Ze had de hele dag gemankt, zonder dat iemand het gemerkt had. Ze heeft haar been dus geforceerd

Dan elke keer werd het langer en langer dat ze op rust moest staan. Dan is de eigenaar. (Na zo'n 3 maanden) ermee naar de dierenkliniek in Roosendaal meegegaan.

De veearts heeft ook gezegd dat ze normaal zonder rsico's 90cm mag gaan springen. Maar voorlopig houden we het nog maar op af en toe eens een klein kruisje

Ik laat jullie wel wat weten hoe het de eerste keer op Carla ging!! (En in de toekomst zal gaan

Veel groetjes van een SUPER BLIJ

Esther
PS, let niet op mijn kleren ofzow, het was met de carnavaljumping, en ik en mij vriendin waren helemaal in het wit.