Jamey op Urena

Lekker wijdbeens op de foto

Zoals de meeste van jullie misschien wel weten heb ik Jamey via een handelaar gekocht en ben op zoek gegaan naar haar achtergrond. Mede door Annetje ben ik daarachter gekomen (waar bokt toch al niet goed voor is!) en ben ik veel informatie rijker. Jullie wouden dus weten hoe het met mijn Jamey gaat (beter bekend bij jullie als 'Fury'!).
Vorig jaar ging het allemaal niet zo lekker. Toen ik haar net had (9 april 2002) ben ik er 2 maanden later afgevallen waardoor ik mijn arm brak. Mijn vertrouwen in paarden liep voor de 2e keer dat jaar een breuk op (niet alleen door Jamey, ook door Bogachka.) Zes weken later zat ik weer in het zadel, maar durfde niet te galoperen. Bij jullie is vast ook wel bekend dat Jamey heel hard kan rennen, en daarom was ik er toen ook afgevallen. Ik nam privéles en het ging steeds beter.
Inmiddels heb ik Jamey alweer 1,5 jaar. Dit jaar heb ik mijn eerste buitenrit op haar gemaakt, en gemerkt wat zij werkelijk leuk vind. Na een hele winter alleen maar dressuur wou ik wat anders, en ben ik dus lange buitenritten met haar gaan maken bij ons door de polder. Geweldig vind ze dat (zolang ze maar voorop mag...), en ik ook!
Ook ben ik inmiddels gestart met dressuurwedstrijden. Dit gaat goed, maar helaas is ze bang van de witte hekjes dus krijgen we niet al te hoge punten voor de oefeningen die in de buurt van de hekjes gedaan moeten worden. Maar ach, we moeten nog veel leren.
Anke en nog een meisje zijn deze zomer ook langsgeweest bij Jamey! En als jullie nog foto's van haar hebben -> scan ze in en verstuur ze! Ik ben gek op foto's! Dan kunnen die ook op de site!
Voor mij is het echt mijn toppertje. En als je mijn wedstrijduitslagen wilt zien, kijk gerust op www.jameyshalane.cjb.net