Hmmm, zei ze, een vriendin van me zoekt namelijk iemand om een van haar paarden te rijden. Ze wilt hem niet verkopen, maar zoekt gewoon iemand die het beest wat bezig houdt en wat aandacht geeft. Ik denk, bellen kan nooit kwaad, dus ik heb haar die avond gebeld, en heb een afspraak gemaakt om te gaan kennismaken met haar en het paard. Ik verwachtte dus een recreatief gereden paardje dat al langere tijd stil stond. Een soort project zeg maar. Nou, op een gebied had ik gelijk; Hij is echt een project. Hij stond op een pensionstalletje waar ze niet veel tijd voor hem hadden, buiten “een keer in de zoveel tijd een borstel over zijn lijf”. Hij werd netjes buiten en binnen gezet en kreeg op tijd zijn natje en droogje, maar dat was het. Zijn vrouwtje heeft 14 paarden en had voor dit paard sinds een paar jaar altijd een verzorger, maar die was niet meer op komen dagen nadat het paard een peesblessure gekregen had.

Ik hoop dat ik hem van het voorjaar weer lekker aan het lopen heb. Ik ga in ieder geval niets overhaasten. Hij is zichtbaar blij als ik hem kom halen. Staat braaf te wachten tot ik klaar ben met opzadelen, maar dan wilt hij gaan. Sta ik dan nog even te kletsen, dan krijg ik een duw in mijn rug. “Kom, mens, lopen jij!” En dat wil ik graag zo houden.

Zodra ik foto's heb zal ik ze een keer uploaden. Verwacht geen schoonheid, maar hij is errug lief!