Ik vind het toch wel een klein beetje sneu hoor, zo van je mama afgerukt, de veewagen op en daar sta je dan in een grote box. De puntjes van zijn oortjes komen net boven de tralie uit

Al met al ging het best goed, hij had al een paar keer aan een halstertje gelopen, dus helemaal onbekend was dat niet. De veewagen waar ie in moest wel.

Maar ja, als je zo klein bent, heb je niks in te brengen. Dan wordt je bij kop en kont gepakt en in de trailer geplant

In de veewagen vond ie het dan ook niet zo leuk en heeft de eerste tien minuten verwoede pogingen gedaan om los te komen. Dat lukte gelukkig niet. Hij werd wel een beetje boos en ik heb dan ook maar even een pakje stro tussen ons in geschoven

Toen we vlak bij huis waren keek ie eens achterom en kreeg opeens in de gaten dat ie alleen was! Wat een opmerkzaam diertje he?

Ik hoorde voor het eerst zijn piepje, want hinniken kan je het amper noemen

De veewagen af ging heel vlot, de box in ook. Alleen dat laatste niet vrijwillig, maar een zetje onder zijn billen en daar stond ie.
Nu staat ie heerlijk zijn hooitjes te knabbelen. Hij is heel rustig. Af en toe piept ie een keertje, maar ook alleen als hij iemand voorbij hoort komen.
Ik voel me net een meisje van 10, kijk af en toe even bij hem en kan me dan maar net bedwingen om hem nog even met rust te laten. Ik had de kammetjes en de borstels al in de aanslag

Hij moet eerst maar even ene beetje bijkomen.

voor wie het nog niet wist, Melchior is mijn nieuwe pony: [ITP] Melchior meets een halstertje....