Mijn hengstenballetje gaat volgende week dinsdag onder het mes. Ik vind het zooo sneu, een gezond paard waar ik in ga laten snijden, ik heb nu al buikpijn.
Maar zoals het nu gaat kan het niet veel langer meer, zodra hij niet in het werk staat begint hij praatjes te krijgen en een driejarige wil ik gewoon zonder problemen een maand (of twee,… of drie) weg kunnen zetten. Ook wordt hij feller op de andere paarden, voor Ozep heeft hij respect, maar alle zwarte met lange manen probeert hij te grijpen

Ik heb met mijn dierenarts overlegd en die adviseerde Emmeloord, ik heb hen net gebeld en Van Muiswinkel gesproken over welke methode te kiezen
Ik kon kiezen voor gewoon via de lies onder complete anesthesie of via de laparoscopie, een soort kijkoperatie. De voorkeur van Van Muiswinkel was vanaf de 1e seconde overduidelijk, want in 1e instantie vertelde hij me niet eens dat ik naast de liesmethode ook voor de laparoscopie kon kiezen.
Ik vertelde hem dat geld geen rol speelde (speelt wel degelijk een bijzonder grote rol aangezien ik blut ben

Maandagmiddag ga ik hem brengen, dinsdag wordt hij als 1e geholpen en als alles gewoon goed gaat mag ik hem woensdag al weer halen

Ik hoop dat ik hem zometeen nog recht in de ogen kan kijken