Maneges rond Den Haag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xip

Maneges rond Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:23

Hallo allemaal!

Ik ben van plan om weer te gaan paardrijden maar vind het lastig om een goede manege te vinden, helemaal in zo'n regio als Den Haag waar zoveel verschillende maneges zijn. Ik vind vooral dressuur erg leuk, maar hou wel van wat afwisseling met bijvoorbeeld een keer een springles of een buitenrit. Ik heb L2 proeven gereden dus ik zou het leuk vinden om naar een stal te gaan waar ik verder kan komen. Natuurlijk vind ik het ook belangrijk dat de paarden goed gehuisvest zijn en dat ze goed verzorgd worden. Bij voorkeur rij ik op pony's omdat ik dat leuker vind (en ik zelf nogal klein van stuk ben)

Wie oh wie kan mij op weg helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer ben ik bang.

1234

Re: Maneges rond Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:52

Waar in Den Haag wil je gaan rijden?
In Scheveningen zit Stal Wittebrug, daar heb ik zelf heel erg lang gereden. Als je daar vragen over hebt kun je het zeggen! :) Met de andere maneges in Den Haag heb ik niet echt ervaring. (Hippisch Centrum Westland en Riouwmanege )

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:52

RUI -> MA

boulylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:21

Ik rij bij HCW, echt een hele leuke manege met leuke pony's en paarden.
Vriendelijke mensen en lessen waar je veel leert.
Ik heb ook op berestein gezeten, maar persoonlijk vind ik HCW leuker en beter georganiseerd.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:57

Ik ken eerlijk gezegd geen enkele manege in Den Haag waar je als l2 ruiter nog veel kunt leren. Ik geef zelf les op manege De Wildhoef. Hebben een aantal hele leuke paarden en pony's, leuke buitenritten en redelijke instructeurs. Je kunt altijd een keer gaan kijken. De paarden staan er in ieder geval netjes bij.

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:59

Manege Berenstein,leuke manege paarden worden prima verzorgd en leuke mensen!

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 02:09

hihi, het duurde even voordat ik dit topic weer teruggevonden had :o

Bedankt voor jullie reacties! Ik zie inderdaad wat bekende namen voorbij komen, maneges die ik via internet al een keer gezien had en op de 'overweeg' lijst heb staan. Nu moet ik zeggen dat ik een zondag ga kijken voor een paardje waar ik misschien bijrijder kan worden, dus ik hou mijn vingers gekruist dat het misschien wat is, want dat heeft natuurlijk mijn voorkeur. ;) De zoektocht staat dus even tot zondag stil, maar als het niets wordt dan ga ik verder zoeken naar een leuke manege. Ik zal zeker eens komen kijken op de maneges die jullie aanraden _/-\o_

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 02:41

ikkedus schreef:
Ik ken eerlijk gezegd geen enkele manege in Den Haag waar je als l2 ruiter nog veel kunt leren. Ik geef zelf les op manege De Wildhoef. Hebben een aantal hele leuke paarden en pony's, leuke buitenritten en redelijke instructeurs. Je kunt altijd een keer gaan kijken. De paarden staan er in ieder geval netjes bij.

toch apart aangezien op bv berestein les wordt gegeven door instructeurs die opgeleid zijn en zelf rijden op niveau Z2 en hoger? (dressuur en springen zelfs int.)
De lessen zijn van prima niveau, zeker als je zelf weet wat je wil en dit aan geeft.
Ik sta er zelf niet meer met mijn paard, maar zeker voor manege lessen vind ik dit een erg goede stal om de draad weer op te pakken.
Ze hebben ook een aantal kleine paarden/grote pony's die in zowel de kinder- als volwassen lessen mee zouden kunnen lopen.
Ook is er springles (groep en privé) en worden er FNRS en KNHS wedstrijden georganiseerd.
Ook kan je er prima zelfstandig of begeleid buiten rijden.
Ook heeft berestein vaak meerdere mogelijkheden om een paard of pony te "leasen".
Veel succes a.s. zondag, en mocht dit toch niks worden... zou ik toch even op berestein gaan kijken ;)

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:26

Bedankt voor de info, ik ga zeker even kijken bij Berestein als het niet lukt, hij stond al vrij hoog op mijn lijstje ;)

ElineHCW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:56

Mocht je nog zoeken, HCW is een echte aanrader :) Mensen zijn gastvrij en de paarden zijn naar mijn mening erg fijn. Of ze op jouw niveau nog goed les geven weet ik echter niet, omdat ik niet op dat niveau rij :P

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:09

Ik zoek inderdaad nog steeds een leuke manege, hoewel het plan vanwege de financieën wel even in de ijskast is gezet. Ik hoor graag nog steeds ervaringen van mensen, buiten Den Haag mag ook, ik studeer in Delft dus daar ben ik ook regelmatig in de buurt. ;)

@ElineHCW: waar staat HCW voor? en welk niveau rijdt jij?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:11

Riouw rijschool was toen ik er weet ik het hoeveel jaar geleden (15 jaar zeker) er vrij kort reed helemaal niks.. sfeer was crap.. paarden in stands. Elke les hetzelfde, de paarden kende het uit hun hoofd en waren niet vooruit te branden.
Hopelijk is dat nu helemaal anders.

Ik heb jaren lang in rijswijk gereden, bij His Horses / het stijgbeugeltje. Zaten op het laatst naast drievliet, geen idee of ze er nog zitten, maar was geweldig! Allemaal leuke opvangpony's, lekker divers en elke keer weer wat anders

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:16

Ik ben zeker geen fan van stands :n
Ik wil graag een bedrijf waar goed met de paarden wordt omgegaan, dat is voor mij het aller belangrijkste. Dan heb je vaak ook niet te maken met van die 'kauwgom-paarden' die helemaal niets zelf kunnen.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:16

HCW = Hippisch Centrum Westland

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:24

dank je :D
Had ik zelf eigenlijk ook wel kunnen bedenken :+

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:32

Ik weet niet of Delft ook in je optie sta. Want daar ken ik wel een leuke manege waar je les kunt krijgen op L2 niveau en hoger!

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 20:42

Delft is zeker een optie, dus roept u maar! :D

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:00

Manege prometheus ruitersport. de manege van de tu!

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:44

En ik maar denken dat de TU geen manege had :Y)