Het gaat er dan steeds meer op lijken dat ook mijn volgende droom wat paarden betreft uit gaat komen.
of nouja een begin gaat maken, of het ook echt helemaal gat lukken weet ik pas als het ook echt goed loopt!
ik heb samen met een vriendin besloten om een hengst aan te gaan kopen en mijn exmoor merrie te gaan dekken dit jaar, als het gaat lukken allemaal.
dus dat moet dan het begin gaan worden van een (hopelijk) grootse fokkerij!

ik wil dus ook de exmoor pony gaan promoten aangezien ze nog niet super bekend zijn in nederland onder de particulieren.
het zijn hele lieve en super veelzijdige pony's voor kinderen maar ook volwassenen aangezien ze erg sterk zijn.
makkelijk in onderhoud, ze kunnen het gehele jaar lekker buiten staan zonder dat je je zorgen hoeft te maken of ze het koud hebben.
ze hebben en hele goede vacht die beter en dikker is dan de gemiddelde pony omdat ze een extra vacht tussen de gewone vacht hebben zitten.
omdat ze nu dus vrijwel alleen "wild" te verkrijgen zijn, of heel enkel zelfs tam, is er niet zoveel vraag naar want je zult ze eerst tam moeten maken en daar zien de meeste mensen tegenop.
doormiddel van mijn aankomende fokkerij kun je dus al een tam veulen aanschaffen.
deze pony's zijn zo super lief en nuchter en makkelijk en.. en.. en..

als het goed is worden eind deze maand/begin volgende maand een aantal hengsten gevangen van een jaar of 2 a 3, en dan gaan we erheen om er eentje uit te zoeken die dan ook gelijk word gekeurd zodat we er wel een meenemen die gelijk mag fokken, aan een niet goedgekeurde hengst hebben we niets!
de hengst is dus ook "wild" als we hem krijgen dus we hebben genoeg te doen in het begin! maar ik vind dat alleen maar een leuke uitdaging en als het net zo gaat als met mijn merrie.. dan komt dat wel goed!