Welk ponykamp?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Welk ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 13:54

Hallo allemaal (:
Ik vroeg me af of iemand hier een leuk ponykamp weet. Ik heb al heel wat gezien, maar sommige waren het gewoon net niet of ze waren te duur. Ik heb wel wat eisen natuurlijk, aangezien het toch een hoop geld is dat je uitgeeft.

Ik zoek een ponykamp waar:
- ik als 17-jarige tussen pas
- Je van alles wat doet (buitenrijden, dressuur, springen, cross is een pré maar kan ook zonder)
- Je je eigen pony mee kan nemen
- Niet te duur, 350 euro is toch echt rond de max.
- In ieder geval 5 dagen (Ma - Vr bijvoorbeeld)

Het fjordenpaard leek me wel leuk, maar daar rijd je alleen maar buiten, terwijl ik toch ook graag in de bak rijdt. Het Reelaer was ik ook heel enthousiast over; tot ik de prijs zag :')

Alvast bedankt!

lideli

Re: Welk ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:58

Stal Sintels in Breda, en dan het instructiekamp, echt heel leuk moet je maar even op de site kijken. www.sintels.nl ;)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 18:44

Die had ik inderdaad gezien, maar die is wel prijzig als je je paard mee wilt nemen. Dan ben je toch 445 euro kwijt voor een weekje.. Dan was zelfs het Reelaer nog goedkoper :')

Toch bedankt voor het meedenken (:

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:51

goldenarrow schreef:
Die had ik inderdaad gezien, maar die is wel prijzig als je je paard mee wilt nemen. Dan ben je toch 445 euro kwijt voor een weekje.. Dan was zelfs het Reelaer nog goedkoper :')

Al eens bedacht dat er ook weleens een goede reden zou kunnen zijn voor dat prijsverschil? Kwaliteit, bijvoorbeeld?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:57

BRT -> MA

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:05

Periode - Week - Discipline - Kosten
2 t/m 6 juli - 06 - Allround pony’s - € 365,--

dit is van de knhs. is heel leuk en afwisselend. http://www.knhs.nl/overview1.asp?pCatID ... le=11&men= dit is de link naar alle weken. is wel net over je max. maar super leuk en leerzaam. ik heb even de prijzen van week 6 hier gezet omdat dat de enige pony week is die nog niet vol zit. er is ook nog van de pony's M/Z dressuur, maar dat is minder cross.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:24

Ik ga dit jaar naar t' Reelaer
Veel (goede) verhalen over gehoord + dat ik altijd als een een trektocht wilde maken.

Ander kan j kijken op www.poelenburgh.nl
Hoewel daar geen cross bij zit, wel naar buiten, springen en dressuur.

xxx_manon_pp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:01

het reelaer is echt super
http://www.reelaer.nl
meestal zit je in een groep van meiden tussen de 15 en 18 jaar
het zit wel iets boven je buget maar dat is het zeker waard

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 00:00

ikke schreef:
goldenarrow schreef:

Al eens bedacht dat er ook weleens een goede reden zou kunnen zijn voor dat prijsverschil? Kwaliteit, bijvoorbeeld?

Ja, maar ik ben niet degene die het betaald. En er zijn volgens mij ook genoeg leuke kampen die gewoon wat goedkoper zijn. Ik vind €445 toch erg veel. Als mijn paard dag en nacht de wei op moet/kan dan vind ik dat ook geen probleem, maar ik ga geen 60 euro extra betalen om mijn pony daar te kunnen stallen. Zeker niet als je bedenkt dat veel kampen gratis stalling aanbieden (soms wel eigen brok meenemen).

@welshfan97: Volgens mij heb ik gelezen dat die al vol zit en de week die je hebt neergezet kan ik niet want dat is de laatste week van mijn school en dan moet ik nog wat verslagen inleveren ;)

@Iejoorr: Poelenburgh leek me niet zo leuk.. had hem wel al gezien (: Toch bedankt

@ de rest: Misschien toch maar mijn ouders overhalen om me naar het Reelaer te laten gaan :P Toen ik op die site aan het lezen was werd ik toch wel enthousiast :P

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:09

@welshfan97: Volgens mij heb ik gelezen dat die al vol zit en de week die je hebt neergezet kan ik niet want dat is de laatste week van mijn school en dan moet ik nog wat verslagen inleveren ;)

er zijn ook nog andere weken die nog niet vol zitten. kijk anders even op de site van de knhs. www.knhs.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:20

goldenarrow schreef:
ikke schreef:

Ja, maar ik ben niet degene die het betaald. En er zijn volgens mij ook genoeg leuke kampen die gewoon wat goedkoper zijn. Ik vind €445 toch erg veel. Als mijn paard dag en nacht de wei op moet/kan dan vind ik dat ook geen probleem, maar ik ga geen 60 euro extra betalen om mijn pony daar te kunnen stallen. Zeker niet als je bedenkt dat veel kampen gratis stalling aanbieden (soms wel eigen brok meenemen).

Joh, kijk voor de gein eens wat ponykampen aan de overzijde van het slootje doen. In GB zijn prijzen van 500 - 600 pond voor een week eerder regel dan uitzondering!
http://www.fivesaints.com/childrens_ridingholidays.htm voor de beeldvorming......

Ik kan me ook voorstellen dat ze een hogere prijs voor eigen pony's doen, om daarmee te voorkomen dat er veel eigen pony's op zo'n kamp zijn, omdat het extra risico's en verantwoordelijkheden met zich meebrengt voor de leiding. Dat stelt dus extra eisen aan leiding en leiding die iets te melden heeft, vraagt daar doorgaans meer geld voor (omdat ze ook enige kwaliteit kunnen bieden). Je voelt 'm vast al wel aankomen: Als je iets meer betaald, mag je ook iets meer eisen stellen.......

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 19:21

ikke schreef:
goldenarrow schreef:

Joh, kijk voor de gein eens wat ponykampen aan de overzijde van het slootje doen. In GB zijn prijzen van 500 - 600 pond voor een week eerder regel dan uitzondering!
http://www.fivesaints.com/childrens_ridingholidays.htm voor de beeldvorming......

Ik kan me ook voorstellen dat ze een hogere prijs voor eigen pony's doen, om daarmee te voorkomen dat er veel eigen pony's op zo'n kamp zijn, omdat het extra risico's en verantwoordelijkheden met zich meebrengt voor de leiding. Dat stelt dus extra eisen aan leiding en leiding die iets te melden heeft, vraagt daar doorgaans meer geld voor (omdat ze ook enige kwaliteit kunnen bieden). Je voelt 'm vast al wel aankomen: Als je iets meer betaald, mag je ook iets meer eisen stellen.......
Ik woon niet aan de overkant van het slootje, dus dat is compleet irrelevant. En aangezien ik daar ook niet op ponykamp ga zie ik niet in wat dit voor mij uitmaakt.

Ik snap ook wel dat je extra moet betalen voor een eigen pony, maar ik vind €60 euro gewoon veel geld voor een weekje. Bij andere ponykampen die ik heb gezien is het de helft of minder en dan ga ik niet zoveel uitgeven. En zoals ik al zei maakt het mij echt niet uit of mijn pony op een stal of in de wei staat of dat ik zelf brok mee moet nemen ofzo. Mijn pony wordt altijd op tijd ontwormd en geënt, een stal waar ze de paarden niet enten zal ik dus ook niet heen gaan. En de enige eisen die ik dus heb is dat de paarden waar mijn paard bij komt te staan gewoon geënt en ontwormd zijn en dat hij ruwvoer krijgt. En dat ik gewoon natuurlijk op mijn eigen paard kan rijden.

@welshfan97: Ik heb even gekeken, maar de week dat ik wilde gaan zit al vol helaas.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:05

goldenarrow schreef:
Ik snap ook wel dat je extra moet betalen voor een eigen pony, maar ik vind €60 euro gewoon veel geld voor een weekje. Bij andere ponykampen die ik heb gezien is het de helft of minder en dan ga ik niet zoveel uitgeven. En zoals ik al zei maakt het mij echt niet uit of mijn pony op een stal of in de wei staat of dat ik zelf brok mee moet nemen ofzo. Mijn pony wordt altijd op tijd ontwormd en geënt, een stal waar ze de paarden niet enten zal ik dus ook niet heen gaan. En de enige eisen die ik dus heb is dat de paarden waar mijn paard bij komt te staan gewoon geënt en ontwormd zijn en dat hij ruwvoer krijgt. En dat ik gewoon natuurlijk op mijn eigen paard kan rijden.

Dat ze paarden niet enten, maakt voor jouw ge-ente paard niet uit. Dat is eerder een risico voor die stal met niet ge-ente paarden!

Dat jij die 60 euro (te) veel geld vind is precies wat ze willen bereiken, namelijk dat jij je pony thuis laat!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:06

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:17

@ikke: Het enige wat ze er nu mee bereiken is dat ik er niet heenga, omdat ik sowieso mijn pony meeneem.

@Milan_lover: Dat is t/m 16 jaar zag ik op de site, toch bedankt (:

@iedereen: Ik heb mijn ouders om kunnen praten.. Het wordt waarschijnlijk toch 't Reelaer! Het formulier is ingevuld, het moet alleen nog opgestuurd worden (:

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:18

Nee is t/m 18 en komen zelfs regelmatig nog 19-jarige omdat ze het zo leuk vinden ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:22

goldenarrow schreef:
@ikke: Het enige wat ze er nu mee bereiken is dat ik er niet heenga, omdat ik sowieso mijn pony meeneem.

Daar liggen ze geen seconde wakker van, Voor jou wellicht tien anderen......

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:26

ikke schreef:
goldenarrow schreef:

Daar liggen ze geen seconde wakker van, Voor jou wellicht tien anderen......

Nou dan, ik zie het probleem dan niet dat ik daar niet heen wil/ga :+ Ze hebben toch genoeg mensen die wél dat geld eraan uit willen geven, en dat moeten ze helemaal zelf weten. IK ga er gewoon niet heen omdat IK het te duur vind.

Edit: Maargoed, dit is geen discussietopic. Als je een discussie hierover wilt voeren; niemand houd je tegen om je eigen topic te openen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:57

Als je toch naar t reelaer gaat, wil je me dan laten weten in welke week :)?
Ik ga zelf in (waarschijnlijk) week 33

Zal bij t Reelaer wel opschieten met boeken, het is echt binnen no-time vol!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:58

http://www.leschevaux.nl biedt 16+ kampen aan.
Dan zit je dus bij allemaal jongeren vanaf 16 jaar.

Je gaat buitenrijden, dressuren, springen en voor de rest gaat het meeste in overleg.
Er staat nog vrij weinig over op de site, maar op de kalender kun je wel zien in welke weken er een 16+ kamp is :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:24

@Iejoorr: Ik ga week 29 (derde week van juli). Ik weet niet of je ook kan boeken via email, want dan doen we het inscannen en opsturen. Anders moet het per brief en dat duurt langer..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:42

Het kan alleen via fax of brief :)
Heb je al gebeld :)?

mar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:40

ik ben 2x bij van loon geweest, echt super leuk en heel veel buitenritten :)

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:42

Ik ga met me eigenpaard naar manege de eekwal :) week 34 ik ben zelf ook dan 16 dus ik zie wel lijkt me daar super leuk De eekwal is 250 als ik het goed heb :) zo tm vrij en als je paard mee neemt 20 euro extra :)je slaapt in groepjes van 6 las ik en je gaat eerste dag naar de mac ook las ik dat zelf woon ik in Friesland en daar zijn weinig bossen te vinden daarom ga ik naar Manege de eekwal

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:27

Voor komende zomervakantie ben ik bezit met het organiseren van twee weken vakantie. Ik probeer een groep ruiters vanuit het gehele land bijeen te krijgen.
Lijkt het je leuk om alleen of met een groepje stalgenoten aan te sluiten

Waneer: van 2 t/m 6 juli 2012 // of van // 6 t/m 10 augustus 2012
Waar: naar het Drent-Friese Wold. De locatie is schoon, netjes en er zijn goede bedden. Slaapkamers 2/4/6 persoons.

De omgeving bestaat hoofdzakelijk uit ruiterpaden waardoor minder verkeersmakke paarden mee kunnen. Met het rijden zullen de groepen onderling afgestemd worden, wellicht zal er een splitsing komen naar de gewenste rij afstand, richting en tempo. Dit zal onderling bepaald kunnen worden en wellicht per dag verschillen. Hierdoor kun je in je eigen tempo en interesse de ritten rijden. Er zijn hele goede omgevingskaarten beschikbaar dus verdwalen is uitgesloten.

Kosten voor de midweek bedragen 250,00 euro pp, dit bedrag is voor overnachtingen, maaltijden, toeristenbelasting, en voor je paard stalling en weidegang (bix zelf meenemen). Het is het ook mogelijk om korter mee te gaan.
Let wel: iedereen neemt deel aan deze midweek voor eigen risico en verantwoording.
Het is zeker geen vaststaand programma, buiten de momenten van het eten is iedereen vrij te doen wat hij of zij wilt. Daarom ook goed mogelijk om met een groep(je) aan te sluiten. Tenslotte hoe meer zielen hoe meer vreugd. Voor nadere informatie graag een pb.