Vorig jaar heb ik zes weken op Vlieland gewerkt, ik heb daar strandritten begeleid bij Stal Edda, een ijslandermanege. Ik vond het er absoluut te gek en heb aardig wat kilometers gemaakt. Soms reed ik 3 uur per dag, maar minimaal 1 uur. Mijn zit is daardoor veel beter. Ik heb daar allerlei soorten paarden gereden, van druk tot rustig en ben geen seconde bang geweest. Toen ik terug kwam en weer in de manege ging rijden baalde ik ontzettend van die rondjes in de bak en heb ik zo snel mogelijk een bijrijdpaard gezocht. Inmiddels heb ik een leuk paardje om te rijden. Ik ben helemaal gestopt met de manege en rij als het lukt 3x in de week op Donja. Ik heb daar een buitenbak en het bos is dichtbij.
In het begin ging het lekker. Ze is zeven en ik ben halverwege juli met haar begonnen. Ze heeft de afgelopen twee jaar alleen rustige buitenritjes gemaakt met een beginner en af en toe wat fanatieker gereden om het bij te houden. Op een vrijdag ruim 8 weken geleden ben ik er echter heel erg hard af gevallen.

Het probleem is nu dat ik bang voor haar blijf. Ze wordt een beetje fris van harde wind en ik stap er dus niet op bij windkracht 3.5! Ik ben ontzettend bang om te vallen. Ik heb dus ook de hele week niet gereden omdat het stormde! Ik baal ontzettend van mezelf! Ik kan best redelijk rijden en eigenlijk moet ik me gewoon niet aanstellen... Ik ga morgen weer naar haar toe en kijk al van te voren wat voor weer het zal worden. lekker paranoia! Twee weken geleden probeerde ze me er weer af te gooien tijdens het opstijgen, maar toen hield ik haar onder controle. Ik had het al aan zien komen. Ze was kijkerig en het waaide. Mijn vriendin is er inmiddels ook al een keer af gegaan. Ik wil heel graag lekker naar het bos met haar of een beetje aan de slag in de bak, maar ik vertrouw haar niet meer! Terwijl haar eigenaar een absolute beginner is en rustig het bos in gaat! Ze voelt dat ik bang ben, maar daar kan ik niet zo veel aan doen. Als ik eenmaal zit gaat het prima, na twee rondjes stappen ontspan ik wel weer, maar opstijgen is eng! Ik heb niet altijd iemand bij de hand die me kan helpen en ik ben verdorie ook geen beginner... Ik moet dit toch alleen kunnen?! Ik ben ontzettend gefrustreerd.
Eigenlijk wilde ik alleen maar even mn ei kwijt, maar tips zijn natuurlijk van harte welkom!