Ik snap er niets van... Razinda leert zo snel!! (9e keer)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 22:52

Vandaag weer erop, was alweer een aantal dagen geleden. Ik was eerst nog alleen dus ik probeerde het hoofdstel meteen in te doen. Maar Razinda wilde niet en bleef heel hard rondjes door de stal heen draaien. Maar ik bleef rustig en werd niet boos op haar en toen hield ze op en kon ik het hoofdstel zo in doen!

Inmiddels kwam mijn stalgenoot al aan en die is gaan longeren. Het werd al behoorlijk donker en om half 10 ging ik erop. Ze stapte meteen lekker door en ik kon alle kanten op sturen. Toen ging ik aandraven en ik hoefde maar drrraf te zeggen en weg was ze. En ik kon alles met haar!! Op de hoefslag rijden, van de hoefslag af, overgangen stap-draf, van hand veranderen, voltes etc. Ik heb ook voor het eerst gebroken lijnen gereden en stukjes middendraf gedaan. Ze doet gewoon alles wat ik wil. Oja ik heb ook grote voltes verkleind met mijn buitenbeen en weer groter gemaakt met mijn binnenbeen. Ze snapte het zonder ooit maar gedaan te hebben, alleen oefenen we dat wel eens aan de longeerlijn.

Aan het einde werd ze wel een beetje moe, maar dat is niet erg. Ze kan al zo goed op eigen benen lopen en kleeft helemaal niet meer naar hoeken enzo. Echt ongelooflijk dat ze zo snel leert. Mijn stalgenoot zei: je kan van de winter gaan starten! Maar ik wacht denk ik nog even tot volgende zomer.

Nou is het niet zo dat ze al 'rond' loopt hoor. Ik laat haar nog zoveel mogelijk vrij zodat ze eerst op eigen benen leert lopen en van achteren naar voren loopt voordat ik haar van voren zou opsluiten. Eerst lekker voorwaarts, dat rond lopen komt vanzelf wel. Wel probeer ik haar uit te nodigen om haar hals te strekken als ze wil. En dat gaat ook al best goed. Korim, ik = super happy!!! Lovers

Ik ben nu helemaal schor van het 'aanmoedigen' haha *LOL* Oja, nog 1 verslagje en dan zit ik op 10 en hou ik voorlopig even mijn mond! Alleen als er iets bijzonders gebeurt (eerste keer galop ofzo) vertel ik het wel!

Toch bijzonder dat een paard zo vreselijk snel leert, in 9 keer kan ze al zoveel!! Ook aan de longeerlijn is ze zo vreselijk braaf. Ik geloof dat we goed bezig zijn! Party!!

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-08-21 22:53 ]</font>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:10

neeeeee niet je mond houden. gewoon doorblijven gaan met je verslagjes. Hartstikke leuk...

ik weet nog dat je een tijdje geleden in een dipje zat en nu gaat het ineens zo goed. Super toch. echt te gek. Hopenlijk gaat het met Barley ook zo goed.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:23

Wow! Wat gaat het goed met jullie 2!! En jij maar twijfelen, is nergens voor nodig *LOL* Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:46

jaaahaaa hardstikke leuk joh! gewoon doorgaan hoor!
snel is dat he! Lodewijk heb ik maar 1 keer 20 min aan de longeerlijn opgezeten daarna alleen maar los en de 3de keer ben ik (4de keer dat ik erop zat) naar het bos gegaan achter een ander paard aan dat was zo leuk he!
Ga je met haar ook lessen ene per 1 januari starten kan vast wel Knipoog

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:49

Gaaf dat het zo goed gaat! Echt geweldig! Party!! Party!! Party!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:53

nou dat doe je beter dan mij.....
rolinda leert ook wel snel maar die is nu pas na 9 x een beetje op haar eigen benen aan het lopen en maakt nu pas ronde voltes en begint ook een beetje voorwaarst te worden maar die draaft nog nie aan als ik 1 keer benen geef voor draf..... maar ooit komt rolinda er ook dat weet ik wel gewoon rustig blijven en niet boos worden komt het vanzelf ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere toch??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 18:31

gaaf hoor, zeker na die dip, dat het nu zo goed gaat.
En dat hoofdstel zal toch ook wel een keer volledig zonder troubles gaan?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-01 18:36

Hartstikke bedankt voor de leuke reacties!

Ik merk dat ik ook heel rustig en geduldig van Razinda wordt, gek he! En Razinda is ook zo makkelijk, ze loopt als een hondje achter me aan en dingen als wachten tot ik een hek achter ons heb dichtgedaan doet ze ook zo braaf.

En dan kijkt ze me zo lekker ondeugend aan met die pretoogjes en ik smelt ook gewoon voor haar. Ik geloof niet dat ik ooit kwaad op haar kan worden. Nog niet tenminste... Lovers