Groot knelpunt en twijfel...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinta123

Groot knelpunt en twijfel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:29

Hee iedereen ik heb een soort van probleem. Een jaar geleden ging plotseling me pony waar ik wedstrijden mee reed weg(deed hem 7dagen per week de echte eigenaar 1x permaand...) Ik ben op de zelfde stal gebleven en heb daar een verzorgpaardje van nu 9jaar gekregen heb nu eindelijk dr vertrouwen de situatie is percies het zelfde eigenaar doet er niks mee door dat ze geen band er mee heeft. Ook de stal waar ik sta is niet dat je zegt super kleine bak waar je net in kan rijden gelukkig wel springmateriaal. Maar ik heb dus 5jaar wedstrijden gereden met de vorige pony maar met het paard dat ik nu doe kan ik helemaal niks en ik word er gek van. Ik zit de komende 2jaar dus stil(over 2jaar komt me eigen paard) En aangezien ik met de vorige pony bij het springen telkens hoog eindigde heb ik hebt gevoel dat ik me talent een beetje zit te verspillen. Heb ik hiet met de eigenaar over gepraat maar die wil er niks mee te maken hebben :') Dus wie weet er een oplossing voor want ik kan getraind gaan worden door oud paardenhandellaar z dressuur ruiter en nationaal springruiter maar ja als ik geen wedstrijden kan rijden heb ik hier weinig aan natuurlijk... Heb geen idee wat ik moet doen

vencedor

Re: Groot knelpunt en twijfel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:32

Ik snap niet helemaal dat je met dit paard niks kan? Je kan toch altijd gaan lessen en jezelf ontwikkelen of zie ik dat nou verkeert? Misschien komt er wel een punt dat wanneer het paard het heel goed blijkt te doen je hem toch eens mee mag nemen..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:33

Hoe bedoel je? Je kunt helemaal niks?

Heb je met de eigenaar overlegt of je een startkaart mag aanvragen? Dan kun je toch zelf een startkaart aanvragen, zelf vervoer regelen naar wedstrijd en zelf aan de slag? Als de eigenaar dat geen probleem vind dan kun je dat toch zelf doen? En zelf betalen. Ik snap best dat de eigenaar daar niet zoveel mee te maken wil hebben, maar als je dat zelf regelt dan is er toch geen probleem?
En dit is dan een mooie test om te kijken of je inderdaad echt talent hebt of dat het gewoon die pony was die dermate handig was dat jij daardoor hoog eindigde met springen.

Trainen zonder wedstrijden te rijden is altijd zinnig, daar kom je altijd verder mee.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:35

Ik snap m niet helemaal, maar. Als jij nu lessen kunt nemen bij een topruiter, zou ik zeggen doen. Hoe meer ervaring je opdoet in die 2 jaar, hoe beter. En als bijrijder, heb je nu eenmaal niet je eigen paard. Je moet je aanpassen aan de wensen van de eigenaar en kunt niet verwachten dat alles maar op jou manier kan.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:36

Ook zonder wedstrijden kan je ervaring opdoen en beter worden. Ik zou dus de lessen "aanpakken" en blij zijn dat je een paard hebt waarmee je kan trainen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:39

Is dus een groen paardje? Lekker gaan trainen die hap. Maak jezelf en je paard goed genoeg voor wedstrijden en wellicht dat de eigenaar het ziet en het zo leuk vindt dat zijn/haar mening over wedstrijden (wil deze toch niks mee te maken hebben als ik het goed begrijp) omslaat. Juist een toffe uitdaging waar je veel van kunt leren! En vergis je niet ieder paard/pony, al lijkt het nog zo talentloos, kan tot op een aardig niveau meekomen mits het goed wordt getraind.

Quinta123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:13

Bedankt voor de reactie en ja ik rijd dr 5 tot 6 keer in de week ook longeren enzo maar ik les ook 1 a 2 in de week ook bij die eigenaar maar het is dat ik van de eigenaar bijna niks mag. En ik vind het wel leuk maar als ik wedstrijden zou doen heb ik meer een doel in me training behalve e paard goed door werken en alles. Ik wil juist de wedstrijden erbij om het paard in de 2jaar dat ik hem nog doe zo goed mogelijk te trainen maar ik krijg de kans er niet echt voor... Daarom dacht bestaat er niet iets kwa een stal waar je heen kan en vanuit die stal wedstrijden kan doen :$

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:17

Andere verzorgpony/paard zoeken?
Misschien heeft die springruiter wel wat staan waar je mee mag gaan lessen bij hem/haar.

Of nu met huidige eigenaar van verzorgpony gaan praten en aangeven dat je om je heen ana het kijken bent naar een ander pony/paard omdat je meer wilt dan zij/hij nu kan bieden, dat je ambities verder gaan dan wat nu de mogelijkheden zijn.

Gewoon eerlijk zijn

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:20

Ik vind dat je wel wat dankbaarder mag zijn dat je de pony van een ander uberhaupt mag rijden etc!
En ja, dat risico dat dat paard plotseling weg gaat zoals je vorige, hou je altijd met een pony die niet je eigen is...

Quinta123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:22

Ja tuurlijk dat snap ben ook erg dankbaar voor wat ik heb maar ik wil graag verder komen dan dat ik nu ben en de springruiter is zegmaar ex ruiter hij heeft ze stal weggedaan en traint nu eigelijk alleen nog maar

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:26

of je wedstrijden rijdt of niet doet niks af aan het nivo waarop je traint, je kunt nl prima thuis lekker doortrainen en beter worden zonder wedstrijden te rijden. De jury bepaalt nl alleen maar hoe je op dat moment rijdt en dat kan die trainer ook wel beoordelen zonder die winstpunten....

Ik ben officieel op papier nog maar net een B ruiter maar kan prima een ZZ proef rijden bijvoorbeeld. Mijn paard beheerst al die oefeningen al en die heb ik daar zelf naartoe gereden, zonder welke wedstrijd dan ook maar wel met goede les!

Ik zou die lessen gewoon aanpakken en daarmee zelf beter worden in de tussentijd. Als je dan straks je eigen paard hebt kun je daar lekker mee gaan starten en heb je deze 2 jaar nuttig besteed.

Quinta123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:34

Ja jullie hebben gelijk :$ moet het inderdaad even accepteren...

Quinta123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:34

:o sorry bedoelde andere smily

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:48

TAO -> VP