twijfels....zal ik het toch doen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

twijfels....zal ik het toch doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:00

zit in een heel lastige situatie hier.

ik woon al bijna mijn hele leven in limburg,ben hier echt gewend en vind het heerlijk.
heb sinds 2 jaar een relatie met een lieve vent en tevens bokker die in Den Haag woont.

mijn jaar is niet zo heel best begonnen en heb een besluit genomen waar ik toch nog een beetje mee twijfel.

ik kreeg eind 2011 te horen dat die mensen waar ik mijn pony,s heb staan graag willen dat ik iets anders ga zoeken voor ze.
ze hebben andere plannen met het land waar mijn dames nu staan.

ook ben ik sinds 1 januari weer werkloos wat ook niet meewerkt.

helaas is zowel stalling en weide als werk hier heel erg weinig te vinden en als je al iets vind is het maar voor tijdelijk.

nu heb ik dus 2 drachtige merrie,s staan en een 2 jarige zelf gefokte merrie.
allemaal welsh mountain pony's (dus kleine B pony's).

ik wil eigenlijk nu naar den haag of omstreken gaan verhuizen met alle hebben en houden.
dus ook iets vinden voor de pony,s omdat daar gewoon meer stalling en dergelijken is maar ook omdat de wergelegenheid daar groter is.

ik heb dus het idee dat het gewoonweg beter is om te doen voor de toekomst.

vind het zelf een grote stap om hier hetgeen wat ik heb op te geven.
ik woon al 18 jaar in limburg,en vind het prettig wonen maar aan de andere kant is hier niet echt een toekomst voor mij en mijn pony,s

wat vinden jullie? is het idd beter om te gaan verhuizen of moet ik het hier nog langer proberen?

en mochten er mensen zijn die omgeving den haag goedkope stalling weten voor 3 tot 5 pony's dan hoor ik het graag....

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:09

poe wat vervelend zeg. :(:)
moeten ze stel op sprong weg, of geeft ze je nog de tijd?

maar waar zou je zo snel naartoe moeten met je knollies.
als het allemaal niet meevalt om indd werk te zoeken en voor je paardjes,
is het wel een optie om evt naar den haag te gaan, hebben ze genoeg pensionstallen hoor, ook omgeving DH
maar als je eenmaal gewend bent aan vrijheid is het lastig indd.
je kan kijken wat het beste voor jezelf en je paardjes is
den haag, werk en een vaste stal, of heen en weer slepen van wei naar wei in limburg

staan ze nu alleen buiten op het land of beschik je ook over een stal?
Stel nou dat je besluit om toch naar den haag te komen en je hebt niks gevonden, ik beschik over een stuk land van 5.5 hectaren in omg rotterdam
mocht je in nood zitten kan je altijd pb'en

Eilinora

Re: twijfels....zal ik het toch doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:17

ik ben er eigenlijk bijna zeker van dat Den haag en omstreken gewoonweg beter is voor de toekomst.

ik heb nu een krappe halve hectare verdeeld over 3 stukjes maar ze kunnen maar op 1 stuk staan.
dat stuk is nu ontzettend modderig(ze staan echt vrij diep in de modder).
heb er wel een stalletje bij maar dat heb ik zelf weer provisores in elkaar gezet.
en een stuk zeil over de voorkant gespannen omdat het anders naar binnen regent.

ik hoef er pas weg wanneer ik beide veulens heb en de laatste word pas eind juni verwacht maar stiekem wil ik niet zolang wachten..

ook omdat ik vorig jaar ook werkloos ben geweest en toen heeft het een half jaar geduurd tot ik weer iets had.

omdat ik maar 1 gammele stal heb staan alle 3 de pony,s dag en nacht buiten met vrije toegang tot de stal maar merk dat ze daar wel bijna altijd met zijn 3en in staan.

het vervelende is dat ik geen rijbewijs heb dus alles moet met de fiets te doen zijn.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:19

Ik denk dat ik even iets mis hoor....Want er is hier in de omgeving volgens mij toch echt, veel, veel meer en veel goedkopere ruimte (en dus stalling) dan in de buurt van Den Haag...De rest kan ik niet over oordelen, maar qua paarden denk ik dat je je serieus vergist.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:22

Denk dat hier in Limburg veel goedkoper is dan als in Den Haag.. Volgens mij waren daar de stallingen tegen de 300 euro.. als het niet al duurder is..
Kwa werkgelegenheid denk ik dat je daar wel weer beter zit.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:22

wat vervelend voor je zeg :( :(:)
er is wel meer werk hier opzich maar stalling is EN duurder en er is in die omstreken weinig te vinden waar de paarden echt lekker het land op kunnen.. in de winter is het al helemaal een ramp
idd michellekuh zeker rond de 300 euro
Laatst bijgewerkt door essiesilly op 09-01-12 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:23

_Esther_87_ schreef:
Ik denk dat ik even iets mis hoor....Want er is hier in de omgeving volgens mij toch echt, veel, veel meer en veel goedkopere ruimte (en dus stalling) dan in de buurt van Den Haag...De rest kan ik niet over oordelen, maar qua paarden denk ik dat je je serieus vergist.

Dat dacht ik dus ook, volgens mij is een paard stallen in Den Haag echt veel duurder dan hier in de buurt. Mijn nicht woont in Den Haag en zij had eerst paarden gestald staan daar voor 500 euro in de maand, nou dat betaal ik echt niet hoor. Ik betaal 300 en heb dan binnenbak, buitenbak, stapmolen, dagelijkse weidegang en ruime stallen! Zij had alleen maar weidegang. Ik zou er toch nog eens over nadenken als ik jou was!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:25

het gaat ook echt even om de combinatie werk en stalling.

werk is hier niet veel.

overigens is het echt de keus horst/grubbenvorst en dicht daarbij in de buurt of den haag en omgeving.
dus swalmen en maashees en dergelijken is gewoon moeilijk omdat mijn vriend en ik willen gaan samenwonen.

en aangezien het wel de bedoeling is dat ik zelf ook ga verhuizen moet het het liefste dichtbij elkaar liggen aangezien ik geen rijbewijs heb.

dus zit gewoon met een paar lastige situaties bij elkaar

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:27

overigens als jullie dan goedkope stallen weten hier omgeving horst/grubbenvorst dan hoor ik het ook graag.

wil het liefste de pony's zo snel mogelijk uit de blubber hebben

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:34

inowa schreef:
overigens als jullie dan goedkope stallen weten hier omgeving horst/grubbenvorst dan hoor ik het ook graag.

wil het liefste de pony's zo snel mogelijk uit de blubber hebben

Paarden houden is nergens goedkoop...Ik heb paarden aan huis dus ben niet zo thuis in pensionstallen. Ik weet echter wel dat de prijzen hier rond de 200/250 euro liggen voor een nette stal met weidegang en binnenbak. En ik denk dat je dat in Den Haag niet gaat lukken.
Overigens is het nu overal blubber, het is namelijk belachelijk nat overal. Daar is één oplossing voor, en dat is een gedraineerde paddock. Daar hangt helemaal een prijskaartje aan, maar dat is imo de enige manier om paarden nu buiten te houden.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:35

Denk dat, net als hier aan de bovenkant van Nederland, ook bij jou in het zuiden er moeilijk aan een nieuwe baan te komen is, en dat je daarvoor beter in de Randstad kunt gaan zoeken.
Op wat voor termijn moeten je dames daar weg? Stalling (en weide) in de Randstad is juist weer een stuk duurder dan in jouw omgeving helaas. Maar ik neem aan dat je geen pensionstal zoekt voor de dames, maar een stuk grond met een (schuil-)stal erbij?

Heeft je vriend werk in Den Haag of omgeving? Als samenwonen uiteindelijk toch de bedoeling is, dan maakt dat de keuze wellicht iets meer voor de hand liggend, omdat jij nu zonder werk zit.

Lastig hoor, zeker omdat je 3 (en straks 5) pony's hebt mee te verhuizen, maar voor hen is vast wel een plekje te vinden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:38

Wat zoek je trouwens voor werk? Je weet maar nooit, misschien handig om hier nog even te vermelden :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:38

stuk grond met schuilstal is ook zeeeer zeldzaam in de buurt van den haag.. helaas is alles hier veengrond waardoor de paarden nu tot hun knieen in de modder zakken en dus eigenlijk niet op de wei kunnen
een stal met paddocks is nog wel te vinden maar zoals al gezegd word vreselijk duur

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:39

stalling valt vast wel ergens daar te regelen...ken er wel wat mensen.

mijn vriend heeft in den haag zijn werk.

al heb ik idd een mooi stuk land met een schuilstal dat is al beter dan wat ik hier heb.
luxe hoeft het niet te zijn maar als ze maar gewoon normaal op gras kunnen staan ook voor de zomer.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:40

ik heb geleerd voor algemeen dierverzorging maar in principe pak ik alles aan wat er aangeboden word.

wil best ook op veebedrijven of stallen werken.
zolang het maar fulltime is.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:42

Denk dat je in jouw regio het goedkoopste zit, in Den Haag is weiland schaars of heel duur. Hier in onze regio (Asten) zijn genoeg weilanden te huur voor een schappelijke prijs.
Ik denk zelf dat het niet mee gaat vallen om in het westland goedkoop een accommodatie voor je pony's te vinden.
Succes!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:42

inowa schreef:
stalling valt vast wel ergens daar te regelen...ken er wel wat mensen.

mijn vriend heeft in den haag zijn werk.

al heb ik idd een mooi stuk land met een schuilstal dat is al beter dan wat ik hier heb.
luxe hoeft het niet te zijn maar als ze maar gewoon normaal op gras kunnen staan ook voor de zomer.

Dat is het hele punt...Er is in die omgeving veel minder grasland dan hier, waardoor het automatisch (veel) duurder is...

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:50

Het is natuurlijk wel een verschil Limburg of Den Haag; het heeft allebei zijn voor- en nadelen!
Maar ik woon zelf in de buurt van Den Haag en heb het hier prima naar me zin :+
Werk zal je hier vast sneller vinden dan in Limburg, maar stalling denk ik dat best nog wel is tegen kan vallen!
Je hebt hier natuurlijk wel de mogelijkheid om paarden te stallen maar het kost meestal toch best wel veel!!
Ik hoop dat je dat 1e stukje weiland vindt waar dat niet zo is maar ik geef je niet veel kans!!
Want weiland rondom de stad is gewoon wat moeilijker te vinden dan daar in limburg :Y)
Maar ik hoop dat je eruit komt!! ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:52

dat stalling moeilijk is daar weet ik wel,maar ken er ook wel wat mensen dus dat zal vast goedkomen..

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:58

Je hebt hier in de buurt ook wel stallen die goedkoper zijn hoor, denk dan vanaf 175 euro.

Ook denk ik als je goed rond kijkt er meer te vinden moet zijn, zeker als je weinig wensen hebt.

Qua werk in de dierverzorging dat lijkt me ook hier lastig. Aan wat voor beroepen moet ik dan denken?
Ik woon trouwens in de omgeving van Leiden, ongeveer een kwartier rijden vanaf Den Haag, uiteraard hoe verder landinwaarts hoe goedkoper de stallingen/weides.

friesje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:18

Moeilijke keuze.
Ik woon redelijk dicht bij je in de buurt en ik weet dan ook redelijk veel "stallingen"
Laat effe weten mag via PB wat je precies zoekt en wat je kan/wil betalen.
Wil je echt een stalling of 24/7 buiten?
En inderdaad hier in limburg is het stukken goedkoper als in Den haag.
Ik heb je profiel gezien je hebt wel mooie pony's ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:28

Heb je wel woongelegenheid in die regio? Kun je bijvoorbeeld bij je vriend intrekken?
Goedkope stalling zul je niet vinden daar, zeker niet met weidegrond waar ze het hele jaar door op kunnen staan. Verder denk ik niet dat er in jouw branche veel meer werkaanbod in die regio is. Is het niet mogelijk om vanuit de plek waar je nu zit te solliciteren en je beter in de werkgelegenheid in de randstad te verdiepen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:49

Ik zo in elk geval niet zo snel mijn ponys naar den haag halen, is een erg duur grapje. Desnoods eerst zelf verhuizen en als je genoeg verdient de ponys ophalen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:11

Ik ben in Den Haag geboren, via Voorschoten, Noord-Holland in Belgisch Limburg terecht gekomen. Nooit meer richting het westen van NL.
Als je wilt werken is er overal werk. Dan maar iets anders doen. Uitzendburo's inschrijven en op alles wat je denkt te kunnen op solliciteren.
Stallingen zijn in het zuiden vele malen goedkoper dan in het westen van NL.
Ik zal het wel weten, blijven in het mooie zuiden!!!!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:24

werken op stallen of dierbedrijven zul je in het westen ook niet veel vinden....Wel glasbouw....