Voor mij is dat gewoon niet hetzelfde. Hoe lief koeien of varkens dan mss wel mogen zijn dat is voor mij niet hetzelfde. Wat veel mensen lijken te vergeten is dat paarden jaren hebben meegevochten in oorlogen zonder dat zelf te willen wss, dat ze jaren dienden om ons te vervoeren en dat ze heel veel werk verrichten op het land, in de bossen en zelfs aan zee bij het vissen (vroeger wel meer dan nu). Is het dan nu is niet aan ons van de paarden hun voorouders te bedanken door ze niet meer naar het slachthuis te sturen?
Daarbij als je hoort waarom sommige paarden in het slachthuis eindigen of in welke omstandigheden ze daarvoor leven en dan uiteindelijk naar de slachter worden vervoerd dan is mijn honger onmiddelijk over. Ruiters die hun paard weg doen wegens 'gedragproblemen' en geen moeite meer willen doen om er een oplossing voor te vinden of paarden die in erbarmelijke omstandigheden leven waarvan het lot niet echt een beter vooruitzicht biedt...
Als ik zo'n antwoord geef aan de mensen die mij zeggen dat een koe en een varken op dezelfde lijn staan als een paard dan zijn ze meestal wel stil en zitten ze daar met hun mond vol tanden. Om af te sluiten voeg ik er dan meestal nog aan toe: zet jezelf is in mijn plaats, hoe zou jij je voelen moest je hond op je bord krijgen? Vooral als je weet dat je er zoveel vriendschap van kan krijgen? En dan zeggen ze niks meer en wordt er meestal haastig van onderwerp veranderd