Herfst: de paarden worden weer fris!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:51

Jaaa klopt !!
Maar ik vind het altijd wel leuk, houk wel van als ze wat lekker ja friemelig zijn.
Bij ons op de manege ook, zie je al die paarden weer helemaal opleven haha leuk leuk ( ook al vinden de mensen die er dan opzitten het wat minder Tong uitsteken ; ) )

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:57

Bij mij op de manege zijn ook alle pony's heel fris Haha! Ik vind 't wel leuk altijd.
Zo ik zat gister te kijken naar een andere les, ineens zie ik alle pony's door de bak galoperen en bokken Verward
En gister met mijn les, in 't bos, ineens schoten alle pony's de bosjes in Tong uitsteken

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:46

Trix heeft er gelukkig nog niet zoveel last van.. Ze rent wel weer iets harder als er een vrachtwagen langs komt, maar het is geen verschrikkelijke verandering. Haha!
Foxy is gewoon de goed en braafheid zelve, die heeft nog bijna nooit wat uigespookt. Heerlijk pony'tje is dat. *LOL*

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:48

Ik merk er nog vrij weinig van eigenlijk...
Mick is alleen voorwaards wanneer hij er zin in heeft *lol*... nee gekheid..
ik merk er dus nog weinig van met rijden, maar dat kan nog komen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:15

Mwoh die van mij vond afgelopen vrijdag voetstappen in de bak eng. Ik wilde opstappen gaat hij in zijn achteruit. Gelukkig nog mijn voet uit de stijgbeugel gekregen en een schop onder zijn buik gegeven. Is hij helemaal??? Boos! Dus ik erop en gewoon niet over die gedeeltes willen snel omdraaien een beetje omhoogspringen en draaien (wel goed voor de achterhand Knipoog ). Dus ik eraf en meneer mee eroverheen genomen. Geen probleem want vrouwtje is wel te vertrouwen. Pfff ongelooflijke oen!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:59

Even mijn eerste bericht verbeteren Bloos!
Par was dus vandaag niet te houden!

Eerste stuk van de les hebben we practisch alleen in galop doorgebracht.
Daarna in draf.
Stappen??? wat is dat dan?
Kinderen zijn eng, geluid aan de andere kant van de stal is eng *uiteraard*

Na het half uurtje engengengeng liep ze eigenlijk superlekker.
Jammer dat dat nog maar 5 minuten waren maar ach Haha!

Dus ik had iets te vroeg gereageert, mijn hafnaf reageert ook op kou Haha!

*en we geloven nu ook niet meer dat ze de galop moeilijk vindt ....dat misverstand heeft ze vandaag helemaal in der uppie de wereld uit geholpen Tong uitsteken *

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:42

Apollon heeft volgens mij peper in d'r reet.
Ze heeft een week stilgestaan en nu is ze echt helemaal door het dolle als ze naar buiten mag, ben er afgelopen donderdag voor het eerst in lange tijd weer eens afgekegelt (?) Ze bokte en bokte en bokte etc. ik hield het toch nog een half uurtje vol, maar toen ging ze d;r ineens onverwachte vandoor en draaide toen ineens om en daarna maakte ze een bok! Die had ik niet verwacht,,lag ik dus...lekker voor banketstaaf voor de rest van de leden natuurlijk...want die pony's liepen netjes rustig te luisteren...waarom moet Apollon toch elke keer doen alsof ze een kleuter is? Ze is de oudste van alle pony's die er ook rijden....

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:45

Pffieuw chester ook, verschrikkelijk.Zaterdag ook op concour, Hij dacht echt dat ie de koning was, veels te heet in de proef,en daarbuiten ook haha Haha!
Echt verschrikkelijk heet issie.
En die anders is ook heter in de wei, maar ze is niet gek, ze blijft lekker rustig met rijden, zometeen wordt ze nog moe Tong uitsteken

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 15:49

Sjemig ik ben vandaag weer 2 keer in volle galop de bak uit gevlogen, ze had duidelijk géén zin Haha!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:58

Haha, nou die van mij is ook al zwaar onder invloed van de herfst! Gister nog - zat ik bijna op haar nek! Idie is altijd al wel wat kijkerig en doenerig, maar de dagen dat ik haar enorm in de gaten moet gaan houden zijn weer aangebroken!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:49

Mijn paard is gek. Herfst of geen herfst Haha!
Afgelopen weken kon ik helemaal niets met haar, behalve mezelf goed vasthouden en aan iedere kant 1 been houden.
Vandaag stond er een flinke wind en het was aardig frisjes. Ze had een week lang in het land gestaan en ik had mijn longeerlijn vergeten dus was er zo maar op gestapt. Heerlijk braaf! Oortjes naar voren en voetjes aan de grond. Zo heb ik het het liefste Lovers

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:33

Destiny is ook onwijs fris!!
Elk geluidje of beweginkje is genoeg reden om er een bokkende galop tegen aan te gooien!
Ze pakt het bit weer vast en probeert me de hele bak door te sleuren,en alleen maar hard willen!!!

Roduque heeft helemaal geen last van de 'wintergekte',ookal is het -3 hij is altijd even koel in de kop en rustig.
Oke,hij is wel voorwaartser maar daar is dan ook alles mee gezegd Haha!

Jaydee

Berichten: 1576
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:07

Jah he! mijn pony wordt ook weer fris met dit koude weer Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:06

Jah, herkenbaar zo'n topic. Ik voelde me vandaag ook net een stuiterbal, of igg een stukje flubber. Haha!. Ging allemaal prima, ging naar buiten (ze was wel erg voorwaarts, maar 't ging nog) totdat er een auto aankwam met een aanhangwagen met wapperend plastic (er zat nog een berm en fietspad tussen). Oké, kan ik me voorstellen, maar net aan de onze kant stonden paardjes die vrolijk mee begonnen te rennen in de wei. Leuk, zoiets. Nu laat Dees zich niet zo van streek brengen door paardjes die aan het rennen zijn, maar nu dus wel. Elke auto die daarna kwam was ook doodeng, of er nu wel of geen aanhangwagen met plastic voorbij reed. En even later kwam ik langs oprit met hek, achter dat hek kwam opeens een hond blaffend aangerend. Nah, was gelijk 5 meter naar rechts verwijderd van 't hek. En die auto die er aan kwam besefte ook gelijk dat ie toch maar langzamer moet rijden. (hij reageerde daarvoor niet op m'n gebaar). En twee weken geleden stapte ik aan de linkerkant van berm, rechts stond een stukje in 't land een huis en in de tuin daarvan stond een trampoline met kids, ik ging al stappen aangezien ik wel had verwacht dat ze 't eng vond, al zat erzo'n meter of 8 á 9 tussen. Dus ik stap er voorbij, en ze schrikt er niet van. Ah, dus ik draafde weer aan. Nét op dat moment zien die 2 kinderen Dees en roepen ze:"Ah, paardje" jump jump. Bovendien kwam er een hond blaffend aangerend. Hups, was doodeng en ik zat in 't zadel bump bump. En elk grassprietje was toen ook erg eng. Gek genoeg gedraagt ze zich wel in de bak. Verward

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:50

Pas loopt nog buiten dus merk erg weinig aan haar.

Heb haar 1,5 week niet kunnen rijden door mijn val (kneuzing pols) maar heb haar toen wel om de dag gelongeerd.

Van de week er weer op, eerste ff jollig met haar hoofd schudden maar daarna weer lekker sloompie dus merk nog niets, komt wel als ze op stal staat haha. Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:44

Ik ging woensdagavond ook even rijden, het was koud, het waaide en behoorlijk donker.
Dan moet je op een kriebelige 3,5 jarige aardig je kop erbij houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:59

Raar he dat de paarden frisser worden als het kouder wordt, ik snap de logica er niet achter, wie wel? Ik hoorde dat mijn merrie ook erg fris was gister( Ga het vanmiddag zelf ervaren) heb de hele week niet gereden want het is vroeg donker en heb geen bak....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:45

Nou ik heb gereden vandaag, maar er was niks met mn knollie aan de hand, was super braaf alleen een klein beetje bang voor vuilnisbakken(ja kan me voorstellen die vallen aan) dus kortom ik heb heerlijk gereden vandaag!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:48

ow praat me er niet over!
Boos!

Perry vandaag uit de wei gehaald.
Probeer em te poetsen schijt ie de stal onder.
ga ik opzadelen wil nog wel.
Doe ik hoofdsstel om rent ie de wei weer in met hoofdstel nog half om.
MOLT DE NIEUWE HOOFDSTEL (bijna)
met rijden flink bokken en steigeren.
ga ik em longeren wordt het nog erger!
ow ik doe em wat! Boos!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:03

Ik moet m'n bericht ook even herstellen, hij heeft het helemaal te pakken *LOL*

Hij loopt contstant te snuiven en schrikt van alles, gelukkig heb ik er met rijden nog niet zo veel last van!

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:25

Nou die van mij is echt helemaal knetter.
Zodra het een beetje fris begint te worden dan is het weer feest
voor Diablo. Ik kan ook nu niet meer alleen naar buiten toe,want die gek springt gewoon voor auto's. Ik heb al alles geprobeerd maar het maakt hem niets uit. En in de bak is het ook af en toe een ramp en daarbij heeft hij ook nog eens last van adrenaline-aanvallen,waarvoor hij medicijnen
krijgt.
Ik neem ook altijd een tubetje 10-sec.lijm mee. Hahaha Haha!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:27

jah zeker maar dat is wel lachen er mach ook wel een beetje actie in komen hiha Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:43

Mijn merrie koffie potte trouwens wel meer vandaag!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 08:47

Jaydee schreef:
Jah he! mijn pony wordt ook weer fris met dit koude weer Knipoog


He zus

Ja die van jou is helemaal knetteridioot met dit weer, gekke bok
Niet gaan vliegen hè Extreme duivel