Herfst: de paarden worden weer fris!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Herfst: de paarden worden weer fris!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 09:04

Pff die van mij is echt fris de laatste dagen! Haha!

Gister ook; eerst langs de weg naar de bak, snuiven en doen en echt alles is eng *LOL*
In de bak aangekomen, Rachel dikke gang erin, eerst lekker losrijden met een lang teugeltje. Staat er naast het hek een hindernisstaander, komen we daar langs, ineens met 4 benen een hoge bokkesprong omhoog en opzij, ik vloog me daar een eind uit het zadel Haha!
Even later lekker aan het rijden, ik reed in de hoek een kleine volte, ineens pakt iemand een kruiwagen. Rachel vloog me daar toch 360 graden in de rondte Haha!

Het is voor mij echt het goed-vast-houden-en-zorgen-dat-je-blijft-zitten-weer Ach gut

Vorig jaar gelukkig maar 1 keer zandgehapt Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:18

Marek heeft dat ook. Raak wat minder gelukkig. Daar kan ik mee lezen en schrijven. Hij is ook wel wat frisser maar niet zo'n danser als Marek. Gister aan het strand had ik echt megasprongen verwacht. Maar de grote vliegers waren geen probleem, de paragliders,d ie soms echt dichtbij kwamen niet, de surfers niet. Alleen dat enkele kleine plastic zakje.... ja dat was natuurlijk wel heel erg eng Haha!

'Paint' it 'Black'

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:20

Ofir vind alles dan een reden om te gaan rennen, zeker als het waait Haha! Staart in de lucht en crossen Die andere twee staan dan een beetje zo van: " moeten we nou ook gaan rennen?" en doen het dan toch maar niet Tong uitsteken

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:41

Bonfire kan zich ook zo lekker fris gedragen Tong uitsteken . Als het waait vooral! Als de bomen dan helemaal ritselen dan versnelt die ineens en dan gaat die staart recht omhoog Haha! ! Gelukkig heeft hij pas 2 keer gebokt uit fris heid. Hij is meestal alleen heeel snel en sterk als hij fris is *LOL* !

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:29

Ja ik merk het ook wel aan Jamy, ze is veel schrikkeriger en renneriger als 'normaal'. Gelukkig is het bij haar niet zo erg, ze is van zichzelf toch niet zo'n heet geval dus het is niet zo dat ik er elke dag 5 keer naast lig ofzo Knipoog Ze kan het wel hebben Lachen

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:33

Het valt nu nog wel mee, wacht maar tot het winter word Knipoog. Vorige week heeft ze door de regen 2 dagen op stal gestaan, daarna was ze een ramp op 4 benen!! Maar als het gata vriezen kan ik mn harnas aantrekken Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:37

whaha ja pino kan er ook wat van, ikke heel serieus aan het dressuren (echt waar Haha! ) naait die bok er ineens kei hard uit !! dat doet ie eik nooit !
en lazy maakte het ook bont, ik had haar (thuis) opgezadeld en ik wilde zweepje pakken, naait dat kreng eruit ...over spap zijn mooie gazonnetje *oeps Haha! *
en ze rende op het zwembad af, dus ikke er keihard achteraan !!! jeetje, ik kreeg een hartverzakking , want over ons zwembad ligt een roldek,dus hij zou kunnen denken dat hij eroverheen kan lopen !
maar gelukkig stopte ze bij de poort, mevrouw wilde een buitenrit maken schijnbaar !

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:42

Ik vind het zo prachtig.. Fleur had net met de weeromslag een paar dagen rust omdat ze hoeste. Toen ze er eindelijk echt uit mocht liep ze eerst keurig mee aan het touwtje, en begon toen ik haar aan de hand draafde met haar koppie te schudden. Nog steeds keurig aan een los touwtje, maar wl aangevend dat ze even gek wilde doen. Losgeknipt en mevrouw heeft toch een stuitershow weggegeven.. Wilde even laten zien dat er ECHT wel arabje in zit! Knipoog
Ben zo trots op mijn meisje.. had er de dag ervoor zonder zadel op gestapt, en ze was keurig braaf (op 1 hupsje na) Ze wacht dus echt met gek doen tot het mag Tong uitsteken

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:45

Yorghos heeft er gelukkig nog geen last van. We waren gisteren met Yorghos en Kai in het bos en ze gedroegen zich beiden voorbeeldig!

* To Belg, or not to Belg *

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:59

Ik hou mijn hart vast! Die van mij kan ook zo raar doen met dit weer en sinds mijn val van haar 2 maanden geleden (waarbij ik 2 gekneusde wervels heb opgelopen) ben ik toch een beetje bang geworden... Eerst maar even aan de longe morgen! Lachen

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:05

Vorig jaar was dit weer een regelrechte ramp, nu heb ik er eigenlijk nog niks van gemerkt Tong uitsteken

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:07

Par mag er zelfs van mij iets meer last van krijgen.
Alhoewel het weleens een keer lekker is voor de verandering om in mijn eigen tempo te kunnen rijden.

Maar misschien dat het nog moet komen.

Mijn vorige paard had er extreem veel last van, zodra de herfst begon kwam zij tot leven Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:08

ja macho is ook de-frisheid-zelf... echt erg... maar meestal is hij dan wel super fris he maar hij loopt dan echt heel lekker! Haha! hartstikke netjes enzo.. achterhand dr mooit onder... netjes aan de teugel Verward
ik vind het allang goed Schijnheilig
maar als ik ga buitenrijden is hij superfris.... koppie de lucht in... zijn macholoopje komt dan weer naar boven he Tong uitsteken ziet echt altijd cool uit.. en dan natuurlijk die mooie uitgestrekte draf van ehm.... OK dan! Lovers
maar verder heb ik niet echt last vervan... hij blijft altijd netjes naar me luistern OK dan!

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:10

Hmm, ik heb er niet zo'n extreme last van, maar k rijd met uitrijdeken omdat hij al geschoren is, misschien dat dat scheelt dat ie die kouwe wind niet zo langs zich af voelt waaien.. hmm dat is vast onzin haha

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:37

Vertel mij wat.....gister een bosrit gemaakt op mijn Quint,nou je had hem moeten zien....Stappen ging niet (alleen schuin dribbellen) en dan af en toe heftig snuiven....pas na een dik half uur was hij "normaal".Ik kwam nog iemand tegen en die had echt zoiets van EEN TINKER??????.
Hij ziet er dan ook erg stoer uit moet ik zeggen ....nekkie in de krul en dansen maar Haha! ......

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:50

Willen jullie Dennis dat ook vertellen? Hij is gewoon nogsteeds mijn lieve brave watje. Ik wil hem graag wat frisser maar dat ziet hij zelf niet zo zitten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:54

Ik merk er ook nooit wat van.
Hij kan net zo goed fris zijn met 30 graden als met 5 graden.
Net hoe hij het die dag in zijn kop heeft Lachen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 13:34

ja ik heb het gisteren ook gemerkt ... oke odisse is een manegehaf ( sloom en eigenwijs) en ja gisteren
nou sloom kon ik haar NIET noemen en reed voorop en snuiven ... alles was eng .. ze kroop ook steeds bij mn instucteur in zijn nek Bloos! ... maarja we zien we hoe het gaat als ze niet meer buiten kunnen rijden en voort binnen moeten blijven Scheve mond

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 14:16

Ja ik ken het de laatste drie lessen op de club (zitten langs de grote weg) schrikt hij iedere les en naait er dan uit en dan zo beetje gaan stuiteren enzo, de meeste pony's tuffen rustig door haha. Ik vind het wel grappig als hij dat af en toe doet, hij stopt namelijk snel weer en dan rijd ik gewoon weer verder Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:47

Dennis schreef:
Willen jullie Dennis dat ook vertellen? Hij is gewoon nogsteeds mijn lieve brave watje. Ik wil hem graag wat frisser maar dat ziet hij zelf niet zo zitten.


voer maar eens wat haver bij ! dan zal ie vast wel wat meer zin hebben Tong uitsteken

ons huisdier esmee (sjittie) die was ook aan het showen vandaag in de wei whaha galoperen en met dat pluimpje omhoog door de wei draven...al die mensen die in het bos aan het wandelen waren die keken heel raar...was echt een melig gezicht, twee grote paarden aan het showen en dan zo'n kleine shettie erbij , LOL

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:36

hmmm heb er met Kim gelukkig nog geen last van gedaan ( maar die blijft meestal wel aardig rustig ) ze heeft wel wat meer pit, maar dat komt meer omdat ze bijna alleen nog maar op stal staat.

(L)

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:26

Ik vind het niet erg met mijn liever-lui-dan-moe beestje als hij wat wild is...
Het enige minpunt is dat meneer bij harde wind niet omlaag wil en alleen maar met de neus in de wind wil lopen...

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:27

crossmonster"]
[quote="Dennis schreef:
Willen jullie Dennis dat ook vertellen? Hij is gewoon nogsteeds mijn lieve brave watje. Ik wil hem graag wat frisser maar dat ziet hij zelf niet zo zitten.


voer maar eens wat haver bij ! dan zal ie vast wel wat meer zin hebben Tong uitsteken

[/quote]
waarom werkt dat na weken dan nog niet bij Twilight
want ook bij haar heb ik nog niks anders ontdekt als van de zomer.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:30

Ret is inmiddels aan de herfst gewend, maar een week of drie geleden had-ie het helemaal te pakken. Hij sprong opzij van ieder vallend blaadje, en achter elke grasspriet zat een kabouter (tenminste, dat hadden ze hem wijsgemaakt Haha!). Bijna achterop een mountainbike beland, en vervolgens snurken naar iedere steen in de berm. Normaal maakt hij ook wel eens een zijsprongetje, maar doorgaans kun je een kanon laten afgaan en dan kijkt hij nog niet op of om. Ook in een crosswedstrijd schrikt hij nergens van, maar bij zo'n stapritje aan het begin van de herfst daarentegen... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:44

Luna heeft daar ok last van......
Is elke dag maar hpen dat je blijft zitten.
Nu is ze ziek dus kan het niet maar daarna... Zie er echt tegenop om er weer op te gaan!!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zeppelin, Fleuribelle, herous, Jussem, nardxash en 77 bezoekers