wat moet ik kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evi_Ibisco

wat moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 12:30

hey,
voor mijn verjaardag wilt mijn vriend me een aantal lessen cadeau doen. maar ik weet niet goed met welk paard en welke lesgever. ik heb 2 mogelijkheden:
1. ik rij met een 17-jarige ruin, die alles kent en kan. een rustig paard mat geduld en die ik voor 200% vertrouw. ik rij een aantal keer per week met hem (recreatief). ik heb er ook een aantal lessen mee gehad dat goed verliep. ik heb daar enkel een kleine buitenpiste ter beschikking, kan ook naar de manege rijden (met de van) maar dan moet ik ook rekening houden met die extra kosten. het is een vrij lui en traag paardje maar daar word aan gewerkt. de lesgeefster moet ik dan laten komen en dat koste me dan 25euro voor de les van een uur en dan nog 5euro voor de verplaatsingskosten, dus totaal 30 per uur.

2. ik kan ook met een 7-jarige merrie rijden die op een privé-manege staat. daar heb ik een grote binnenpiste dus moet ik niet kijken naar het weer. het is een vrij hevig paardje en soms heb ik het gevoel dat ik er niet 100% de klik mee heb. op de manege kan ik les volgen van iemand voor 10euro per uur, omdat het paard daar op de manege staat. ze zeggen dat dat paard ook alles kan maar dat heb ik nog niet gezien of ondervonden, kan ook aan mij liggen.

ik weet niet goed wat kiezen en wat het beste is om te leren. want als ik de eerste optie kies kan ik maar 2of 3 lessen nemen (voor de dure kosten) en bij de 2e optie kan ik bijna 10 lessen nemen.
wat is het beste om vorderingen te maken. ik wil graag later wedstrijden rijden.

Tango1979

Re: wat moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:45

Ik zou gaan voor de beste instructrice, welke dat is kan ik natuurlijk niet beoordelen. Aan 2/ 3 uitstekende lessen (verspreid over bijv 2 maanden) heb je meer dan aan 10 'mwah' lessen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:49

Zou ook gaan voor beste instructie, moet zeggen, beiden kosten niet veel,
wat niets hoeft te zeggen over hun capaciteiten. (maar viel me gewoon op.)

En van welk paard kan je het meeste leren?
De 2e schijnt alles te kunnen, maar jij niet met haar, misschien juist dat de uitdaging?
Haar aan leren voelen (weet niet of dat voor jou haalbaar is in een paar lessen, maar kan leuke uitdaging zijn.)
Of tja, liever vertrouwd rijden?

En hoe erg vind je het om nat te regenen, stel dat je een les gepland hebt?
Ik kan daar nooit zo mee zitten (maar beken meteen de beschikking te hebben over binnenbak).

Anjamv4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:53

ja moeilijk.
maar ik denk dat ik toch voor het geld zou gaan.
hoe meer lessen je kunt nemen hoe meer ervaring je krijgt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:19

RT-P >> PP

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:24

Om met je jongere paard (keuze 2) een betere band op te bouwen zal ik zeker hem meenemen naar de lessen. Daar heb je ook meer lessen heb ik begrepen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:04

Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid lessen maar waar je het meest van opsteekt. Als je een goed instructeur/trice hebt en ze kan je huiswerk geven en komt dan 2 weken later weer terug en kan je op dat moment weer verder helpen en weer huiswerk mee geven.
Dus even kijken wie jij de beste instructeur/trice vindt en voor die persoon kiezen.
Daarbij is de 2de keuze ook privéles?
Zo niet moet je er rekening mee houden dat als er vele zijn dat je veel minder aandacht krijgt en dus minder hebt om echt aan te gaan werken de komende week met zelfstandig rijden.

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:19

Ik zou kijken met welk paard je het meeste kan leren, dan kun je het ook bij de anderen proberen.