Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
No_No schreef:Ik deze topics gezien. Helaas reageren de tsjes er laconiek of afwijzen op.
Je kan er niets aan doen denk ik. Maar om nou met z'n allen tegen de ts in te gaan is dan al helemaal geen goed idee. Dat gebeurd erg vaak in dit soort topics. TSjes zullen dan nog meer de kont in de krib gooien. Gelukkig zijn er mensen die dit wel subtiel kunnen (ik ben daar ook niet zo goed in). Hopelijk dat ook wij er wat van kunnen leren om op de juiste manier puberTSjes aan het denken te zetten zonder ze "aan te vallen"
Ik vermoed ook dat het aan de slechte tot geen begeleiding ligt. Karakter/thuisomstandigheden van de persoon doet natuurlijk ook veel.
MaritAriel schreef:We hebben gister samen in de zelfde topics gediscuseerd. En tja , waar licht de fout ... Ik denk bij de ruitertjes zelf . Het is stoer om er een bijzet teugel bij te hangen want dan loopt ie mooier, of dat ziet er gewoon mooi uit , of dan lijkt het net een heel sterk paard die alleen maar met een bijzet teugel te houden is . Ik weet zeker dat dat bij vele de reden is . Natuurlijk niet bij allemaal . Maar wel dingen die ik vaak hoor.
sammy_rockey schreef:ik herken hier wel dingen in ik ben zelf 14 jaar en ik weet ook wel waarom ze het willen...
het is gewoon van ik wil het allemaal zelf kunnen doen en daar resultaat mee boeken...
zelf ben ik niet van de resultaten maar meer van het lekkere ontspannen zonder zadel en lekker met een halstertje...
maar ik weet heel goed wat jullie bedoelen hoor en de kritiek dat vernederd en op dat moment denken ze (bij sommige) van iemand "bedreigd" me als jullie snappen wat ik bedoel ik ben er absoluut niet voor maarja...
Mglii____ schreef:Bij mij kwam de eigenaar aflopen met hulpteugels. Ik deed het goed volgens de eigenaar , maar was er toch tegen om zo een jong paard al met hulpteugels te rijden , dus ik stiekem die er af gedaan als ik alleen was , rijden ging natuurlijk niet meer zo goed , heb er toen verschillende keren bijna afgelegen. Maar de aanhouder wint , en heb het klaargekregen die dag zonder hulpteugels ! Nu rijd ik dat paard niet meer. Was toen 14 jaar denk ik , vorig jaar of twee jaar geleden.
Edit : het was een slof , wist totaal niet wat dat ding deed...
xNK schreef:Ik rij vaak met een martingaal, die laatst is ingeruild voor een borsttuig, omdat ik dan mijn pony net iets meer bij me kan houden.
Ik heb ook een tijdje met een slof gereden, omdat de pony gevaarlijk werd voor mij, maar ook voor mijn instructeur, daarom is hij nu ook verkocht, want hij bleef gevaarlijk.
Is dat reden genoeg?
matasja schreef:Sommige meiden van 16 zijn al volwassen, anderen denken op hun 25 ste nog niet na over wat ze doen. Veel licht er bij eigenaar, als die ook niet weet wat ie doet is het echt foute boel. Vaak zie je iets op een forum of tv en denkt o dan doe ik dat ook maar want dan loopt het paard wel netjes. Bokt is wat dat betreft heel fel op hulpteugels maar op andere forums word het als DE oplossing gezien