Ik heb een vreemde tik, die telkens weer een herinnering van vroeger naar boven haalt.
Zoals vanochtend stond ik om half 7 al naast mijn bed.

Mijn vriend zet doodleuk elke ochtend de wekker om half 7, terwijl hij er pas om kwart voor 8 uit komt.
Zou je denken das toch niet erg.
Jawel, hij hoort de wekker namelijk niet. Meestal tik ik hem dan aan zodat hij de wekker uit zet, maar vanochtend dacht ik, whatever ik ben nu toch wakker dus laat ik eens een ontbijtje maken.
Zo gezegt, zo gedaan.
Ik eruit om half 7 en begonnen aan een eitje.
Koffie gezet en vriendje uit bed gerammeld.
Allemaal nog geen probleem natuurlijk.

Maar dan begint het. Zelf sta ik altijd later op dan mijn vriend.
Ik kan er absoluut niet tegen om uit mijn ritme gehaald te worden.
Koffie lust ik wel, maar mijn lijf is het daar niet zo mee eens.
(komt het iets wat onsmakelijk stukje van het verhaal)

Mijn maag raakt dus kompleet van streek en ik krijg dan een enorme buikpijn, waardoor ik een kwartier op de wc vertoef met kippevel tot op mijn wangen en enorme steken in mijn buik.
Het ploft echt alle kanten op dan.

Op de een of andere manier doet mij dit steeds terug denken aan toen ik 13 was en om 3 uur op moest staan om naar Wanroy te vertrekken voor de Kampioenschappen. Ik was toen expres om 3 uur op gestaan zodat ik een half uur extra had, vanwegen mijn maag die van streek is dan.
Om 4 uur stond ik mijn pony al te laden en tussendoor rende ik heen en weer naar de wc door mijn maag.
Het was een enorm toffe dag, ondanks die buikpijn.
Elke keer als mijn maag van streek is en ik enorme buikpijn heb is dit waar ik aan terug denk.
Hebben jullie misschien ook zo'n tic, met herinnering?