er een keer afvallen? en dan er weer op?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

er een keer afvallen? en dan er weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 14:42

hey

ik vroeg me af, hebben jullie ook weleens dat als je aan het rijden bent en je eraf valt,
door een beweging van het paard en je er evenlater weer op gaat en even draven dat je dan ineens hem onder
controle hebt en ineens vet goed rijdt samen met het paard?
heb ik weleens gehad, was erafgedonderd in het nate zand( het regende de hele dag ) en was vet vies!!
maar boeie, ik erweer op effe gedraaft en het gevoel weer terug gepakt en
reedt volgens mijn lesgeven ( was op ponykamp ) hem vet goed!! was zo blij omdat te horen
toen wat figuuren gemaakt en ging goed : de oorzaak ik spoorde hem teveel aan
wist niet dat hij nogal gevoelig was voor het aanwijzingen geven via de benen en kuiten, dus meneer ging galoperen
en ja toen ik eraf gedondert was wel geschrokken maar ging er wel weer op! anders kan het gebeuren dat ik er iets aan
over houdt das niet de bedoeling :)
maar... niks nu meer over mij, wat is jullie ervaring hiermee?
er eenkeer af vallen en ineens top kunnen rijden ?
gr hackny

mang

Re: er een keer afvallen? en dan er weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:45

Ik ben nog nooit van mijn paard afgevallen, maar heb wel dat als ze iets heel spannend vind of vervelend word, dat ik veel beter ga rijden.

Zo waren ze pas tijdens mijn les een trekker met de hogedruk aan het afspuiten, naast de bak. Nou mijn paard gaat als ze in de paddock staat en dat gebeurt helemaal uit haar dak, dus ik moest haar flink bezig houden om haar rustig te houden. En toen ging ik echt 'rijden', ipv meeliften. Mijn lesgeefster was dus ook heel blij met die trekker :P

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:12

Ik heb dat we eens gehad. Al heel watr jaar geleden, nog op de manege. Ik had het hele eerste half uur ruzie met het paard. Hij wou niet voorwaarts lopen en liet zich niet plaatsen. Op een gegeven moment moest ik galopperen op de volte, maar het paard viel constant uit galop en op de binnenvolte. Toen was ik het zat en hem ik hem een hele harde tik verkocht. Waarschijnlijk oneerlijk hard, want ik ging er met een hele grote boog vanaf. Gelijk weer opgestapt. Maar daarna liep hij echt super!

Blijkbaar hadden we een communicatieprobleem, wat een beetje onsubtiel is opgelost, maar het werkte wel.

Alicehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:53

Ja dat heb ik ook heel vaak hoor!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:00

Wat lief :D, het gebeurt mij verder niet echt vaak meer dat ik een beweging niet kan volgen. Tenzij ze omvallen/uitglijden :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:02

De eerste keer dat ik viel van een hete welsh b stapte ik gewoon weer op... het ging even goed en toen was het weer bokken en stuiteren :+ dus ik viel er weer af. Ik mocht toen niet meer opstappen en kreeg een andere pony toegewezen (was 7 jaar geleden). Tot een maand geleden ben ik niet meer gevallen, toen viel ik tijdens een buitenrit van een arabische hengst, en helaas kon ik ook niet meer opstaan en was het paard weg dus ja, kun je niet kijken of het rijden beter gaat :')

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:03

hoi,
als mijn verzorgpaardje wakker is moet ik dat omzetten in werken :D .
Voor mij niet zo gemakkelijk om dat ik het nog moet leren.
als we eenmaal aan het werken zijn gaat het echt super!
mijn angst speelt hier een heel grote rol ;(

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:56

Mwah, het paard moet het wel heel bont maken wil ik eraf kukelen :+ en dan is 't meestal ook zo dramatisch dat het daarna echt niet beter wordt :P

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:01

Heb sinds 3 weken een nieuw bijrrijpaard. Les 1........... 2 x eraf gebokt. Daarna superrrrrrr gereden, tot van daag, was aan het vrijrijden.......... ander paard schrok en die van mij doet haar neus tussen de knieen geeft een gemene bok en whoeiiiiiiiiiiiiiii , kreeh echt vlieg les. Neus tussen de knieen doet ze vaker, ben ik alert op, alleen gign vandaag zooo snel. kwam wel hard terecht.........

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:01

ja heb dit ook eens gehad
heb er wel een gewente van gemaakt er metteen weer op te kruipen en gewoon doen alsof er niets gebeurt is

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:04

Als ik er vanaf ben gevallen ga ik er meteen weer op, als dat mogelijk is. :j

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:02

Ik ben er ok weer op gegaan gister, alleen ff gestapt, want ik was best duizelig. Vanavond de les in, moet ik me toch ff rustig zien te houden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:10

Gelukkig donder ik er zelden nog af, soms met zadelmak maken en ze echt heel vies bokken... Echter ben ik er eigenlijk altijd eerder bij t paard dan de gene die m vast houdt en dus ook altijd direct er weer op. :+

Als ze echt vies gaan doen kan ik aardig boos worden en lopen ze eigenlijk altijd beter. Maar t is niet zo dat ik dan in eens beter ga rijden of zo.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:33

Ik ben helaas zoo duizelig dat ik het vanavond niet aan durf. Morgen langs de HA. Me nek doet erg veel pijn. Balen, want ik wil er juist weer op, bang dat ik straks angst ga creeren. Heb haar wel ff los gegooid en ze ging lekker uit haar dak.

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:41

Ik heb het niet echt als ik er af ben gevallen (iig niet echt gemerkt), maar als mijn pony vervelend gaat doen loopt hij meestal daarna wel heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:43

Ik ben er zeker al 4 jaar niet meer af gevallen :o (Gaat morgen een jonkie rijden *klopt dus maar even af* :') ) Maar ik stap altijd gewoon gelijk terug op (mits het kan natuurlijk, geen breuk ofzo :') ), meestal een beetje 'angstig', maar dat gaat vrij snel over.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:44

Ik ben nu 3 x gevallen in 2 weken en gister echt loeihard

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:46

Ik val heeeeel vaak ( nu rij ik ook regelmatig jonge paarden := ) . Toen ik mijn eigen paard 7 jaar geleden in ging rijden ben ik er de eerste twee jaar vaak afgevallen . Daarna nooit meer . Ik maak eigenlijk nooit mee dat als ik er af ben gevallen het weer meteen goed gaat . Ik stap er meteen weer heel rustig op maar die jonkies zijn dan zo geschrokken dat je beter nog maar 1 rondje kunt doen en het de volgende keer weer verder oppakken .. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:48

Maar is dat dan omdat ze wegspringen of ervandoor schieten? :')
Of bokken of wat?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:49

Bizzybijtje schreef:
Maar is dat dan omdat ze wegspringen of ervandoor schieten? :')
Of bokken of wat?

hmmm meestal alle drie :') eerst schrikken en wegspringen . Dan heeeel hard rennen . En dan nog een paar bokjes op het eind :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:53

Ik ben ook al zooo vaak gevallen, ik ga er gelijk weer op. Van de ruin die ik nu heb ben ik in het begin ook wel eens af gegaan die maakt altijd hele mooie lucht sprongen :=

1 x ben ik niet weer op gestapt maar toen kon ik zelf niet meer been was uit de kom en spieren gescheurd, wel heel jammer want dat was echt niet de merrie dr schuld. Naar een revalidatie ben ik wel gelijk weer gaan rijden niet op dit paard helaas die hebben de eigenaren namelijk verkocht.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:00

Ik ben er echt vanaf gebokt, kreeg vliegles

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:03

Sandeman schreef:
Ik ben er echt vanaf gebokt, kreeg vliegles

Ik was er vorige week ook vanaf gebokt, :') ik heb alleen last van hoofdpijn.
Gaat het al wat beter me je sandeman, na je val ?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:06

Ja ik 2 weken terug 2 x er vanaf gebokt in 1 uur en toen nergens last van , gewoon weer opgestapt en gereden. Gister klapte ik echt hard, ben nog wat duizelig en heb een hele stijve nek en hoofdpijn. Morgen dus even naar de HA en hoop op groen licht om deze week weer te rijden

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:08

Ik val nooit alleen :o , nu al 2x dat we samen zijn gevallen..