paard kopen of niet kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

paard kopen of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 12:59

Hoi,

even een vervolg op dit topic
MaritAriel @ [VSW] zou de dierenbescherming hier iets mee doen?

Mijn laatste goede nieuws was dat de pony van hun bleef omdat ze hem niet wouden verkopen , maar zolang het land te nat was bij mij zou staan zodat hij wel in goede omstandigheden staat in de winter . Hij zou vandaag komen . Word ik gister avond om half 12 gebeld dat ze hem hebben verkocht aan kennissen . Nou ik in het begin wel een beetje opgelucht want ik heb al twee paarden en een derde paard vind ik best veel , maar goed , ik zorg al twee jaar voor mijn vriendje en ik werd net echt met een rot gevoel wakker want djeez wat ga ik hem missen ..... Eigenlijk wil ik hem zelf kopen , ik heb zoveel met hem meegemaakt , en hij heeft al een best zware tijd achter de rug . Ik wil zekerheid dat hij het goed krijgt en daar twijfel ik aan . Ik vertrouw de plek waar hij heen gaat niet zo .

Helaas ben ik zelf net mijn zomer land kwijt geraakt dus ik moet voor mijn andere twee pony's al een zomer plek vinden , nu gaat dat wel lukken , maar ik vind dat met drie pony's toch wel risico vol + dat mijn ouders net failliet zijn met het bedrijf ( ze hebben alweer een nieuwe baan) maar er is nog een kleine kans dat we er onderuit komen met schulden , dus dan is drie pony's onderhouden ook erg veel . En hij is hoefbevangen geweest aan drie benen en het zit nog in een been dus daar zitten ook weer extra kosten aan. En hij is natuurlijk eigenlijk al verkocht maar ik wil toch nog proberen wat tijd te rekken , eigenlijk een soort bedenk tijd , want nogmaals , ik kan hem eigenlijk helemaal niet meer missen.... We hebben zo'n band gekregen . En ik vind het gewoon niet eerlijk dat hij nu patsboem uit mijn leven word weggerukt , terwijl ik die mensen zo erg heb geholpen en zoveel voor de pony heb gedaan .

Wat zouden jullie gedaan hebben? Zouden jullie gebeld hebben om te vragen naar extra tijd? Hadden jullie hem meteen gekocht? Of hadden jullie gedacht van , ik laat hem gaan....

Ik vind het heel lastig.....

(ik weet niet of het hier goed staat)
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 24-12-11 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Killed

Re: paard kopen of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:01

Als je er geen geld voor hebt zou ik het niet doen.

Trouwens...je hebt al 2paarden

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:02

Het gaat mij er niet om dat ik er al twee heb , het gaat mij er om dat hij een verschrikkelijke tijd achter de rug heeft , en dat ik hem daarom gewoon graag dicht bij me wil houden .

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:10

Je bericht staat tegenstrijdig..
In het begin vindt je 3 te veel, op het eind wil je de pony erbij..
Als je er de financieen niet voor hebt, niet doen...

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:13

Probeer eens te regelen dat je mag kijken bij de mensen waar hij naartoe gaat. Misschien heeft hij het daar hartstikke goed en wordt de beslissing makkelijker voor je :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:14

is het geen optie om een van de andere twee te verkopen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:16

Het paard is verkocht, laat los, laat gaan.
Op het moment dat je de keuze had gehad, was het idd zinvol geweest om je hoofd erover te breken of je het nu doen moet of niet.
Die keuze heb je nu niet meer, verkocht is verkocht. Probeer het van je af te zetten.
Ik zou het zelf niet hebben gedaan, hoe zeer ik ook van het paard had gehouden. Hij kon nou net de nekslag zijn dat je de andere twee ook nog kwijt zou raken omdat je het financieel niet meer trekt. En een paard met een dergelijk verleden, die hoort niet verkocht, die hoort weggegeven te worden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:20

Loran schreef:
Je bericht staat tegenstrijdig..
In het begin vindt je 3 te veel, op het eind wil je de pony erbij..
Als je er de financieen niet voor hebt, niet doen...

ik weet het ... Als ik me voorstel dat hij hier staat vind ik het best veel werk . Maar als ik me voorstel dat hij er niet is , voel ik een groot gemis en wil ik hem er dus heel graag bij.

ik weet niet wat ik wil eigenlijk :=

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:22

randie schreef:
is het geen optie om een van de andere twee te verkopen?

Nee absoluut niet . Ik heb mijn grote E-pony zelf al vanaf jongs af aan dus we zijn samen opgegroeit . Ze is nu al 10 jaar in mij bezit. En de ander is een kleine shet , het favorietje van mijn moeder , die is dag en nacht met hem bezig :=

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:28

Ik zou het niet doen, omdat je zelf al aangeeft moeilijk tezitten met land enz. Daarnaast hebben de verkopers deze moeilijke beslissing al gemaakt, enigszins onder druk, en zal het voor hen al moeilijk genoeg zijn. Ik zou het nu verder met rust laten en je aandacht lekker verdelen over je eigen dieren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:04

Gezien je twijfels of je het dier er wel bij kunt hebben , zou ik het niet doen , maar voor m'n gemoedsrust wel nog even gaan praten met de eigenaren / nieuwe eigenaren en ze mee geven dat jij het dier eventueel ook wel over wilt nemen als het daar weer weg moet.

Maar eerst zou ik wat meer duidelijkheid willen hebben over wat er precies mee gaat gebeuren als het beestje naar die mensen gaat , en hoe goed je het dier ècht zelf er bij zou kunnen hebben.

Bij teveel twijfels en onzekerheden NIET doen , je andere paarden / jij / je ouders moeten er niet onder gaan lijden.

Hou daarbij ook rekening met een hoefbevangen beestje dat wellicht altijd anders gehouden zal moeten worden dan je eigen paarden (of mogen die ook weinig gras enzo ?) , dat maakt het ook lastig :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:37

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-12-23 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:23

Ik zou het niet doen. Als de financieen te hoog worden kun je al je paarden niet meer houden, dus ben je ze allemaal kwijt.
Probeer contact te zoeken met de eigenaren. Wie weet heeft 'ie het hardstikke goed! :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:31

Loslaten. Je hebt zelf al twee paarden die aandacht, tijd en geld eisen.

Neem over een paar weken contact op met de oude eigenaars van je verzorgpony en zeg dat je hem mist en dat je graag eens zou willen zien waar hij nu staat. Als ze daaraan niet willen meewerken, klaar. Als ze daaraan wel willen meewerken, prima. Ga kijken en laat het los. Het kan bijna niet dat hij slechter terecht komt dan hij nu staat.

daphiezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:07

Idd, ga kijken bij deze mensen en wie weet heeft ie het daar zo slecht nog niet

silnu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:26

ik zou ook even gaan kijken zodat je weer een goed gevoel hebt.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:13

DAt is een rare actie van die mensen en valt niet te rijmen met de emotionele band die ze eerder vernoemden.

Ik vind dit voor jou ook heel erg rot, maar het ligt nu niet meer in jouw hand. Eerst had je nog de macht en de mogelijkheid om iets te doen, en dat heb je dan ook gedaan. En dat was heel goed van je.

Maar nu kun je niets meer doen, nu zul je het los moeten laten. Het is niet (meer) jouw verantwoordelijkheid. Zorg voor je eigen ponies, dat die goed terecht komt.
Je hebt je eigen sores, faillissement van je ouders (dat is gewoon echt kl.te), het verliezen van je land.... Sterkte met alles.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:14

Ik snap het niet helemaal. Als de pony van die mensen zou blijven zou je wel de kosten op je nemen en nu je hem dan zou moeten kopen kun je dat niet?

Is de pony nu inmiddels naar die kennissen toe?

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:33

topic doorgelezen... wat een gedoe allemaal zeg, heel vervelend voor je...... ik ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de pony.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:30

Pff, wat reageren mensen toch vreemd. Eerst de pony vasthouden en dan ineens verkopen? Ik vind het geen manier om dat zo te doen, zeker niet omdat ze wisten wat jij van plan was, en dat ook afgesproken was. Enfin, je kunt er niets aan doen. Ik zou idd gaan kijken bij de nieuwe eigenaar, en als het daar okay is... beschouw het als een last die nu van je afvalt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:34

Volg je hart

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 21:14

Het is inmiddels opgelost en ik weet waar hij heen is gegaan ( dat wouden ze in het begin niet vertellen , daarom was ik bang dat hij niet goed terecht zou komen) . Hij is naar mijn vroegere beste vriendin toe gegaan waar ik nu al weer een tijdje ruzie mee heb . De mensen wouden het stil houden omdat ze bang waren voor mijn reactie . In hun ogen hadden ze geen andere keus om hem aan haar te verkopen omdat dat een afspraak was die lang geleden was gemaakt; als de pony ooit verkocht zou worden zou zij als eerste de kans krijgen om hem te kopen . Toen die (ex) vriendin te horen kreeg dat ie naar mij toe kwam heeft ze contact op genomen met de mensen en ze even gewezen op die afspraak .

Ik ben blij dat ie goed terecht komt , maar ik vind het jammer dat ik hem nu nooit meer zal zien (dat mag niet van haar) . Ik heb een paar dagen terug met pijn in mijn hart uitgebreid afscheid van hem genomen en ik hoop , later , hem toch nog een keer lekker te kunnen knuffelen .

Ik wil iedereen bedanken voor de goede berichtjes , ze hebben me erg geholpen . En het geeft ook wel een beetje rust omdat ik mede door jullie berichtjes had besloten hem niet te kopen . Dus ik was hem zoiezo kwijt geweest . Het enige is dat ik hem nog wel had kunnen zien als hij naar iemand anders was gegaan . Maar het is niet anders.

Nogmaals , ik ben blij dat hij het nu goed heeft.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:52

Eind goed, al goed zo te lezen. Fijn dat het zo is opgelost, al is het natuurlijk jammer dat je de pony niet meer mag zien.

Petje af trouwens voor de (vorige) eigenaars die duidelijk rekening hebben gehouden met jouw gevoelens. Nu heb je het met hen ook goed kunnen afsluiten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 09:54

Wel apart , aangezien jij hem helemaal niet zou kopen maar tijdelijk onderdak zou verlenen , zo als ik het begreep :P

Maar in ieder geval gebeurt er iets en hopelijk krijgt het beestje het daar beter +:)+

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 14:42

pmarena schreef:
Wel apart , aangezien jij hem helemaal niet zou kopen maar tijdelijk onderdak zou verlenen , zo als ik het begreep :P

Maar in ieder geval gebeurt er iets en hopelijk krijgt het beestje het daar beter +:)+

Ja ik heb de logica ook nog niet helemaal . Hij kwam naar mij toe omdat ze hem niet wouden verkopen . Daarom hadden we deze oplossing . Maar goed , inderdaad hopen dat hij het beter krijgt :)