Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:06

Ik weet dat jullie er zijn dus kom in het daglicht met opgeheven hoofd en de borst vooruit! Angsthazen alhier, laten wij ons verzamelen om elkander moed in te spreken in bange tijden! :D
Laat ons goede voornemen voor het nieuwe jaar zijn dat wij deze 'angst' op de mesthoop deponeren waar het thuishoort!

Vroeger, ja vroeger....toen hindernissen van 1 meter + een lachtertje waren, toen paarden die op 4 benen liepen als 'geen uitdaging' opzij geschoven werden.....toen je, als je viel (maar vaker nog klom je er van onder de nek weer op...alles om maar niet de grond te raken!), je even afklopte en er meteen weer opklom (soms als een boer met kiespijn maar je vriendinnen stonden langs de kant dus ja......)...toen je nog leefde met het idee "kom maar op knol, we gaan dit even doen"

En nu?
Galopje? (aah maar hij is nog zo jong he, dat is niet goed voor zijn gewrichten en spieren (en ja...dat excuus kun je rustig anderhalf jaar volhouden...hij IS immers ook nog maar 5.....en iedereen weet dat koudbloeden laatbloeiers zijn.....DUS! >;) )...

Springen? Heerlijk, maar vandaag is de luchtvochtigheidsgraad in combinatie met wind uit het noorden niet echt geschikt om te springen....oh en zie ik daar een regendruppel? Iedereen weet toch dat je dan zou kunnen uitglijden? Volgende keer maar...dan doen we het ECHT!
(notitie: onze dochter van 7 stelt regelmatig voor dat ik haar maar moet volgen over een baby-hindernis dan zet ze de hindernis daarna voor haar pony en zichzelf wel weer hoger :') )

Buitenrijden? Natuurlijk! Dat doe ik namelijk het allerliefste, heerlijk door het bos met de wind in de haren.....maar wel als het exact 20,4 graden Celcius is, alle vogels naar Verweggistan geemigreerd zijn, de vrachtwagenchauffeurs (allemaal? JA! allemaal..je weet maar nooit) naar een dart-toernooi zijn met muzikale ondersteuning van Marco Borsato (niet in de buurt van onze stal uiteraard, we willen niet schrikken van Marco's uithalen) en mijn rijroute omheind wordt.

Overdreven? Ja natuurlijk, maar het feit blijft...ik ben Nathalie en ik ben een angsthaas! *probeert nog enigzins stoer te kijken*
Ik kon niet wachten tot ik na 20 jaar niet rijden EINDELIJK mijn droom waar kon maken....een eigen Fjord! Wat zouden we door de bossen zwerven, picknicktochtjes etc. En echt, we doen het ook wel, maar de ontspanning die ik me herinner van vroeger is ver te zoeken.
Mijn Fjord is maar een kleine kerel van 1m40, hij is jong, onervaren, dapper en moedig maar hij heeft leiding van mij nodig. Hij is een volger en absoluut niet dominant en omdat ik nerveus/zenuwachtig ben, wordt hij het ook.

Ik rijd weinig, kan hem zo 2 maanden laten staan en weer opstappen...hij is een Golden-Retriever-Fjord in hart en nieren. Toch heb ik er in de afgelopen anderhalf jaar al 5 keer naast gelegen (dat is meer dan in mijn hele jeugd-ruiter-periode en toen reed ik meer op Pitbulls dan op Golden Retrievers).
De laatste keer resulteerde in gekneusde ribben en een scheurtje in mijn borstbeen (herstel 6-8 weken), ik heb me afgevraagd WAAROM dit gebeurde en kan alleen mijn angst de schuld geven.

Ik voel zo sterk de drang dat ik het allemaal MOET durven want anders ben ik een 'watje' (bij gebrek aan een beter woord, ik weet zeker dat bokt met veel doeltreffender woorden op de proppen kan komen maar geloof me 'watje' is al erg genoeg ;)) en dus ging ik alleen op pad (nooit gedaan uiteraard), in de dikke mist (oren van de fjord nog net zichtbaar).

Pony maakte zich druk terwijl de thuisblijvers naar hem hinnikten, ik was nerveeeeeeeeuuuuuuuuuusssss en wilde teruggaan.Een klein stukje is toch al een overwinning? zei een verstandig stemmetje in mijn hoofd.
Een ander stemmetje zei echter "YO, sukkel, heb je daar nu eindelijk dat paard voor? ga dat bos in en zorg maar dat je het leuk vindt!"
Geloof het of niet, maar op dat moment vond ik dat die laatste stem gelijk had (jaja ik heb een voorgeschiedenis met luisteren naar slecht advies, je zou denken daar leer je van...niet waar?)

Daar ging ik dan, en zowaar...ik begon me al een ietwat dapper te voelen. Voor mensen die regelmatig hun spreekwoorden en gezegden nuttigen, zal het geen raadsel zijn wat er uiteindelijk met die 'hoogmoed' gebeurde....JUIST! die kwam ten val!
Toen een reiger die plotseling uit het riet verscheen (waarschijnlijk zag ze in de mist mijn wintervachtvolle heer aan voor een heerlijk wandelend nest o.i.d.) rakelings over Cos' hoofd ging (had ik mijn hand uitgestoken had ik veren kunnen plukken) schrok Cos dusdanig dat hij een huppeltje opzij deed.
Ja! U leest het goed....mijn woeste, wilde man...deed een heel huppeltje opzij (graag zou ik kunnen vertellen dat wij net over een driedubbele caviaflat sprongen tijdens een crosswedstrijd) maar daar lag ik. Ik hield de teugels vast, Cos kon geen kant op en dus kreeg ik in de commotie zijn achterbenen op mijn borst geparkeerd.

Dus! 600 stappen terug en wij gaan de bak weer in. JA! ik wil zwerven door de bossen maar helaas zal ik daar mijn dapperheid niet vinden en moet ik eerst dichter bij huis zoeken. Mijn boomloze zadel is (toch wel tot mijn verdriet) de deur uitgegaan want ik heb simpelweg meer 'zit' nodig. KISS (Keep It Simpel Stupid!) is ons nieuwe motto...stap voor stap hebben wij nog een weg te gaan, maar ik heb geen haast (dat is dan weer een voordeel van ouder worden (alhoewel...als je te oud tot die ontdekking komt heb je weer een time-management probleem :') )

Wat ik nog mis? Mensen die begrijpen hoe dit voelt, die hier zelf mee worstelen en die het dus leuk vinden om elkaar wat virtual-moral-support te geven!?!?!

Ik weet dat jullie er zijn....
Laatst bijgewerkt door nathalie2302 op 20-12-11 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:11

zo herkenbaar, ik meld me !!! :j

franka

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:12

inderdaad erg herkenbaar, meld me ook! :-)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:13

Wat heb je dit leuk geschreven! En echt, ik herken mezelf hier 100% in!

Soms heb ik het gevoel dat ik faal als ruiter, en denk ik dat ik beter kan stoppen met rijden. Maar ik heb er zo veel plezier in als het wel goed gaat.

Soms bepaalt de angst die wel of niet aanwezig is, hoe het rijden gaat. Jammer genoeg overwint die angst het vaak. Maar niet altijd! en van die momenten probeer ik te genieten!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:14

Hahahaha zo herkenbaar.
Ik meld mij :o
Alhoewel ik eerlijkheidshalve moet zeggen dat mijn angst een stuk minder is geworden inmiddels.
Heb 2 lessen op een superbrave haflinger gedaan en heb toen voor het eerst in bijna 10 jaar weer gegaloppeerd.
Ik was over de kop gegaan met een paard op buitenrit en toen was de lol eraf.
Heb daarna een fjord gekocht (vanwege de koele kikker capaciteiten, maar helaas nee ze was meer een angstige arabier).
Dus toen 8 jaar alleen in draf geweest.
Maar komend jaar gaan we ervoor.
Ik ga mijn huidige merrie inrijden en ik ga weer echt rijden........(zei ze hoopvol en vooralsnog vol vertrouwen _/-\o_ )

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:16

Wat geweldig leuk geschreven :D
Zo herkenbaar ook hihi.

Ik ben ook een angsthaas.
Vroeger niet, toen deed ik alles wat niet "mocht" (en 9 vd 10 keer ging dat ook goed). En toen, jaren later, was/is daar ineens die angst. In 2009 besloten weer op les te gaan bij de plaatselijke manege om die angst wat te overwinnen (het was of gaan lessen of stoppen met alles). Stap voor stap ging het beter.
Een held zal ik nooit meer worden, daar heb ik me al lang bij neergelegd. Maar het plezier in het rijden is er weer. In de tussentijd ondervonden dat ik minder angstig ben op koudbloeden, dus voorlopig geen warmbloedpaard meer voor mij.

Elk aanbod van "je mag wel een keer op mijn paard" of "wil je soms ook even rijden" wordt resoluut van de hand gewezen (of ik moet het paard in kwestie zo goed kennen dat ik denk dat het wel kan), daar begin ik niet eens meer aan.

Heb sinds kort een nieuw verzorgpaardje (een fjord :D ) en die geeft me nu al zoveel vertrouwen dat ik denk dat dat wel goed gaat komen. Van rustig aan beginnen in de bak is geen sprake want de bak is een zwembad. Dus ik "moet" meteen naar buiten. Ben al lekker te voet naar het bos geweest, kon ik mooi vanaf de -veilige- grond zien hoe hij overal op reageert (of juist niet op reageert).

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:18

Tja... houd moed, zou ik zeggen. Je beschrijft het op een hele (toch wel) vrolijke/grappige manier. Heb het idee dat je er wel in berust. Doe nooit dingen waar je je niet lekker bij voelt. Rustig blijven proberen. We zitten in dezelfde leeftijdcategorie en het is herkenbaar. Ik ben de trotse eigenaar van een pittige engels volbloed dame, die er graag enorm veel vaart achter zet! Maar ik doe het toch (ook met slechts een bareback-pad!)! Tot nu toe gaat alles goed (knock-on-wood), ben er al jaren niet meer afgepleurd... maar weet dat dat moment onherroepelijk dichterbij komt! En ach, hoop dan maar dat het een zachte landing wordt! :)
Dus.... weet wat je wil en handel daarnaar! Succes vanaf de "makkelijke" zijlijn!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:19

Dit is voor mij ook heel herkenbaar (al zou ik het nooit zo leuk op kunnen schrijven). Na een hele nare val (na een rodeo van 7 rondjes) en twee operaties ben ik ook erg angstig geworden. Mijn Haflinger is ook super stoer en braaf maar heeft ook leidng nodig. Ik ehb hem inmiddels ruim 5 jaar en ik ging de laatste tijd met sprongen vooruit, ik ging zelf uren lang alleen met hem naar buiten. Maar helaas ben ik er twee maanden geleden naar afgevallen door hij is de bak ineens ontzettend vuil ging bokken. Nadat mij zwaar gekneusde heup weer genezen was ben ik er afgelopen weekend weer opgestapt voor een buitenrit (geen bak meer tot mijn beschikking) begon hij vanuit het niets weer zo vuil te bokken. Dit keer was ik voorbereid en heb ik het uit kunnen zitten en hem meteen kunnen corrigeren. Ik was erg blij dat er dus toch nog wat instinct zat, heb ik toch nog wat gehad aan al die ritten op ongeleide projectielen vroeger. Ik ben tot mijn eigen verbazig niet meteen afgestapt en heb hem terug naar huis gereden (wel met mijn vriend ernaast). Gister ben ik meteen weer opgestapt en heb ik toch een fijne rit kunnen rijden. Ik heb dus wel de knop weer om kunnen zetten, maar ontspannen is er nog niet bij terwijl ik dat juist zo heerlijk vond aan paardrijden. Dat gevoel mis ik echt het meest en zou ik zo graag terug willen...

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:21

Oke dan, ik meld me ook. Ik heb thuis een keuze uit twee paarden, de ene heb ik me altijd bang bij gevoeld, de andere niet. Vorige week mijn angst toch maar weer overwonnen en op paard 1 geklommen, er overigens ook weer vanaf gevlogen. Ik moest al gaan kiezen omdat ik ze niet beide kan houden, en die keuze is nu voor mij gemaakt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:21

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:27

Zo herkenbaar!

In 2007 zelfs zo bang geweest dat ik echt bij windkracht 4 al niet meer durfde te rijden.
De raarste smoezen:
-Ze heeft gisteren al gelopen, dalijk krijgt ze spierpijn.
-Het regent (drie druppels in het uur)
-het waait te hard (windkracht 3)
-Het is te koud (15 graden)
-Mijn hoofdstel moet schoongemaakt worden.
-Ik ben een schoon dekje vergeten

Zo kun je nog wel even doorgaan.

Ondertussen ben ik weer "opgeklommen"

Ik durf weer wat meer. Al is rijden vanaf windkracht 6 á 7 nog wel een uitdaging.
Ik heb namelijk een paard dat overal bakkabouters ziet.

Toch blijft de schrik er toch wel inzitten als ze ineens een grasspriet ziet bewegen en voor 10 meter een sprintje trekt.

Buitenrijden vind ik nog steeds erg spannend. Buiten galoperen durf ik niet en weet niet of ik dat weer ga durven met haar.
Ze is namelijk heel erg sterk.

Maar het belangrijkste vind ik dat ik weer pezier heb in het rijden en zolang we samen plezier hebben, komt het helemaal goed.
Dan hebben we de ups and downs voor lief :P

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:30

Hoewel ik het ontzettend jammer voor julie vind dat jullie hetzelfde voelen, moet ik toch ook melden dat ik opgelucht ben dat ik niet de enige ben.

_brunette- dat gevoel heb ik dus ook regelmatig, dat ik het beter bij mennen kan houden. Ik zocht ook overal excuses voor (nogal makkelijk voor mij want ik kan altijd zeggen dat ik eigenlijk toch te groot voor hem ben)

@Dakotah- wauw...inrijden! toe maar...dapper ding! :) :) Wij hebben er ook een veulen bij, maar ik had al berekend dat tegen de tijd dat die ingereden moet worden onze dochter wel oud genoeg is om dat onder begeleiding te doen ;)

@Mysterylady- een held zal ik ook wel niet meer worden, maar ik kan echt naar crossfilmpjes kijken en denken 'wauw, dat wil ik ook'. Een keer een endurance rijden is mijn hoofdwens op het moment, dus daar wil ik naartoe werken...ooit :')

@Joan73- heb jij in je rijcarriere ook zo'n lange 'pauze' gehad?

@Swift- ik vind jou toch ook al heel dapper hoor, met wat je meegemaakt hebt en je pony aan het bokken. Je mag jezelf wel wat meer 'credit' geven. Maar ben met je eens dat het het heerlijkst is als je het ontspannen kunt doen.

@Somebitch- ahhh dat wist ik niet, mijn hoofddoel met dit topic is eigenlijk stiekem om met een leuke club in een huiskamertopic terecht te komen...
Laatst bijgewerkt door nathalie2302 op 20-12-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:31

Dat vind ik wel het voordeel van een verzorgpaard, zodra je echt angstig bent dan kun je ermee stoppen. Heb je een paard gekocht zal je er toch mee door moeten of er afstand van moeten nemen.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:32

Hier een beetje zo'n zelfde angsthaas, alleen ietsje anders.
Ben niet zozeer bang om te rijden, woon in Noorwegen en ga het liefst lekker de bossen in met mijn paarden!!
Ik ben het afgelopen jaar, toen ik nog in Nederland woonde, een paar keer flink van mn pony afgekieperd, 1 x daarvan ging pony zelf alvast naar huis, met het zadel onder zijn lichaam ( ja een boomloos Barefoot ;) )
Ik ben nu eigenlijk niet echt bang om te vallen, maar meer bang voor de gevolgen.
Ik ben een beetje zo'n bedenker. Dan rijden we heel rustig, niks aan het handje, en dan ga ik denken : wat nou als er ineens dit, of stel je voor dat... Daardoor is de rust zeker in het begin ver te zoeken.
Dat ik net een nieuw paard erbij heb speelt ook zeker mee, het is een koudbloed en zo gedraagt hij zich meestal ook. Moet hem gewoon wat beter leren kennen denk ik!
Succes iedereen :)

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:33

Ik ben Mariska.. en ik ben er ook 1, een angsthaas :') Overigens ook met een eigen jonge Fjord (ook een C-tje dus waarschijnlijk even jong als de jouwe TS ;)).

Waar menig recreant een buitenritje als lekker relaxt ziet en er naar uit kijkt... daar zie ik honderden reden om gealarmeerd te zijn en er vreselijk tegen op te zien. Als de DOOD ben ik voor buitenritten en vreemde ervaringen... Ik zie de doomscenario's letterlijk voor mijn ogen langsflitsen; straks gaat ie in volle galop er vandoor over het asfalt, straks vallen we samen in de sloot, kom ik onder hem en verdrink, straks gooit ie mij er af, tracht alleen naar huis te gaan en wordt dan overreden door een landbouwvoertuig, moet ik doorgaan of heb je 'em? ;)

Mijn angst staat me in de weg om nieuwe dingen te proberen en wat heeft mijn fjord tot nu toe eigenlijk gedaan buiten, anders dan een bang dribbeltje op zijn plaats? NIETS!! Hij kan best eens opzij schieten of iets even spannend vinden, maar zijn hielen lichten en rechtsomkeert in volle galop naar huis? NOPE.. Dat is tot op heden echt geen sprake van geweest. Voor zo'n jonkie is ie juist al superbraaf buiten!
Wat mankeert mij wel?? Stomme neuroot dat ik ben!!

Wanneer ik een lang zandpad voor me zie.. tot aan de horizon dan geniet ik...NIET! Dan denk ik.. he, gadver, straks gaat ie er vandoor in volle galop, dan komt er geen einde aan!!

Ik word soms echt een beetje moe van mezelf wat dat aangaat. Waarom kan ik me nooit eens realiseren dat het natuurlijk ook zomaar eens... ik zeg maar iets geks... GOED kan gaan!!
Laatst bijgewerkt door Ma_ris_ka op 20-12-11 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:34

Ik meld me...... ik wil het zo graag...maar ben liever aan het tutten en wandelen dan dat ik erop zit....
Soms gaat het even goed, en dan zet het paard 1 stap verkeerd of is iets vrolijker/drukker dan anders.
Dan kan ik dus weer van voor af aan beginnen met stappen aan de longe ;(
Laatst bijgewerkt door renate85 op 20-12-11 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:34

Dat doe ik dus ook Sabbientje, allerlei excuses verzinnen terwijl ik van niemand iets hoef...dus ik hou alleen mezelf voor de gek...

@brunette - ik denk dat ik heel veel geluk heb dat ik zo'n brave fjordenman (nog nagenoeg onbeleerd ook destijds) heb getroffen, was het een ander type paard geweest had ik in foetushouding in een hoekje gelegen en was mijn paardendroom voorgoed voorbij geweest....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:35

Haha herkenbaar hoor...al moet ik zeggen dat het met huidige paard al stukken beter gaat dan met mn vorige. Deze is iets meer bomproef en gaat niet compleet over de emmer van een omkerend blaadje in de bak. En dat helpt wel om meer vertrouwen in jezelf te krijgen en wat stoerder te worden hoor. Gaat met kleine stapjes. Zo ben ik nog niet geheel over mijn buitenrij angst heen, maar ik ga nu teminste en ik galoppeer en ga zelfs stukjes voorop (als madame het daar ook mee eens is). VInd het nog wel steeds heel spannend als madame wat mutsig reageerd op bijv. een trekker op de weg...Maar we zijn op de goede weg...

_aussi

Dat heb ik ook. Ik verzin hele rituelen van wat er zou kunnen gebeuren.. erg vervelend! Ik ben ook niet bang om te vallen, maar wel dat het paard op me gaat staan. En geef eerlijk toe, de laatste maanden zijn er wel erg veel nare berichten geweest over ruiters die zijn gevallen met de gevolgen van dien. Dan ben ik liever een angsthaas en wat voorzichtiger, dan dat ik de risico's opzoek. Natuurlijk heb je altijd je risico's, maar deze probeer ik zo veel mogelijk te beperken.

Joan73

Over mijn pauze, check! Ik heb als kind gereden tot een leeftijd van ongeveer 15-16 jaar. Nu pas weer sinds een jaar of 5, waarvan ik het laatste anderhalf jaar mijn eigen hiep heb. En in die 5 jaar nog niet gevallen. Wel met mijn knie in volle draf een stilstaande boom geraakt, een trap tegen mijn borst van een overenthousiaste knol, wat semi-geplette tenen en dat was het eigenlijk wel.... Maar ik weet nog zeker heel goed hoe niet-bang we vroeger waren. Net cowboys en indianen. Springen met alleen een halster en touw, over velden scheuren (hoezo konijnengaten?)... ja hoor, been there, done that! Ik rijd nu wel anders hoor. Heeft ook veel te maken met de verantwoording voor mijn paard. Ik ben zuinig op mijn heksje, hoor! :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:36

Ma_ris_ka schreef:
Ik ben Mariska.. en ik ben er ook een angsthaas :') Overigens ook met een eigen jonge Fjord (ook een C-tje dus waarschijnlijk even jong als de jouwe TS ;)).

Waar menig recreant een buitenritje als lekker relaxt ziet en er naar uit kijkt... daar zie ik honderden reden om gealarmeerd te zijn en er vreselijk tegen op te zien. Als de DOOD ben ik voor buitenritten en vreemde ervaringen... Ik zie de doomscenario's letterlijk voor mijn ogen langsflitsen; straks gaat ie in volle galop er vandoor over het asfalt, straks vallen we samen in de sloot, kom ik onder hem en verdrink, straks gooit ie mij er af, tracht alleen naar huis te gaan en wordt dan overreden door een landbouwvoertuig, moet ik doorgaan of heb je 'em? ;)

Mijn angst staat me in de weg om nieuwe dingen te proberen en wat heeft mijn fjord tot nu toe eigenlijk gedaan buiten, anders dan een bang dribbeltje op zijn plaats? NIETS!! Hij kan best eens opzij schieten of iets even spannend vinden, maar zijn hielen lichten en rechtsomkeert in volle galop naar huis? NOPE.. Dat is tot op heden echt geen sprake van geweest. Voor zo'n jonkie is ie juist al superbraaf buiten!
Wat mankeert mij wel?? Stomme neuroot dat ik ben!!

Wanneer ik een lang zandpad voor me zie.. tot aan de horizon dan geniet ik...NIET! Dan denk ik.. he, gadver, straks gaat ie er vandoor in volle galop, dan komt er geen einde aan!!

Ik word soms echt een beetje moe van mezelf wat dat aangaat. Waarom kan ik me nooit eens realiseren dat het natuurlijk ook zomaar eens... ik zeg maar iets geks... GOED kan gaan!!

whahahaha....wie ben jij? mijn alter-bokt-ego??? Jeetje...net of ik een stukje van mezelf aan het lezen ben! :D :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:37

nathalie2302 schreef:
Hoewel ik het ontzettend jammer voor julie vind dat jullie hetzelfde voelen, moet ik toch ook melden dat ik opgelucht ben dat ik niet de enige ben....

Dat ben ik helemaal met je eens :D
Dacht al bijna dat ik een uitstervend ras was op bokt :P

Maar net als jij zie ik dingen waarbij ik denk "dat zou ik ook zo graag eens willen"'

We geven de moed nog niet op :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:39

En die scenario's heb ik ook allemaal al een keer verzonnen hoor en af en toe wil er nog wel eens door mn hoofd spoken, maar hoe meer je het doet en het goed gaat, hoe minder die scenario's opdoemen.
Ik heb nu inmiddels in de storm, mist en donker buitengereden en het was echt een super ervaring.
In de mist had ik echt een 1-met-je-paard gevoel :D

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:39

Hahaha nee TS, je lotgenoot met een uitstekende smaak in paarden ;)

Mijn fjord is overigens geen kleintje met zijn 1.55/1.56 (ja, echt!).

Ben blij te lezen dat er meer neuroten zijn als ik :D..
Voel ik me haast weer 'normaal' :P
Laatst bijgewerkt door Ma_ris_ka op 20-12-11 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:40

Dat lijkt me een leuk hoofddoel Nathalie. :D Ik doe mee dan hahaha. :P

Ik ben angstig maar soms ook totaal niet. Het ligt er ook een beetje aan hoe mijn bui is. :=
In de omgang ben ik totaal niet bang, met rijden onder normale omstandigheden ook niet. Maar als paard schrikt komt de angst naar boven, waarvoor ik bang ben weet ik niet persies. Ik heb in het verleden een ongeluk met paard gehad en daar komt mijn angst vandaan..

Het zou heeerlijk zijn om eens een stevige galop te nemen over de velden, maarja.. Daar ben ik weer te schijterig voor. Kan het alleen maar dromen...