Ik zit sinds deze week heel erg te twijfelen. Laten we bij het begin beginnen.
Sinds januari ben ik de manege waar ik nu (nog) rijd begonnen met privelessen. In maart/april ging ik op een ander manege paardje privelessen nemen. Toen ik haar voor het eerst zag was zeheel mager door dat haar veulen haar had leeg gedronken. Toen ik haar voor het eerst ging orstelen was ze super onrustig liep constant te hinneken naar de veulen en ik wist niet wat ik er mee aan moest. Het rijden ging heel slecht, sturen konden we niet echt. We begonnen dus met sturen en laag rijden(western). Dit pakte ze redelijk goed op, maar we gingen met veel ups en downs.
Toen ze weer aankwam ging het goed, maar toen ze minder eten kreeg ging het rijden ook slechter(ze word hier slecht verzorgd) vervolgens kwam ze weer aan en ging het beter, totdat ze wormen kreeg. Pas sinds een week of 2 heeft de eigenaresse er hopelijk wat aan gedaan.. Vorige week is mijn instructrice weg gegaan en sindsdien ben ik heel erg aan het twijfelen of ik er ook weg moet gaan. Ik heb afgelopen week les gehad van iemand anders, dit was niet echt slecht of zo, aardig persoon, maar ik er wat van heb geleerd? Nee
Ik rijd ook nog op een andere manege waar het super is en waar ik veel leer. Ik zou daar dus opzich wel vaker willen rijden, maar het voelt echt als verraad naar die pony, ik kan haar daar toch niet zo achterlaten?
Ze heeft nu wel op stal constant eten(nadat de dierenbescherming is gebelt), maar buiten op het weiland nog niet altijd..
Ik zit heel erg te twijfelen wat ik zou doen, want ik ben erg aan haar gehecht, maar we kunnen haar net zelf betalen. Ik ga van de week aan die andere manege vragen of zij haar misschien willen kopen. Als dat tenminste kan.
Ik heb nog liever dat ze word verkocht aan iemand die haar eten en liefde geeft dan dat ze hier moet staan..
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest even mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie kunnen helpen met een belissing te maken.
Groetjes,
ik zal er wel in de gaten houden. Of ik moet de lotto winnen dan koop ik er zelf
. Het is erg sneu hoe het daar gaat
. Die paardjes verdienen beter