Jurga:
Ik had donderdag een topic gestart dat ik vermoedde dat Jurga last van haar rug had en dat ik er naar wilde laten kijken. Zaterdag is kebie langsgeweest om eens te kijken en zij bevestigde mijn vermoeden. Jurga drukte idd haar rug weg. Gelukkig geloofden mijn ouders me nu wel, die dachten dat ik weer eens iets had verzonnen.
Woensdagavond in de verenigingsles liep ze namelijk niet goed. Niet kreupel, maar net of ze stijf was en spierpijn had. Dat is vrijwel onmogelijk, ze heeft echt na de zwaarste menritten en wedstrijden geen spierpijn, ik heb het echt nog nooit bij haar gezien. En de afgelopen week had ze echt niets aparts gedaan! Ik ben maar gestopt met de les, want ik kon er gewoon niets mee. Ze wilde wel, maar het was net of ze niet kon.
Ik heb haar een paar dagen gelongeerd en zag er niets meer aan, dus ik zaterdag op naar de wedstrijd. Maar bij het losrijden voelde ik het al, het was nog niet goed.

Vanmorgen heb ik dus een fysio opgebeld, maar die moest eerst toestemming hebben van mijn eigen DA om haar te mogen behandelen. Daar deed de DA dus eerst heel moeilijk over. Uiteindelijk heb ik toestemming gekregen en een afspraak gemaakt voor woensdag.

Nimondro:
Nimondro gaat ook erg goed! Onder het zadel gaat hij heerlijk sjouwen, dus binnenkort mag hij een keer mee naar les. Ik stuur deze week nog een startkaartaanvraag op, zodat ik hem dit jaar nog kan starten. (Ik heb al een plekje bemachtigd...) Ik begin gewoon in de B, zodat we nog een tijdje kunnen oefenen en elkaar kunnen leren kennen. Het gaat echter al zo goed, het is een heerlijk paard. Zijn stugge mond is er al voor een groot deel uit en zijn conditie en balans worden ook steeds beter.
We hebben donderdag voor het eerst met hem gesleept met een bandje erachter in de bak en daar gaf hij vrij weinig om. Zaterdagmorgen dus nogmaals gesleept en dat ging zo goed dat hij ook nog voor de kar gezet werd. Daar wilde meneer eerst niets van weten, maar het is toch gelukt. Ze zijn in de wei gaan stappen en draven en na een tijdje liep hij echt GE-WEL-DIG.

Wencke:
Gisteren is Wencke voor het eerst meegeweest naar het bos. Ik stapte weleens een rondje met hem op de weg en dat ging over het algemeen best goed. Gister mocht hij dus mee naar het grote enge bos.

Voice:
Ook Voice gaat heel lekker. Ze groeit op het moment niet meer zo hard gelukkig, want we zien in de wei amper het verschil meer met Jurga af en toe. Zo zagen we pas Voice en Mondro al aan voor Jurga en Harald en we vroegen ons al af waarom Wencke daarbij stond.

Maar goed, dit was weer even de update. Foto's van onze vier paarden en Mondro voor de wagen volgen, Mondro onder het zadel vast ook binnenkort. Helpen jullie me allemaal even duimen dat er niets mis is met SuperJurga?