Taxatietopic III

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:25

Ok ik ben benieuwd wat jullie Jamy waard vinden. Nou hier wat informatie:

Jamy Jezabel van de Zonehoeve, 6-08-1995 (8 dus;))
Ras: Connemara
Geslacht: Merrie
Maat: 1.44 M
Kleur: Zwart-Bruin
Aftekeningen: links achter sokje, rechts achter kroonrand, kleine witte stip op het voorhoofd.

Moeder: Mooney van de Zonnehoeve (Z-Springen, Z-Dressur, Z-cross)
Vader: Hatatila van de Leliaard (Z-Springen, Z-Dressur, Z-cross, heeft ook 6 meegedaan aan het pony EK waarnvan geloof ik 2 keer beste combinatie, Hatatitla is nu ook goedgekeurd voor het leven.)

-L2-Dressuur met 3 wintstpunten ( Nu 2 keer L2 gestart, start in totaal vanaf februarie, best snel gegaan dus Lachen ) En ik denk eigenlijk dat ze nog wel verder kan komen in de dressuur.
-Kan goed springen (nog geen wedstrijden aan meegedaan, alleen onderling en dat ging heel braaf, vind geen hindernissen eng ofzo en springt nu onder het zadel 90 cm en los is het hoogste ong 1.10 m)
-Verkeersmak, ze is buiten en op vreemde tereinen echt superbraaf!
-Trailermak, ze loopt er zo in en uit, blijft ook rustig staan enzo...
-Vreemde dingen zoals zwemmen of boomstammetjes of andere rare sprongentjes vind ze helemaal geweldig en doet en springt ze ook zo!

Hele liever pony met poetsen en op/in stal, los in de bak, met rijden zonder zadel, longeren (ook met hulpteugels blijft ze gewoon braaf) Jamy is ook makkelijk te rijden, niet echt een drabbertje ofzo! Er rijd zelfs af en toe een meisje van 9 zo mee weg! Lachen

Hier wat foto's (als je er meer wilt zien kan je even in mijn profiel kijken, daar staan er heel veel!):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zo ga je gang, ik ben benieuwd Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:44

Ik vind Jamy echt een supermooie pony, maar ik zou echt niet weten wat je voor zo'n pony zou betalen eigenlijk Verward
Uhm... oh jee, dit vind ik echt heel moeilijk... Als ik bedenk wat ik voor Ivanka heb betaald, dat was gewoon heel 'weinig', terwijl ze toch best veel kon en paard was...
Maar wat betaal je in hemelsnaam voor een pony die zoveel kan met goede papieren? Haha!
Ik doe de gok; €2500,- zoiets? *kijkt iedereen vragend aan*
Nee... ik ben niet goed in schatten Haha!

Enn... wordt Ivanka niet vergeten? Lachen (zie; [PP] Taxatietopic III *dan ben je gelijk bij Ivanka Knipoog*)

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:56

Ik denk wel zoiets ja Lachen
Ik heb geen idee hoeveel ze waard is, daarom zet ik haar hier maar ff neer en ben ik erg benieuwd naar een reactie van iemand die daar wel een handje van weg heeft om dat in te schatten! Lachen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:17

Dan zal Ivanka ook maar ff taxeren, ook al kan ik het niet Tong uitsteken
Ivanka: Leuk, mooi en vooral braaf paard dat graag voor je werkt! Vorrheen Z gelopen dus kan wel wat denk ik... Wedstrijdervaring en laadt makkelijk op de trailer, verkeersmak en braaf op stal enzo ik denk zo'n 3000/3250 Euro? Ik weet niet of die ook goed kan springen want dan de prijs wel wat stijgen en anders misschien wel dalen Verward Geen idee, aar dit is mijn taxatie Schijnheilig

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:39

Sizzy schreef:
Kim:
Hele leuke pony, mooie leeftijd. Vriendelijk naar mensen toe, wedstrijdervaring, trailermak.

€ 1850,-

Pride:
Mooi dier, wedstrijdervaring, erg mak, kan aardig lopen.

€ 1800,-

Liberty:

Aardig wat wedstrijdervaring, mooi hoogte, 10 jaar, papieren, braaf en makkelijk in omgang.

€ 2100,-

Misty:

Geen papieren, wel wedstrijdervaring, mooie hoogte, braaf en lief in omgang, trailermak.

€ 1800

Lachen


Wij hebben voor Pride 2 jaar geleden toen we hem kochten 5000,- gulden voorbetaalt met spullen... Dus dit is beetje weinig denk ik.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:37

Rustig maar Lachen

Ik doe het vanaf een computerscherm met alleen maar foto's en een kleine beschrijving.
Bovendien wil het niet zeggen dat jullie toen misschien teveel hebben betaald, en inclusief spullen Lachen

Maar je eigen paardje blijft goud waard, het is een leuk dier!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:47

imago-> echt een heeeeel mooi paard
hier komen mijn paarden willen jullie die ff taxeren?

romana is een kwpn-merrie van 5 jaar, aftamming: wagenaarxtroubadour, ze is echt hartstikke mooi en ze loopt fantastisch!!!!! het nieuwe jaar gaan we landelijk starten, maar ze rijdt nu L niveau
Afbeelding
(ik heb helaas nog geen rijfotos


daisy is een shetje van 1jaar, haar vader is lex liebas en ze heeft voor de rest hele goede papieren, alleen loopt ze iets wat te wijd met dr achterbenen.
Afbeelding

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:16

Sizzy schreef:
Rustig maar Lachen

Ik doe het vanaf een computerscherm met alleen maar foto's en een kleine beschrijving.
Bovendien wil het niet zeggen dat jullie toen misschien teveel hebben betaald, en inclusief spullen Lachen

Maar je eigen paardje blijft goud waard, het is een leuk dier!


Ik bedoelde het niet boos hoor Lachen Maar kvond het gewoon beetje raar met dat prijs verschil, toen ik hem kocht was het een wild beest die alleen kon rennen enzo. -spullen zal wel iets van 4200 gulden zijn geweest.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:24

Wat vinden jullie van Carolien? Haha!

Naam: Carolien
Ras: Connemara
Leeftijd: 19 (6 mei 1984)
Geslacht: Merrie
Vader: Sweet Wall Holliday Captain
Stokmaat: 1.47
Kleur: Koffievos
Aftekeningen: Wit kolletje

* Ik rijd met haar afentoe een onderling wedstrijdje in de B. En misschien wil ik ook nog met haar gaan starten. En ik les iedere maandag. Ik ben een keer 7e geworden en een keer 2e
* Springen vind ze super leuk, en ze kan het ook goed. En daar rijden we B. Als we een wedstrijd rijden springen we ook altijd. En we zijn laatst 2e geworden. Toen had ze alles foutloos en de hoogte van de barrage stond op L. We hebben ook al 2 keer een oefenparcours gesprongen en dat ging ook heel goed.
* Ze is helemaal verkeersmak en trekt zich niks aan van grote vrachtwagens of andere enge dingen.
* We hebben ook al een keer in het bos gecrosst. Daar scheurde ze door het bos, dat vind ze echt geweldig! Ze heeft vroeger ook veel wedstrijdjes gesprongen in het bos. Toen won ze vaak.
* In de trailer is ze ook super mak. Ze loopt er in een keer in. Dan staat ze gewoon loos in de trailer, en dan kan je zelf rustig terug lopen om de klep dicht te doen.

Ze is verder heel braaf in stal. Je kan gewoon ook achter haar langs lopen zonder dat ze trapt(dat heeft ze nog nooit gedaan, niet tegen mij teminste) Ze is ook heel lief tegen kleine kinderen, die kunnen allemaal om haar heen rennen. Vind ze geen probleem.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:41

Oke, ik zal Iwan er ook nog even op zetten Haha!

Naam: Iwan
Leeftijd: 4jaar (geboren op 17 mei 1999)
Hoogte: ongeveer 1.45m.
Kleur: Schimmel (alleen moet ie nog verkleuren..)
Ras: Onbekend
Geen papieren (we weten alleen dat Misty zijn moeder is, aangezien hij bij ons geboren is, voor info Misty, zie mijn vorige bericht, op profiel)
Aftekening: Bles + achter 2 witte voetjes

*Iwan is nog niet trailer- en verkeersmak, maar is druk bezig met dat allemaal te leren. Auto's zijn niet zo eng meer, een vrachtwagen ook niet als hij maar heel rustig langsrijd.
*Mijn nichtje heeft ook wel eens een keer op hem gereden (zij is 8) en qua karakter is hij erg rustig onder het zadel en op stal. Alleen wil hij nog weleens chagerijnig doen op stal, maar echt bijten en slaan enzo doet hij niet. (het is meer zo van Blijf van mijn eten af)
*Het enige nadeel dat Iwan heeft is Luchtzuigen als hij aandacht wil... Dat doet hij eigenlijk vrijwel niet, alleen als ik bijv. Misty aan het invlechten ben ofzo... als hij vind dat hij te weinig aandacht krijgt. Hij heeft er nu een band voor om en dan doet hij het niet meer.
*Verder kan Iwan dus nog niet zoveel, aangezien hij pas 4 is, maar hij is erg leergierig en hij heeft hele mooie gangen (we denken dat er iig iets van arabier ofzo in zit...)

Hier een paar foto's van Iwan:

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/iwan_gevlochten3(1).jpg[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/iwan2(1).JPG[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/iwan6(2).JPG[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/iwan5(1).JPG[/img]

Afbeelding

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:35

Jamy, mooie pony, nog niet oud, L2 dressuur, kan verder komen, kan ook leuk springen, goede papieren, nou ik denk wel rond de 4000,- hoor.
Gewoon een super pony om te zien!!

Anike

Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:37

Nou.. zal ik dan ook maar eens kijken wat jullie voor Sammira zouden geven..?

Afbeelding
Ze is een arabiertje van 8 jaar, 1.54 m hoog, kan makkelijk M oefeningen, springt zo over haar eigen schofthoogte heen.
Haar afstamming is helaas nog onbekend bij mij.. maar daar zal snel verandering in komen.
Ze is trailer- en verkeersmak!
Ze heeft een super karakter, ze zal nooit oneerlijk zijn!

Maar ja.. ik hoor het wel van jullie!!
Dikke kus!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:27

Is er nog iemand die Liberty wil taxeren? Hij staat op pagina 8. Hij is nu 1 keer getaxeerd, maar die prijs kwam niet bepaald bij zijn waarde in de buurt... (p.s. dit is geen aanval hoor Haha!)

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:27

Wie wil Carolien taxeren? Haha!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:01

en Kim Schijnheilig

Anike

Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:22

En Sammira...? Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:51

Hierbij RIO
kwpnner (gelders type)
stokmaat 176 cm
13 jaar oud
papieren; niet meer te achterhalen, maar door meerdere kenners geschat op afstamming van 'fabricus'.
moeilijk paard, zeer werkwillig.
Wedstrijdervaring; endurance, enkele keer dressuur.
Springt met gemak crossbaan.

Nou ik ben benieuwd waar jullie hem op schatten.

Afbeelding

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:54

CCCCorine schreef:
Is er nog iemand die Liberty wil taxeren? Hij staat op pagina 8. Hij is nu 1 keer getaxeerd, maar die prijs kwam niet bepaald bij zijn waarde in de buurt... (p.s. dit is geen aanval hoor Haha!)


Ik vind het moeilijk, ik vind het een mooi paard maar niet echt sprekend over komen op de foto. Ik zou hem ook op 2500-3000 euro schatten. Maar nogmaals van een foto is dit moelijk te beoordelen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:05

CCCCorine schreef:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe jullie Liberty taxeren. Ik durf geen prijs te schatten van bovenstaande pony, sorry... Ik heb echt totaal geen verstand van ponyprijzen en al helemaal niet van ponypapieren, dus ik waag me er liever niet aan. Ik vind het wel een hele leuke pony trouwens.


thanks Knipoog Wil iemand anders wel een poging wagen? Hij staat op blz. 8

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:36

Wie wil Carolien nog doen? Ik ben zo benieuwd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:50

Rio:

Ik denk dat je niet een al te hoog bedrag kunt vragen i.v.m. het moeilijke karakter, de leeftijd en het ontbreken van papieren. Zijn pluspunt is zijn uithoudingsvermogen en het feit dat hij werkwillig is. Dit zou voor een handige jachtruiter of enduranceruiter, die op Gelderse types valt, dus een goed paard kunnen zijn.

Ik denk zo'n 2750-3000 Euro, mits klinisch goedgekeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:56

Carolien:

Wat een gave pony zeg! Zou een uitstekende pony zijn voor kinderen om mee te beginnen en veel van te leren, gezien haar superkarakter.

Ze is wel al een beetje op leeftijd, maar als ze helemaaal gezond is en goede benen heeft kun je er best nog wat voor vragen. Zie maar eens zo'n pony te vinden die er goed uitziet, allround is en ook nog zo braaf.

1750 Euro schat ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:57

Pride:

Pride schat ik op 2000 Euro (ik heb niet naar het papier gekeken dus ik kan er naast zitten). Hij is jong, mooi gebouwd en op de foto lijkt het erop dat hij ook heel leuk kan lopen. Verder is een goed karakter ook een enorm voordeel.

Zou een leuke pony zijn voor de wedstrijdgerichte ponyruiter denk ik (dressuur).

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:58

CCCCorine schreef:
Carolien:

Wat een gave pony zeg! Zou een uitstekende pony zijn voor kinderen om mee te beginnen en veel van te leren, gezien haar superkarakter.

Ze is wel al een beetje op leeftijd, maar als ze helemaaal gezond is en goede benen heeft kun je er best nog wat voor vragen. Zie maar eens zo'n pony te vinden die er goed uitziet, allround is en ook nog zo braaf.

1750 Euro schat ik...


Thnx! Haha!
Vorige keer was ze €750,- toen ik haar nog maar pas deed Haha! Dan heb ik haar zeker wat verberterd Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:10

Oh leuk, iemand zin in vaan?
ruin, 13 jaar, over 1 wedstrijd M2 dresuur, springt goed, 1.65, Mytensxx X le Mexico, en niet te vergeten een hart van goud Lachen
Hmm welke foto zalk es pakken Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lenn op 16-10-03 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt