Ervaringen semi-medisch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NickAltena

Ervaringen semi-medisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 21:44

Graag zag ik hier ervaringen van mensen die niet (meteen) de reguliere adviezen van hun dierenartsen volgen of dit samen doen met een alternatieve methode/persoon.

Met name gaat het mij nu om de al dan niet behaalde resultaten van Vincenza Sammarco die zegt oa. dieren te kunnen readen en genezen.

LET OP !!!
de forum regels op Bokt schrijven hier over dat het dan slechts om een persoonlijke ervaring mag gaan !!!

Een vriendin, al is het je allerbeste , is dus geen betrouwbare bron!

Geen verhalen dus van ik heb via de schoonzus van mijn aangetrouwde tante die de vrouw is met van een oom van een achter-neefje enz.enz.

Alleen eigen ervaringen dus !

Heb je een verhaal met een te controleren bron (dus van je zelf of van een ander jou vertrouwd persoon) dan mag je die ervaring melden op poetsplaats.nu waar daar voor speciaal een lijn voor deze dame is geopend.
Ook die verhalen nemen we mee naar een rechter indien het bruikbaar is.

Omdat we (weer) bezig zijn met deze dame en een verschijnen voor de rechter hoogstwaarschijnlijk in de mogelijkheden ligt willen we natuurlijk zo veel mogelijk mensen leren kennen met ervaringen van/met haar.

Hier dus GEEN discussie of iets wel of niet werkt...ook geen scheldpartijen !!
Bij dat soort berichten zal ik als TS de mod vragen die te verwijderen.
Slechts ervaringen zijn hier gewenst, positief of negatief.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:19

Helaas heb ik een bijzonder slechte ervaring met Vincenza, ik heb haar niets gevraagd en zeker niet om een 'reading'. Mijn paard was heel erg ziek en vocht voor haar leven.
Ik kreeg ongevraagde readings terwijl de dierenartsen hard hun best deden om de complicaties te stoppen na een koliekoperatie. Paard had hele hoge koorts en reflux.
Ik ging niet op de ongevraagde readings in, maar op een gegeven moment werd het te gek, andere mensen begonnen zich ook enorm te storen, ze deed alsof ze allerlei opleidingen had gevolgd o.a bij Laarakker, Voest etc. , maar ging voorbij aan het paard en of ik hier wel op zat te wachten. Ik heb in keurige bewoordingen gevraagd of ze ons met rust wilde laten.
Citaat:
Antwoord was “ succes Esther, stront en stront eigenwijs ten koste van wat je dierbaar is, hahahahaha.

Het was nou niet iets waar je om kan lachen maar ze ze gaat dan verder.
Citaat:
gelukkig heb ik wel deze kennis en geen enkel ziek paard, en dat op 15 ponies en paarden en geen eentje ziek jeetje hoe zal dat toch komen.

Daarna
Citaat:
of tsja de dierenarts natuurlijk, die kan jou niet meer helpen, die zit met zijn handen in het haar omdat hij van composita niets heeft geleerd. Hij zit nog in de reguliere geneeskunde en kan niets meer bedenken dan inderdaad een zak met antibiotica. Terwijk 3 middeltjes van de groene os en een bachbloesem jouw dier weer verder kunnen helpen.

Lees en oordeel zelf. Het is mijn persoonlijke en directe ervaring en niet van horen zeggen. Het is triest dat ze weer bezig is.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:11

Hieronder een reading die ik PenS (zoals ze ook als naam gebruikt) persoonlijk haar openbaar (op PN forum) heb gevraagd te doen om zo enig inzicht te krijgen in haar kunnen.
Het hele verhaal is te lezen op PN , titel bericht "Paard en School , mijn hond is ziek".

Het gaat om mijn hond Tim waarover ik toen nog nergens ook maar iets had geschreven om een eerlijk oordeel te kunnen nemen.
Tim had een hele grote milt met daarop die gezwellen die je eigenlijk niet over het hoofd had kunnen zien als je het readen machtig bent lijkt me.
Deze was nog aanwezig tijdens de reading en zelfs IK wist toen nog niet wat de hond exact mankeerde.
Bij voorbaat had ik haar overigens wel gemeld toch de adviezen van mijn DA te gaan volgen.

MIJN uiteindelijke conclusie/ervaring in een samenvatting met stukken uit haar reading en antwoorden daarop van mijn DA en mij :
(-) = fout
(+)= goed
(/)= niet goed/niet fout/ te algemeen

P en S:
Uiteindelijk weet ik niets van je dier en ik voel me als ik contact met hem maak, draaierig, misselijk, hoofdpijn, en ook pijn druk op mijn borstkas en mijn ademhaling is ook al niet denderend, alsof ik doodop ben.
dus ik denk dat hij zich zo voelt.

Ik: (-)
De hond heeft geen braak neigingen, of hij draaierig is , is niet zichtbaar (loopt normaal) , hoofdpijn is door mij niet te controleren.
Pijn-druk op de borstkas ook niet echt controleerbaar , maar ik kan zonder reactie daarop op de borst-kast drukken.

Ademhaling (+)

DA:
ademhaling is wat zwaarder wat komt door al het vocht waardoor de longen minder ruimte hebben om uit te zetten.

P en S:
Ik heb het vermoeden dat hij 7 jaar is., een middelgrote hond, wel fors denk ik, daar kan ik niet bij.

Ik: (/)
De hond is exact 10 jaar , en normale maar mechelse herder reu.
Middelgroot kan je dat inderdaad noemen.

P en S:
en ik heb het vermoeden dat hij iets aan zijn botten heeft, ik weet niet wat er speelt, of een ontsteking aan zijn botten, of erger nog botkanker, maar dat vind ik erg vervelend om te zeggen omdat ik hem niet kan zien,

en ik heb verstoord contact, nog steeds omdat je de uitdaging niet hebt weggenomen.

Er wordt door deze dame ook ongevraagde readings waarbij de eigenaar van het dier zelf meerdere keren verzoekt daarmee te stoppen.
Een verstoort contact kan dan geen basis zijn hier omdat ik er open voor stond.
Ze kon, zoals ik melde bij aanvang, een positief of negatief oordeel krijgen.
Ik was niet voor of tegen en zou het zelfs bruikbaar vinden als men dit "readen" van een dier echt kan, al was het maar omdat het dier ons niets in normaal verstaanbare mensentaal kan vertellen.

Botten (-)
Ik:
De hond mankeert aan de botten niets , zover bekend.
Er is niet daadwerkelijk door middel van foto's naar gekeken maar :

DA:
Botkanker resulteert voornamelijk in voelbare bobbels/knobbels.
Er zijn geen vreemde zaken voelbaar bij de botten die bereikbaar zijn.

P en S:
stofwisselingsstoornis, er is iets mis met de voeding (eet hij nog wel trouwens, of wat is daar mee),

orgaanzwakte, (/)
vitaminetekort (-)
en celveranderingen, (/)
negatieve celinformatie, dus dat cellen verkeerde infomatie geven, het is niet wat het lijkt zeg maar. (/)
verkeerde medicijnen, (-)
lymfstelsel, (/)
ruggenmerg, (-)
beendermerg, (-)
lymfbanen (/)
en een schildklier die niet werkt.(-)

Ik:
Hij eet normaal , er is niets mis of veranderd in de voeding (royal canin brok) die ook mijn andere hond krijgt , net als onze vorige 2 honden die daar beide 14 jaar op geworden zijn.

Orgaan-zwakte....tja... als er een tumor in een milt zit kan je spreken van orgaan zwakte.
Orgaan zwakte is dan ook wel erg algemeen, daar kan letterlijk alles onder vallen.

Vitamine te kort is niet gemeten.(maar lijkt me voldoende aanwezig in de genoemde brok )
Celverandering kan ik weinig mee. (huidcellen veranderen dagelijks bijvoorbeeld)
Negatieve celinformatie kan ik weinig mee.

Lymfstelsel ?? als dat met de milt te maken heeft oke....dan kan dat kloppen , maar die kennis bezit ik niet.
lymfbanen is voor mij gelijk aan lymfstelsel , kan ik weinig mee.

De hond heeft in 10 jaar tijd nooit problemen gehad dus ook geen medicijnen, laat staan verkeerde.
Ruggenmerg is niets mis mee zover bekend.
Beendermerg ook niet.
Er zijn geen zichtbare uitzaaïngen van de tumor.
Schildklier werkt zoals het hoort te werken, daar zijn dus ook geen problemen mee..

P en S: (-)
dus ik kom allemaal op dingen uit die wijzen naar "iets" in de botten.

Ik EN DA:
Er wijst totaal niets naar de botten.... de tumor bevond zich gelukkig nog alleen in de milt.

en ik weet niet of het dit is maar dat lijkt erg op wat hij aangeeft, voornamelijk met de voeding zit ik in de knel:

Ik:
Zie hierboven over voeding (het is dezelfde voeding die je bij een DA kan kopen)
Lijkt me niks mis mee.

DA:
Geen voeding advies van DA mee gekregen buiten het tijdelijk (3 dagen) gebruik van royal canin recovery.
Dit vanwege de zware operatie , de bloedarmoede en als hulp bij het herstel daarvan. (daarna evt. een poosje rood vlees)

hij heeft nl volgens mij ook last van zijn knieën

Ik:
Volgens mij niet.

DA:
Volgens DA mankeert Tim niets aan zijn knieën.

Omdat ik haar advies niet als waardevol beschouwde is de dame wat boos geworden.
Uiteindelijk gaf ze wel toe dat de door haar voorgeschreven zaken als,

Luchtwegkruiden
Glucosamine
Groene leem wondpasta
Spierliniment forte
Zink zwavelpasta

niets van de kanker in de milt zou hebben weggenomen of tot stilstand zou hebben gebracht.
Mijn oordeel is dat er te weinig betrouwbare of zelfs gerichte zaken zijn genoemd.
Wel wat algemene zaken waarmee je echter sowieso veel kanten op kan.

Ik tel 11 keer een - (=foute diagnose)
slechts EEN keer een + (is goede diagnose) voor moeilijke ademhaling
6 keer een / omdat het te algemeen is om iets geod of fout te beoordelen (hoewel mijn DA bij die zaken vaker een - gaf.)

IK !! vind dat op medisch advies toch een hoger scoring in kloppende zaken noodzakelijk zijn.
In haar reading spreekt ze wel oa. over een kans op kanker (in begin stadium) in de botten , maar haar voorgestelde medicatie doet daar totaal niets aan.

Foto's van de milt (het enige wat hij dus wél mankeerde buiten vocht ophoping hierdoor):
http://i90.photobucket.com/albums/k247/ ... T2-Tim.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k247/ ... 2-Tim4.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k247/ ... 2-Tim2.jpg

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:55

Ik kan de openings-post niet meer bewerken, maar :
Een ervaring kan ook gemeld worden op info @ werkvloerwelzijn.nl
De spaties aan beide kanten van de @ er wel even tussen uit halen dan (dit is om spam te voorkomen)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Ervaringen semi-medisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:33

Na overleg is besloten dit topic van MD naar EA-GZ diensten te verplaatsen omdat er gevraagd wordt naar ervaringen met een dienst.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:02

Is het niet beter dit topic dan te verplaatsen naar forumzaken en dit topic [FZ] mogen gedupeerden schrijven over Vincenza Sammarco waar het is gevraagd of het wel mag en volgens de Boktregels is?
Het gaat juist om een dienst die niet erg gewild en gevraagd is. ( lijkt op zware Pieten met een topic, maar niet de bedoeling, wat duidelijkheid is gewenst over waar een topic wel mag en niet mag of helemaal niet mag en hoe je dat uit moet vissen)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:08

Ervaringen gevraagd horen thuis op EA-Gezocht: Diensten dus wat dat betreft staat het topic goed.
Hierbij wil ik gelijk even opmerken dat alleen ervaringen uit de eerste hand worden gedeeld en dat vanaf hier alle andere berichten worden verwijderd.
EA is geen discussieforum

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 04:01

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen reageren als je ervaringen uit de eerste hand kan delen.:) Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussie-forum.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:10

Ik wel ,vandaag ( 8-12-12) !

Tjee ... zit hier met de koude rillingen ...
Ben vandaag gebeld door iemand met een heel verhaal over een Haflinger (Tosca) die een stalling zocht voor dit paardje. Paard moest weer paard worden,stond nu in een box en dat ging niet goed.
Tussendoor gooide ze er wat "vage" dingen door als bijv "ik voel" en "ik lees" enz. Paardje moest bij mij komen komen staan ... ze zou niet eerst komen kijken, ze had morgen en zaterdag al afspraken staan en zondag zou ze haar komen brengen .. Ze had wel gevraagd of ze eind van de maanden mocht betalen ipv begin van de maand ... okee, dat vond ik wel prima op zich.
Oke, afgesproken, had wel de naam van de weg waar mijn bedoeninkje ligt gezegd en naam van het dorp, maar zei haar wel te mailen met uitleg en adres hoe ze er moest komen. Dan moest ze eerst mij een mailtje sturen zodat ik haar email had. Ze was van een stichting (daarom vond ik het wel raar wat betreft de stalkosten die ze niet meteen kon betalen).
Ik had eigenlijk ook haar naam niet goed verstaan .. en begon toch te twijfelen, ze was erg volhardend, wat wel en niet kon of mocht enz ...

Thuis keek ik bij de mail, en ja, een berichtje, zonder inhoud. Dus ik teruggemaild of ze wat meer kon vertellen over haarzelf, het paardje, en de stichting en kreeg deze link : http://www.algemeentherapeute.nl

Ze heet Vince (Vincenza dacht ik meteen), en ik zag een foto waarvan ik bijna zeker wist dat zij dat was.

Heb al gemaild dat ze toch niet kon komen, dat ik er vanaf zag.

En hier op Bokt wilde ik vragen of mensen haar herkenden, maar wat voor topic moet ik plaatsen en waar ... en kwam ineens hier uit ...

Tjee, wat voel ik mij opgelucht dat ik er op tijd bij ben !

En inderdaad woont ze in Callantsoog !

Dus bij deze ook van mij een bevestiging dat ze er weer is

* Net nog even gebeld zodat ik zeker wist dat ze niet zou komen, maar het was niet erg, ze was erg begripvol en had al wat met de boer geregeld.
En hopelijk heeft ze snel weer een boerderij ...

* Ben op 9-12-12 nog wel door mevrouw zowel gemaild als gebeld, waar ik mee bezig was ..
Door haar op internet zwart te maken (dit bovenstaande bericht).
Ze leest dus ofwel mee, of volgt degene met wie ze contact heeft gehad ?

Moet wel zeggen dat ik daarna niks meer heb gehoord :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:19

Na overleg is besloten om dit topic naar PaardenPraat te verplaatsen.

EA-GZ: Diensten --> PP

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:06

Nog eentje, Uit deze link Daar was het Fresco1234

[MD] healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Citaat:
Citaat:
nou neen
dat vraag JIJ
deze reactie had ik a verwacht
die vertelt en bevestigt mij steeds meer dat ik op het juiste spoor zit
okbret heeft er wat in te vertellen
zij wil bij jou blijven maar dan zal je er echt naar moeten luisteren
en aangezien jij dat niet doet en ik wel wil dat het dier blijft leven zal ik er ALLES AAN DOEN want IK wil NIET machteloos toezien terwijl een dier lijdt en terwijl dat niet hoeft!

drie flesjes, 1 telefoontje, wat maakt het verschil? da ze niet meer ziek is en weer blij rond kan rennen

maar neen, jij blijft in die emotie zitten, en dat ach en wee voelt wel erg lekker
er is een code waarin er staat: wanneer je elk levend ween een handje kunt helpen, moet je dat doen
en dat doe ik
ik heb je nu gewaarschuwd: wanneer je het niet doet, wordt de toestand weer kritiek, en dat kan sneller gebeuren dan jij denkt...

daarna nog deze en het hield niet op.

Citaat:
Citaat:
haar hele systeem ligt overhoop, en de DA weet het ook en al helemaal niet meer want hij weet niet dat dit paard er alles aan zal doen om al haar leed en pijn te verbergen.
en dit doe ik niet voor jou!
dit doe ik voor het paard want die wil zo graag bij jou blijven.
ze heeft er 1 keer voor gevochten, dat is je gunst en dat is je laatste kans, hopelijk niet, maar ik zou er errug goed over na gaan denken nu...

Mijn paard is een jaar later dood gegaan aan iets anders.
Nu heet het Stichting Zwaan Kleef Aan uit Calantsoog
Laatst bijgewerkt door Nuage op 15-12-11 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zin verwijderd die niet volgens de Boktregels was

minnimuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:28

Deze dame kon mij afgelopen week een reading geven van in haar ogen een KERNGEZOND!!! paard, Terwijl dit paard al jaren dood was !

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:49

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele berichten verwijderd omdat het hier niet ging om persoonlijke ervaringen. De gebruikers in kwestie krijgen van mij nog een berichtje met verdere uitleg hierover.