welk boek is nuttig voor mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauranne

welk boek is nuttig voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 15:24

Hey allemaal!

Aangezien ik nog een boekenbon heb liggen en ik véél te weinig paardenboeken in mijn kast heb, zou ik graag een boek over paardrijden aankopen.
Liefst eentje over dressuur, maar het moet vooral gericht zijn op de basis!

Ik zal even mijn probleem schetsen:
Ik rijd nu een oud springpaard waar het spring- en crossinstinct ook deftig in geworteld zit. Hij kent wel een deftig stuk dressuur. middenstap, draf en galop, travers, wijken, galopwissel, ... dat doet hij allemaal vanzelf wanneer je de knopjes vindt!
Ikzelf reed hiervoor enkel op een manege en heb dus niet echt ervaring met 'echt' dressuur rijden :p.
Mijn paardje nu is een enorm goed leerpaard, hij doet echt heel erg zijn best dus dat helpt wel :) maar het is natuurlijk geen echt proper dresuurpaardje en zal dit ook nooit worden, hij vindt het ook overduidelijk niet zo leuk als springen en crossen ;).
Ik loop met hem tegen een aantal problemen aan. Ontspanning is hier zeker een eerste van! vanaf hij er mooi door is kan ik alles, maar dan ook echt alles met hem doen! Om dit te bekomen moet ik echter een uur enorm hard 'vechten' met hem. Wanneer ik losstap en dan een paar hindernisjes neem komt hij er onmiddelijk mooi door. Ik zou dit natuurlijk graag bekomen zonder eerst te springen ;)
verder is hij in alles wat hij doet enorm onrustig en gejaagd, maar dit is wel veel beter als hij netjes over de rug komt.

Ik zoek dus nu een boek dat mij kan helpen om mijn paardje beter te begrijpen en er effectief iets aan te doen! Weten jullie iets?

x

Angela

Re: welk boek is nuttig voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:39

Anne Muller: "Basis rijkunst, wat beweegt de ruiter". Een erg goed boek over de basis van het paardrijden, en dan vooral gericht op wat de ruiter hoort te doen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:59

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:32

RT-P >> PP

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:58