[RT] Ik ben het zo ongelovelijk zat.
In Juni dit jaar

Ik heb Trix dus ook ongeveer een maand helemaal niks meer laten doen.

Nou ja, uiteindelijk bleek niks van dit alles het geval, ik had haar gewoon zelf naar de maan gereden.
Maar goed, langzamerhand vond ik het wel tijd worden om het echte werk weer een beetje op te pakken, en niks te doen aan dat koppie van haar, gewoon helemaal opnieuw beginnen. Een vriendin van mij had het me eigenlijk duidelijk gemaakt, dat beest luistert helemaal niet naar je beenhulpen, zei ze. (bedankt nog daphne, je hebt me er erg mee geholpen) Dus dat moest maar het eerste zijn waar ik mee aan de gang kon. Ik was dat hele gedoe over waar haar hoofd wel en niet moest zitten strontzat dus ik heb haar die hele tijd met losse teugel, licht contact of alleen een touw om haar hals gereden. Voor de rest maakte het niet uit waar dat hoofd zat, al zat ze ermee op haar kont. Ze moest eerst maar eens naar mijn been luisteren. En, helemaal niet zo gek eigenlijk, kwam ze nu zelfs af en toe gewoon naar beneden, terwijl het eerder zo'n ongelooflijk gevecht was.

Nu vond ik een jaar geleden

Na wat gekijk werd ze lekker rustig en kon ik met haar aan het werk. Omdat de galop zo verschrikkelijk slecht ging, en ik daar mooi de ruimte heb, oefende ik vooral overgangen stap-galop. Halthouden-draf -stap-galop enz. En toen werd ze dus echt los.

En nu, na twee weken, begint ze nog steeds beter... en beter... en beter te lopen. En nu vertelde mijn instructrice vanmiddag dat ik eigenlijk al best wel een B-wedstrijdje kon rijden.

Ik ben zo blij dat ik toch vol heb gehouden, en dat het me met de juiste hulp toch gelukt is!

Ik juich natuurlijk nog niet te vroeg, want Trix heeft nogal wisselende buien, maar ik ben al tevreden met het feit dat er niks mis is met haar gezondheid, dat het bokken en verkeerd aanspringen etc. gewoon kwam door die stijve rug en bonkende mij.

Het is een beetje een lang verhaal geworden, voor de mensen die het helemaal gelezen hebben: ik hoop dat het een beetje boeiend was om te lezen.