Schoonmoeder wil opeens paardrijden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Schoonmoeder wil opeens paardrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 11:03

Vorig weekend waren mijn schoonouders op bezoek, en ik heb het erover gehad dat ik met mijn tinkermerrie een buitenrit had gemaakt. Schoonouders waren geinteresseerd en vroegen me dingen zoals "ga je dan alleen", en "hoelang ga je dan buitenrijden" niet echt vragen waar je wat van gaat denken :) Nou moet ik er bij vertellen dat mijn vriend en zijn ouders allemaal iets met wielrennen hebben. Vriend fiets wedstrijden, en schoonouders fietsen ook vaak, maar dan recreatief. Schoonmoeder heeft vroeger ook nog marathons gelopen. Nou kwam mijn vriend thuis van zijn ouders, en hij vroeg wat ik zaterdag ging doen. Uhm ja naar paard! Wat ga je doen dan. Wat denk je zelf. Buitenrijden! Begon hij er opeens over dat mijn schoonmoeder ook graag eens naar buiten wou te paard :Y) Vast van mijn verhaal van vorig weekend. Mijn mond viel letterlijk open. Had ik dus echt niet verwacht!! Ze vroeg zelfs aan mijn vriend of ze een rijbroek, cap, zweep, laarzen e.d. moest gaan kopen :P Vriend zei al voor die ene keer?? Straks wil ze nog vaker met me mee als het haar zaterdag gaat bevallen.... Eerst maar paardlief even flink moe rijden zelf van te voren. Die is met dit weer altijd érg fris! Ben benieuwd hoe het gaat zaterdag en of ze vaker met me mee wilt :D Zou het wel grappig vinden een paardrijdende schoonmoeder :Y)

Nog meer mensen die dit opeens gehad hebben dat (schoon)ouders opeens op je paard willen gaan rijden??

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:07

Zo zoek ik een paardrijdende schoondochter. Zonen-lief komen alleen thuis met meiden die niets met paarden hebben. (hebben al een trauma van een paardrijdende moeder :D )

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 11:18

Misschien laten ze je nog wel eens verbazen door wel een keer te willen paardrijden :D Je weet maar nooit :P

Anoniem

Re: Schoonmoeder wil opeens paardrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:20

Kan leuk zijn toch? Mijn schoonmoeder is gek van paarden, maar nooit gereden.
Huis staat vol met beeldjes en schilderijen enzo. Ze is al paar keer meegeweest om te poetsen en dan straalt ze helemaal, echt heel schattig eigenlijk :D
Binnenkort gaat ze weer mee en dan voor het allereerst in haar leven te paard op mijn oudste fjord.
Gewoon stukje stappen in de bak en als ze het leuk vindt, dan neem ik haar ook een keertje mee naar buiten, dan blijf ik ernaast wandelen met touwtje eraan.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:24

mijn schoonmoeder heeft vroeger ook gereden,dus ze weet waar ik het over heb en waarom ik veel bij de paarden was (voor de kids).
en vindt het ook leuk als ik met paard voor dr deur sta.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:25

ChristaMoor schreef:
Zo zoek ik een paardrijdende schoondochter. Zonen-lief komen alleen thuis met meiden die niets met paarden hebben. (hebben al een trauma van een paardrijdende moeder :D )

Hetzelfde hier :D . Ik heb mijn zoon er al op gewezen dat hij onze paarden kan 'misbruiken' om zichzelf
goed in de markt te zetten. Daar zag hij toch ineens een voordeeltje aan die 'beesten' :+ .

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 11:26

@suze_ : Ik vind het ook erg grappig :) Van haar had ik het nooit verwacht aangezien ze echt een wielrenster is. Ik ga ook met haar een stukje naar buiten, maar dan blijf ik er inderdaad naast lopen met touw eraan. Ben echt benieuwd wat ze ervan gaat vinden!

@Annemiek89: Dat is inderdaad leuk een schoonmoeder die zelf gereden heeft. Rijdt ze nou niet meer dan?

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:29

Ahh is toch kei leuk?
Mijn paps was aaaltijd bang voor paarden, durfde er echt niet bij in de buurt te komen.
Totdat ik een tinker mocht verzorgen.
Hij is gek op alles wat vlekken heeft.
Dus ging ie een keertje mee naar de tink.
Hij was gek genoeg helemaal in love en kon t zo goed met dr vinden, echt heel apart! Op haar heeft ie dan ook voor het eerst in zn leven gereden, en leert nu langzamerhand draven. Hij is ineens helemaal niet meer bang en bloeit helemaal op tussen de paardjes. Met mooi weer gaat ie midden in de wei liggen en toekijken hoe de paardjes lekker grazen. Pap word 1 december 50 jaar, en dit jaar zal zeker heel speciaal voor m worden. Mijn moeder en ik hebben anouska namelijk voor hem gekocht, en hij weet nog van niets ;)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:31

Angeliekje schreef:
@suze_ : Ik vind het ook erg grappig :) Van haar had ik het nooit verwacht aangezien ze echt een wielrenster is. Ik ga ook met haar een stukje naar buiten, maar dan blijf ik er inderdaad naast lopen met touw eraan. Ben echt benieuwd wat ze ervan gaat vinden!

@Annemiek89: Dat is inderdaad leuk een schoonmoeder die zelf gereden heeft. Rijdt ze nou niet meer dan?

nee ivm dr rug.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 11:33

@Luisa: Wauw dat is een leuk verhaal! En wat geweldig dat jullie haar gekocht hebben voor je vader! Hij zal dolgelukkig zijn :D

@Annemiek89: Ach dat is ook sneu, maar wel leuk dat ze toch nog wel eens kan genieten van jouw paard :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:36

Mijn schoonmoeder heeft vroeger ook gereden, maar ze mag echt niet op mijn paard naar buiten!
Maar als je een braaf paard hebt dan is het toch super om dit samen met haar te kunnen doen! Heel veel plezier!

loveun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:36

leuk verhaal dit!
vaak hoor je dat schoonouders niet zo goed in de smaak vallen...dit is duidelijk een ander geval!
goed voor een band tussen jullie

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:39

Jaa, haha een beetje een penny paps haha, altijd lekker aan het tutten en troetelen <3
Haha ik zie m over een half jaartje nog wel op bokt verschijnen met zijn “penny verhaal“ haha
Maargoed, ik hoop dat het bij je schoonmmams in de smaak valt, ik zelf ga in ieder geval 10 x liever samen met mijn paps naar de paarden dan alleen, is wel altijd zo gezellig :)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 12:08

@Lotje02: Mijn schoonmoeder gaat voor het eerst rijden, en paardlief is vaak wel rustig buiten als er iemand naast loopt. Ik ga haar zelf ook eerst even lekker moe rijden. Ze gaat zoiezo aan het halstertouw. Laat haar niet los naast me lopen natuurlijk.

@loveun: Hoor je inderdaad vaker dat mensen niet met schoonouders overweg kunnen. Ik heb schatten van schoonouders en ze noemen me ook hun dochter :D

@Luisa: Leuk toch een penny paps :D Wel een topic maken tegen die tijd dan :P

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:30

Ik heb geluk, ik heb een paardrijdende moeder, verloofde, schoonvader en nichtje en hoe noem je dat schoonnichtje? :P

Een paardrijfamilie dus ;)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:33

Nee, gelukkig niet. :+
Vriend leert nu wel paardrijden en vind ze helemaal geweldig. :j
Mijn eigen ouders hebben er overigens ook niet zoveel mee. :+

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:56

vroeger had ik een vriend en als ik niet naar mijn paard kon dat reed zij hem altijd. Ideaal.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:32

Geen schoonmoeder te paard, wel een schoonmoeder die vroeger gereden heeft. Regelmatig even babbelen over mijn paardje zit er dus wel in. Maar mijn eigen moeder daarentegen, doodsbang voor paarden, altijd geweest, is helemaal verliefd geworden op mijn knollie. Ze heeft hem nu een week of twee niet gezien en dan zegt ze dat ze hem mist en dat ze meewil, ze heeft laatst voor het eerst mee gepoetst en in het voorjaar wil ze een ritje maken. Dat durft ze niet meer met dit weer sinds ze me door de bak heeft zien vliegen, paardlief word net zo frisjes als het weer.

De vriend van mijn zus echter heb ik laatst ook zijn eerste rijlesje gegeven en hij zat te stralen als een klein kind. Is helaas wat te groot voor mijn paard dus veel vaker zal het niet gebeuren, maar wel leuk dat mijn passie nu wat meer begrepen word.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:37

Mijn schoonmoeder heeft vroeger ook altijd gereden, totdat ze kinderen kreeg. Haar dochter (mijn schoonzus dus) rijd al vanaf haar 5e, en toen zij een paard kreeg, heeft mijn schoonmoeder daar ook regelmatig op gereden. En ja, toen mijn merrie zadelmak was, moest die er ook aan geloven. :D
We hebben heel regelmatig met z'n vieren (schoonmoeder, schoonzus, vriendin van stal en ik) buitenritjes gemaakt, in het bos en op 't strand. Was echt heerlijk. Heb 't altijd heel leuk gevonden, hoe zij geïnteresseerd was in de paarden, en hoe ze begon te glimmen als ze weer eens op 't paard zat. :)

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:44

Mijn schoonmoeder is bang voor paarden en mijn schoonvader heeft er helemaal niets mee. Ze zijn wel op zoek naar een ander huis en komen daarbij nogal eens woningen met stallen/weides tegen en elke keer beginnen ze er dan weer over dat ze dan wel een paar paarden willen aanschaffen die schoonzus (die vroeger ook heeft gereden en een verzorgpaardje heeft gehad) en ik dan kunnen verzorgen. Alleen liggen de locaties waar ze kijken altijd op minimaal een uur (met de auto) afstand, dus dat gaat niet werken. Gelukkig kan ik ze er nog steeds van overtuigen dat ze NIET aan wat dan ook mat paarden op hun (eventueel toekomstige) terrein moeten beginnen als ze er niet zelf mee aan de slag willen/kunnen/durven te gaan.

Het zijn evengoed lieve mensen hoor :)

Mij eigen familie is absoluut geen fan van paarden. Mijn ouders zijn allebei als de dood voor paarden, broertje ook. Stiefvader vind ze wel leuk en heeft vroeger weleens heel penny zonder zadel in ee weiland op een 'boerenknol' rondgestapt :D Vriendlief wil ooit nog wel eens op een paard, hij is l zover dat hij er van overtuigd is dat hij best in mij rijbroek past en dat ie mijn cap misschien ook wel past 'voor een keertje'.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 14:48

Leuk dat er meerderen zijn met familie die ook willen rijden. Gezellig :D

Ik moest ook wel lachen om mijn vriend, want die heeft 2x een kort lesje van mij gehad (houding, aandrijven, begin van het sturen met zit), en die heeft dus even zijn "rij ervaring" aan zijn moeder uitgelegd _O- Moeders dacht namelijk dat je er op kon stappen en er zo mee weg kon rijden.... :') Vriendlief zei "nee hoor dat kan je niet, je moet wel eerst van te voren weten hoe of wat, dus je moet eerst in de bak een beetje leren" terwijl hij toendertijd ook hard riep van joh je stapt op en je rijdt zo weg. Gelukkig heeft hij nou al iets meer "ervaring" _O- Ik vind dit wel zo schattig :D

DieselVince

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:50

Mijn schoonmoeder was aanwezig bij de parelli les en aan het einde vd les liep ik mee met de instructrice en schoonmama zou Dieseltje wel even laten stappen, verbazing alom toen ik terug kwam lopen, de moeizaam les die ik had met onze babytinker van 1,5 jaar deed zij dunnetjes over maar VEEL beter!! hhaha en nu wil ze steeds maar weer mee naar stal, gisteren heeft schoonmama een wandeling van een 1 uur op zich genomen door het bos etc...erggg leuk! ( mensje wordt wel 70 jaar he..)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:55

hoi,we rijden zelf paard en we mennen met de pony's die we hebben,nou rijd/ment mijn vriendin ook en haar zusje rijd.en nu wilt schoonmoeder en schoonvader ook menlessen volgen en een paard kopen.ik vind het wel grappig,dat ik iedereen met het men virus aansteek

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:01

Ha, ha, leuk al die paardrijdende schoonmoeders en ja de mijne ook. Die is al in de 70 en de laatste jaren veel afgevallen, nu is ze ook altijd bang voor paarden geweest maar ze passen wel eens op die van mij en nu heeft ze gezegd, ik zou eigenlijk wel graag een keer op haar rijden. lachen he, ik vind het wel leuk. Het is er nog niet van gekomen, maar ik ben wel benieuwd.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:07

Haha super leuk ben benieuwd hoe ze het vind.
Je hebt in ieder geval mee dat je een tinker hebt, zit voor haar eerste keer wat fijner dan een smal paardje...

Laat maar even weten hoe het is gegaan! (en foto's) haha