Gezelligheid op stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie1818

Gezelligheid op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 12:43

Hoi allemaal,

Ik sta inmiddels op een stal waar mijn (verzorg) paard staat, en hij heeft het er echt enorm naar zijn zin. Hij staat er met nog 4 pony's. De meiden die voor de pony's komen zijn echter allemaal penny meisjes.

Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar we gewoon met allemaal paarden stonden, en meiden van onze leeftijd. Dit was altijd super gezellig, en er was altijd wel iemand op stal en altijd iemand om mee te rijden, naar buiten of gewoon in de bak. Hier is de bak wat kleiner dan gemiddeld dus moeten we ook nog wachten tot de ander klaar is, anders rij je elkaar in de weg.

Als ik dan iedereen zijn verhalen op bokt lees, of fotos zie van mensen die lekker samen naar buiten gaan met hun (paarden) vriendinnen. Mis ik dit gewoon. Ben nu bijna altijd alleen op stal, en vind het toch wel een beetje saai. Om nou iemand in de buurt te gaan zoeken die met me naar buiten wil word ook een beetje een probleem, want me paard gaat vaak alleen met 'maatjes' naar buiten. Dit kan getraint worden, maar daar ben ik buiten zelf te mietig voor ;)

Ik kan ook niet aan de eigenares vragen of hij verplaatst mag worden, want ten 1e heeft hij het er goed(12u weidegang, 's avonds lekker op stal met kuilgras) en ten tweede is het niet heel erg duur.

Meer mensen met zo'n probleem? En wat doen jullie er anders aan? Waarschijnlijk kun je er niks aan doen :D haha.

XX

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:02

Zo te horen is er niet zoveel aan te doen. Mijn bijrijdpaard staat nu ook op een kleinschalige stalling, maar zodra hij er klaar voor is om naar buiten te gaan wil ik wel wat mensen die in de buurt staan leren kennen, dan kan ik af en toe met hun afspreken om een buitenrit te maken. (paard is pas verhuisd en nog aan het wennen aan de nieuwe omgeving daar nemen we de tijd voor).

Maar ik zou als ik jou was toch wat mensen proberen te leren kennen. Daar kan je dan misschien wel leuke vriendinnen aan overhouden ook :)

Succes ermee.

Rumpleteaser

Re: Gezelligheid op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:03

Misschien kun je een leuk Huiskamer topic openen voor mensen uit jouw omgeving.
Zoiets als dit bijvoorbeeld: [HK] Ga je mee met Bokkend Alphen deel 2?!
Dan leer je vanzelf 'maatjes' kennen en voor je het weet rij je gezellig samen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:23

Ik denk dat je gewoon wat mensen in de omgeving moet opzoeken. Vast wel meer mensen die ook buitenrijden en kun je een vaste dag afspreken. Of zoek iets van een vereniging in de buurt. Als je lid wordt vindt je daar vast mensen die ook vlakbij je verzorgpaard staat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:11

Ik denk dat dit meer iets is voor [VZ] verzorgerspraat ipv TAO, ik heb even getemd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:15

Ik ben op mijn weiland ook vaak alleen, in het weekend heb ik gelukkig mijn man en bijrijdster mee.
Dat maakt het wel gezelliger.

Ik ga 2x per week met een vriendin naar de privéstal waar zij staat.
Ik heb daar ondertussen (naast mijn eigen paarden, hoezo veel hooi op je vork nemen :') ) een longeerpaard
waardoor ik fijne manegedingen kan doen met een vriendin, maar ook mijn eigen paarden heb waar ik altijd alleen ben.

Ondertussen heb ik daar zo'n fijne connecties dat ik afgelopen dinsdag met iemand anders haar paard
een stukje heb mogen rijden, tegelijk reed mijn beste vriendin met haar paard in de piste en dat gaf gewoon een geweldig gevoel :D

Vergt best wel tijd, maar het compenseert de 'mindere' momenten en het gemis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:18

Zelf sta ik thuis dus ik heb niet eens stalgenoten. Als je lid bent van een pony/paardenclub kun je mss met mensen afspreken om eens buiten te rijden of tergelijk te gaan trainen. Verder kun je mss (als het mag) eens iemand meenemen.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 12:37

capopjekop schreef:
Zelf sta ik thuis dus ik heb niet eens stalgenoten. Als je lid bent van een pony/paardenclub kun je mss met mensen afspreken om eens buiten te rijden of tergelijk te gaan trainen. Verder kun je mss (als het mag) eens iemand meenemen.

Wat is zegmaar het nut van een paardenclub? Kun je daar lessen etc? Ja meenemen mag wel, maar me vriendinnen rijden allemaal geen paard, me zussen ook niet, en me vriend moet er niks van weten :D haha,

X

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:40

Ja daar les je en als je wedstrijden rijdt is het in nederland verplicht om lid te zijn van een vereniging (of een papieren club, waar je niet lest). Vroeger sprak ik weleens af om buiten de lessen om te gaan trainen met vriendinnen, altijd gezellig.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:43

sophie1818 schreef:
Ja meenemen mag wel, maar me vriendinnen rijden allemaal geen paard, me zussen ook niet, en me vriend moet er niks van weten :D haha

Ik ga wel eens met vriendinnen en/of mijn vriend een buitenritje maken. Ik te paard en zij te fiets. Misschien vinden jou vriendinnen dat ook leuk om af en toe te doen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:45

ik ken het :j

ik sta er nu 4 jaar en eerst stond er iemand die ging verhuizen
en even daarna kwamen er 2 vriendinnen van de stalhoudster,helaas is 1 paard toen verkocht en de andere na is na ong 1 jr ingeslapen
er kwam, een ander dat paard was al ziek en is later ingeslapen hun kochten een jonge tinker die mijn stalhoudster het ziekenhuis ingeslagen heeft
vanwege hun reacties daarop zijn ze vertrokken
en nu is de stalhoudster er helemaal klaar mee en ben ik alleen over
en omdat ook haar paard geopereerd is en niet meer gereden kan worden ben ik altijd alleen op pad
en helaas is dat niet altijd leuk,maar paard staat hier super en ik heb het met stalhoudster super gezellig alleen rijden moet ik in uppie.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:25

TAO-->VP

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:28

Ik heb het ook meegemaakt met een verzorgpaardje die ik nu niet meer doe. Paard stond op een pensionstal en werd door ongeveer iedereen genegeerd omdat ik 'maar' de verzorgster was. Een grote arrogante boel daar. Mede daardoor gestopt met dat paard. Nu rij ik al een jaar met enorm veel plezier op een andere stal. Een hele gezellige club meiden waar sinds deze maand ook een jongen bij zit. Heb hier ook mijn (nu dan natuurlijk) beste vriendin leren kennen. Maken vaak buitenritjes samen en spreken vaak af op stal. We zijn nu met 6 mensen op stal maar over een tijdje wordt dat 4. Er stoppen twee meiden (ivm verkopen van haar paard en de ander tijdgebrek) Maar ik heb het nu echt enorm naar mijn zin!

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 17:47

Jeanine93 schreef:
Ik heb het ook meegemaakt met een verzorgpaardje die ik nu niet meer doe. Paard stond op een pensionstal en werd door ongeveer iedereen genegeerd omdat ik 'maar' de verzorgster was. Een grote arrogante boel daar. Mede daardoor gestopt met dat paard. Nu rij ik al een jaar met enorm veel plezier op een andere stal. Een hele gezellige club meiden waar sinds deze maand ook een jongen bij zit. Heb hier ook mijn (nu dan natuurlijk) beste vriendin leren kennen. Maken vaak buitenritjes samen en spreken vaak af op stal. We zijn nu met 6 mensen op stal maar over een tijdje wordt dat 4. Er stoppen twee meiden (ivm verkopen van haar paard en de ander tijdgebrek) Maar ik heb het nu echt enorm naar mijn zin!

Ja inderdaad, allleen is het paard wat ik verzorg echt een schat. Dus zou het me niet zomaar kunnen veroorloven om ermee te stoppen. En ik mag wel alles, mis inderdaad alleen wat 'buddy's'. :(:)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:48

Ja, ik begrijp je helemaal! Ik raad je ook absoluut niet aan om zomaar te stoppen maar nu ik weet hoe het anders kan zijn heb er er wat dat betreft geen spijt van gehad. Kun je niet af en toe een vriendin meenemen? En daar gezellig mee zijn op stal?

Oh edit; zie dat dat al besproken is in het topic.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 17:56

Ja echt super balen, maar ik ga binnenkort wel met een meisje van men oude stal naar buiten. Maar het getut samen op stal etc is altijd zo gezellig. Lekker blijven hangen op stal, in de winter chocolademelk en thee etc maken!! Je kent het wel.. <3

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:55

Leer anders die andere meisjes is beter kennen? Misschien kan je dan uiteindelijk wel lekker naar buiten? :)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:06

Ik weet hoe het is. Bij mijn vorige verzorgpaard, verzorgde ik bij iemand aan huis, maar ze had meerdere paarden. Vaak reden we samen buiten maar ik reed ook vaak alleen.
Bij het paardje wat ik nu heb ben ik eigenlijk bijna altijd alleen en dan heb ik ook nog is de 'pech' dat ze niet naar buiten kan in de trailer etc, dus kan alleen in mn eentje in de bak rondjes hobbelen.
Misschien is het een idee om zo nu en dan eens een vriendin mee te nemen en anders toch maar in de buurt kijken bij andere stallen of je daar iemand kent, om samen mee naar buiten te gaan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:13

sophie1818 schreef:
Hoi allemaal,

Ik sta inmiddels op een stal waar mijn (verzorg) paard staat, en hij heeft het er echt enorm naar zijn zin. Hij staat er met nog 4 pony's. De meiden die voor de pony's komen zijn echter allemaal penny meisjes.

Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar we gewoon met allemaal paarden stonden, en meiden van onze leeftijd. Dit was altijd super gezellig, en er was altijd wel iemand op stal en altijd iemand om mee te rijden, naar buiten of gewoon in de bak. Hier is de bak wat kleiner dan gemiddeld dus moeten we ook nog wachten tot de ander klaar is, anders rij je elkaar in de weg.

Als ik dan iedereen zijn verhalen op bokt lees, of fotos zie van mensen die lekker samen naar buiten gaan met hun (paarden) vriendinnen. Mis ik dit gewoon. Ben nu bijna altijd alleen op stal, en vind het toch wel een beetje saai. Om nou iemand in de buurt te gaan zoeken die met me naar buiten wil word ook een beetje een probleem, want me paard gaat vaak alleen met 'maatjes' naar buiten. Dit kan getraint worden, maar daar ben ik buiten zelf te mietig voor ;)

Ik kan ook niet aan de eigenares vragen of hij verplaatst mag worden, want ten 1e heeft hij het er goed(12u weidegang, 's avonds lekker op stal met kuilgras) en ten tweede is het niet heel erg duur.

Meer mensen met zo'n probleem? En wat doen jullie er anders aan? Waarschijnlijk kun je er niks aan doen :D haha.

XX

In welke omgeving sta jij, wellicht zijn er mensen in de buurt zodat je samen kunt gaan rijden.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 18:32

omgeving alkmaar, waarland!