Al jaren een eigen paard, maar niet kunnen rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Al jaren een eigen paard, maar niet kunnen rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:47

Wie is er nog meer zo'n pechvogel??
Ik heb heel veel geduld (gehad), maar het wordt inmiddels zo frustrerend..

Bij elkaar heb ik zo'n 13 jaar een eigen paard, de eerste jaren met mijn pony waren super.. we hebben zo veel leuke dingen gedaan, zulke mooie lange ritten, een tijd die ik echt niet zou willen missen. In 2005 werd ze kreupel, ze was toen al 18 jaar. In eerste instantie leek het alleen een peesblessure, waar ze goed van herstelde met 6 maanden weidegang. Helaas bleef ze sukkelen en wisselend links en rechts achter onregelmatig, heel wat klinieken bezocht maar er kon niet echt iets gevonden worden. In 2007 pas een voorzichtige diagnose; lichte spat en kissing spines. Daar kwam later ook ziekte v cushing bij. Wanneer ze niet belast werd ging het goed, een aantal periodes heb ik wat (stap)ritjes kunnen maken en zo nu en dan aangespannen ging ook goed. Dressuren/springen of echt lekker buitenrijden ging helaas niet meer. Deze pony was echt de liefde van mijn leven en ik had haar heel graag tot haar 30e bij me gehad op deze manier, maar in 2010 heb ik haar moeten laten gaan door koliek.
Een tijdje heb ik toen geen paard gehad, ook omdat ik de zorgen en het gedoe met dierenartsen e.d. helemaal zat was. Uiteindelijk heb ik weer een paard gekocht, een 7jarige gezonde zadelmakke arabische merrie. Niet verpest door verkeerd of te vroeg ingereden te zijn, heeft goed uit kunnen groeien, prima bouw en beenstanden, nooit ziek of kreupel geweest, kwam glanzend door de keuring heen. Beide ouders zijn ruim in de 20 en nog steeds gezond. Het zal toch ook wel een keer goed moeten gaan? Ik heb er heel goed over nagedacht hoe ik haar verder zou willen inrijden, les met haar genomen en al vanaf de grond veel bezig geweest met het rechtrichten. Alles om problemen te voorkomen. Tot de eerste winter kwam het rijden er niet zo veel van door 2x een klap op het griffelbeen (niet gebroken), balbetrapping, problemen om een passend zadel te vinden, vervelende singelwondjes en een lange winter met bevroren buitenbak.. kan gebeuren, hoort erbij.
In maart begon ze onregelmatig te worden, uiteindelijk bleek dat een flinke beschadiging van de collateraalband in de hoef te zijn. Oorzaak; een verzwikte voet, gewoon pech gehad. Dat zou ongeveer een half jaar stappen worden, inmiddels zitten we op 8 maanden en het gaat nog steeds niet erg goed. Of het helemaal goed gaat komen weet ik niet. Ze is pas 9..
Ik ben (helaas?) niet iemand die makkelijk weer afstand doet van een paard, maar een 2e paard zit er voor mij ook niet in en een ander paard bijrijden is qua tijd onmogelijk, ik ben al zo veel tijd kwijt aan mijn eigen paard (inclusief 2 keer per dag stappen). Ooit is mijn hobby begonnen met het rijden op paarden, niet alleen het verzorgen en er naast lopen en een manier om van mijn geld af te komen :) Mijn grote droom is om weer die heerlijke buitenritten te maken en ooit eens endurance wedstrijden te starten, maar ik vrees dat die droom heeel ver weg is en blijft. Ik ben inmiddels 25 en het wordt nu wel heel erg frustrerend.. Ik loop er al 6 jaar voornamelijk naast, nu ook nog eens zonder mijn allerbeste maatje. Ik kan ook verschrikkelijk flauw worden van mensen die zeuren dat het rijden niet zo lekker gaat, of helemaal van de kaart zijn als ze er een paar weken niet op kunnen. Of de "leuke" opmerkingen op straat van mensen; "die is er zeker vanaf gevallen" of "je hoort erop te zitten hoor!".

Ik weet dat ik niet de enige ben op bokt met een eigen paard, zonder te kunnen rijden (en hier niet bewust voor gekozen te hebben), dus; wie nog meer?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:52

Ik heb begin half april een recreatiepaard gekocht, vandaag (vanmorgen) heb ik haar helaas weg moeten brengen. Ik heb haar amper een maand kunnen rijden, ik ben namelijk eerst 2 maanden op zoek geweest naar een passend zadel. De rug was kapot, de benen waren kapot.. Het was geen doen zo. En het ergste is dat ze als gezond recreatiepaard verkocht is, terwijl ze al ruim 3 jaar zo liep 8)7

Jou geval lijkt me ook verschrikkelijk balen! Maar altijd positief blijven! Je weet wat ze zeggen, pechvogels krijgen later des te meer geluk :)

newmom

Re: Al jaren een eigen paard, maar niet kunnen rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:59

waarom kijk je niet gewoon of je haar als weidemaatje oid kunt verkopen?
je hoeft haar toch niet aan de eerste beste idioot mee te geven.
Misschien kom je wel iemand tegen wie een paardje erbij zoekt voor gezelschap, of misschien een plekje in de wei ergens waar ze niet zoveel kost, of weet je, er zijn zoveel opties.. je kan vaak ook wel de afspraak maken als je haar verkoopt om regelmatig langs te kunnen komen.
Ik snap dat t moeilijk is, maar als je er geen hoop meer inziet mag je rustig voor jezelf kiezen hoor.
Het is op deze manier idd makkelijk om van je geld af te komen.
Je dankt dr niet af als je een beter passend plekje voor dr kan vinden.

Maar je moet het zelf weten, hoe dan ook, het is rot, ik hoop dat t gewoon goed komt met dr.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:03

Ik heb een 17 jarige ruin :) Die is nu sinds 2 jaar met pensioen en staat op een pensionstalling.
Ik heb hier voor gekozen omdat ik niet wil dat hij ergens beland waar ze er weer op gaan rijden of dat hij als worst eindigt.

Om toch te kunnen rijden rijd ik bij een spingruiter in de buurt.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:04

Door artrose heb ik mijn paard met pensioen moeten zetten, heel onverwacht, ik heb vorig jaar een veulen gekocht voor erbij en uiteindelijk als opvolger, ja nu zit ik met 2 paarden waar ik niks mee kan moet op de jonge nog minstens 1.5 jaar wachten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:04

Heb twee paarden, waarvan 1 inmiddels met vervroegd pensioen en de andere is 3,5 maar helaas zit rijden er al jaren niet meer in door ziekte. Iets wat ik ook vreselijk mis. Heb een heel fijn jong dressuurpaar, zelf gefokt maar helaas nog niet onder het zadel geweest en nog steeds grasmaaier.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:07

Aub niet wegdoen als weidemaatje, daar komt misbruik en ellende van, gaan ze toch erop rijden.

Liever zelf de verantwoording in handen nemen, wegbrengen om in te laten slapen of slacht.

Of houden en er een wandelmaatje aan houden.

Keuze is aan jou.

Ja het is rot en zuur voor je maar dat is het wel eerlijkste naar je paard toe en weet je dat er niet stiekem toch opgereden worden en of doorverkocht wordt als gezond paard.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:08

Ik heb sinds vorig jaar eigen paard.
Eerst een Ferro merrie uit de handel gehaald. Er een keer vanaf gevallen en er eigenlijk niet meer opdurven. Ze had ook wat lichamelijke problemen en daarbij mijn angst, nee dat ging m niet worden. Na bijna een jaar lieve mensen voor dr gevonden.
Ik besloten: ik wil een gezond paard. Toen kocht ik 4 mnd terug een 4 jarige kruiding tinker merrie. Helemaal top gezond en top door de keuring heen. Bij verhuizing van stal (bij mij) werd ze helaas hoefbevangen. Pijnstillers gekregen en op speciaal beslag gezet, alleen helaas hebben hoogst waarschijnlijk de pijnstillers een maagbloeding veroorzaakt en is ze daaran overleden.
Omdat ik de paarden mis maar mijn vorige paardje nog wat moet verwerken heb ik nu een 2,5 jarige merrie gekocht. Hopelijk mag ik langer van deze schat genieten, maar het rijden, dat duurt nog eventjes...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:08

Heb je haar gekocht van een fokker?
Zoja, is het niet een idee om daar eens mee te babbelen of ze wellicht als fokmerrie daar gebruikt kan worden en jij een ander paardje terugkrijgt waar je mee kunt rijden>?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:13

Ik heb een merrie gehad die peesblessure na rugblessure na peesblessure had. Wel gelukkig nog een aardig tijdje kunnen rijden, maar na de 5de peesblessure zag ik dat niet meer zitten.
Heb toen overwogen om haar weg te doen, maar was echt te bang dat ze bij de verkeerden zou uitkomen en ze uiteindelijk OF weer zwaar belast zou worden OF naar de slacht zou gaan oid.
Ik heb toen via Stichting Paard in Nood een nieuw huis voor haar gevonden en daar zijn ze nog dagelijks blij met haar (had een over sociale merrie, staat nu op een zorgboerderij). Had het haar zelf niet zó goed kunnen bieden.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 14:13

En rijden jullie ook helemaal niet Wilawander en Mandy?

Nu stoppen is nog niet aan de orde, er is nog wel kans dat ze gaat herstellen, maar in het beste geval gaat het nog wel even duren. Als weidemaatje weg doen daar heb ik helaas niet zo veel vertrouwen in, veel paarden komen niet goed terecht.. sommigen wel, maar weet niet of ik dat risico zou durven nemen. Mijn paard is fokmerrie geweest en is gelukkig een goede merrie met stamboekpapier, ze heeft wel potentie, maar door de crisis is er volgensmij veel minder vraag naar (arabische) fokmerries. Haar blessure is gelukkig vrijwel pijnloos, in de wei is ze absoluut rad. Ik weet ook zelf niet of ik haar nog wel kwijt wil :=
Ze komt inderdaad bij een fokker vandaan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:30

Nee gaat om medische redenen niet meer of momenteel niet. Maar dat is al ca. 4 jaar het geval.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:31

Zeker herkenbaar!
Ik heb een merrie die op haar 8ste afgekeurd werd als rijpaard omwille van artrose. En zelfs daarvoor heb ik periodes haar niet kunnen rijden omwille van een ernstige blessure die een operatie noodzakelijk maakte en een maandenlange revalidatie.
Ook al is ze 'kapot', ik rijd haar af en toe nog wel. Maar uiteraard is dat niet hetzelfde als met een gezond paard.
Ze is nu 13 jaar en is 6 maanden drachtig. En ik hoop zo erg dat dit veulen een nieuwe kans is.

Ik heb wel eens een jong paard bij gekocht met het idee hem als rijpaard te gebruiken. Maar dat was het toch ook niet.
Ik voelde mij schuldig tov hem dat ik hem op de 2de plek liet komen. Want ook als was hij een hele gave pony, hij was niet mijn merrie.
En als het erop aan kwam, liet ik haar altijd voor gaan op mijn jonge paard. En dat verdiende hij niet. Ik heb hem dan ook weer verkocht.
De merrie is nu drachtig omdat ik ervan uit ga dat een veulen van haar emotioneel gezien voor mij meer zal betekenen dan elk ander willekeurig paard.

Nog een tip die ik je zou willen geven is een bijrijdpaard te zoeken. Eentje waar je maar 1 of 2 keer per week heen gaat en die je zonder schuldgevoel een week aan de kant kunt schuiven als het even niet uit komt.
Voor mij werkte dit goed. Ik ging alleen om te rijden naar mijn bijrijdpaard (dat was namelijk wat de eigenaar ook verwachtte van mij) en hoefde er daardoor niet enorm veel tijd in te steken. En ik kon mij met hem toch erg fijn amuseren.
En ik vond hem zeker erg leuk, maar emotioneel gezien hecht je jezelf niet zo als aan een eigen paard.
Het feit dat je kan rijden en leuke dingen kan doen met een ander paard haalt ook de druk van je eigen geblesseerde paard af.
Want als jij gefrustreerd rond loopt, wees maar zeker dat dit opgepikt wordt door je paard. En misschien heeft het zelfs wel effect op de genezing. Het geeft je eigen paard de ruimte om op zijn eigen tempo te revalideren zonder druk. ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:33

TS: ik kan alleen maar respect voor je hebben!! Zóveel mensen die hun paard weg zouden doen! Ik zou mijn paarden overigens -net als jij- gewoon houden; goede, maar ook slechte tijden.
Ik heb 2,5 jaar niet gereden door mijn eigen gezondheid, net zo frustrerend en ook veel kritiek en opmerkingen naar mijn hoofd hoor ;)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:38

Ik heb ook een tijdje niet kunnen rijden met mijn paard. Mijn eerste haflinger heb ik 9 jaar gehad en de laatste 3 jaar niet echt meer wat mee kunnen doen behalve wandelen en af en toe een stukje buiten stappen zonder zadel. In de laatste 3 jaar is ze 1 x geopereerd geweest aan koliek en 5 x hoefbevangen geweest. Toen kreeg ze weer koliek en heb ik haar laten inslapen. Toen was me geld wel een beetje op en heb ik een haflinger veulen gekocht. Dus toen ook 3 jaar niet kunnen rijden en toen langzaam in gaan rijden. Afgelopen jaar heeft hij vaker stil gestaan dan dat ik erop heb kunnen rijden. Dat was niet helemaal mijn idee achter een jong paard kopen :D Maar inmiddels zit ik er weer op *\o/*

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:45

Ik herken je gevoel wel*. Waardeloos hè. Nu dus al 8 maanden in plaats van 6. En misschien komen er nog wel een paar bij. Of misschien gaat het helemaal niet meer veranderen. Onzekerheid en afwachten. Pfff.
Maar.. misschien komt het ook wel weer goed. Misschien rij je over een paar maanden weer lekker op je paard en dan ben je dit hele stuk al snel vergeten.
Ik zal voor je duimen!

*Ik ben bijrijder, dus het is niet mijn paard waar ik op rij. Helaas door allerlei omstandigheden, waaronder ook nog bevoren bak of te nat, ook het laatste jaar nog niet een kwart kunnen rijden door lichamelijke beperkingen (zere rug, kreupel). Het liefst zou ik er 3x per week op zitten, maar ja. Ook dat hoort bij het "eigen (bijrij)paard-verhaal". Soms is het gewoon niet anders. Rot genoeg voor het paard! Dan penny ik er gewoon maar lekker op los. Ik ga zo ook weer lekker poepscheppen!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:52

Ik kan me beide keuzes wel voorstellen: een paard zelf houden tot zijn dood, of een adres zoeken als weidemaatje (waar je idd risico loopt dat paard weer bereden word...)

Zelf heb ik 6 jaar niet gereden. Om een andere reden: ruimtegebrek. Mijn pony (die ik al 15 jaar heb) stond bij mijn stiefvader aan huis, maar door verkoop trailer en inkrimping weiland kon ik geen kant meer op. Aan een drukke weg durfde ik niet te rijden, en pony verhuizen mocht niet.
Na jarenlang discussie heb ik eindelijk pony mogen verhuizen :) Naar een pensionstal met buitenbak, aan een rustige weg waar we zelfs weer op buitenrit gaan!

Alleen.... pony is inmiddels 18 jaar. En zal binnen enkele jaren wel met pensioen kunnen. En dan mag hij zijn tijd slijten als grasmaaier.

In jouw geval kun je altijd kijken naar een bijrijdpaard met minder verplichtingen? Bijvoorbeeld eens per week.
Ik hoop dat je merrie er toch weer bovenop komt! :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:35

Ik ken het.
Mijn eerste paard had ik 1 maand voordat ik echt kon gaan rijden, omdat ik toen pas een zadel had wat wel paste. Het zadel wat mee was gekomen paste echt niet. 3 Maanden kunnen rijden, en toen is hij in de prikkeldraad terecht gekomen. Nog 4 maanden aan het behandelen geweest, maar dat had niet het gewenste resultaat. Het paard had het zelf al opgegeven :(:) .
Mijn volgende paard heb ik laten keuren, en kwam glanzend door de keuring volgens de DA. Alleen had ik toen nog geen hout verstand van paarden, en geloofde ik hem. Dat had ik nooit moeten doen, ik heb 1 maand kunnen rijden en toen werd ze kreupel. De diagnose was een niet behandelde sesambeenblessure waardoor ze voortdurend met een peesontsteking liep :(:) . Het was bij de keuring duidelijk zichtbaar dat er iets helemaal fout zat in dat been. Ik heb naar nog ruim anderhalf jaar gehouden op pijnstillers. Ze is maar 6 geworden :(:) .
Mijn volgende paard was kerngezond. Daar heb ik, muv een keer een hoefzweertje, een vage kreupelheid waar we nooit achter zijn gekomen wat het nu is geweest en gebitsproblemen in anderhalf jaar tijd niks mee gehad. Ik had alleen helaas geen rijklik, hij wilde het bos en vond de bak niks aan, en bij mij net andersom. Die heb ik dus als recreatiepaard verkocht.
Daarna kwam Hadassah. Ook laten keuren, zelfs ik Utrecht. Haar heb ik na 4 jaar in moeten laten slapen met hele erge voorbeenartrose :(:) . Daar had ze ook al best een behoorlijke tijd mee stil gestaan.
Vervolgens kwam Ino. Van hem heb ik ruim 11 jaar mogen genieten. Maar als ik alles bij elkaar op ga tellen wat hij heeft stil gestaan met blessures en ziektes heeft hij zeker ruim 4 jaar stil gestaan. Ino heeft op 19 jarige leeftijd zijn been gebroken in het weiland.
Nu heb ik Goldz. Toen ik hem kocht wist ik als dat het een paar maanden minimaal zou duren voor ik wat kon doen met hem. Hij had namelijk als jong paard ruim 10 maanden in een box door gebracht, dus die moest eerst maar weer in de wei aansterken. In augustus heb ik hem gekocht, december zijn we voorzichtig begonnen. Eind februari was hij ingereden, na 10 keer iemand op zijn rug te hebben gehad -:) . Toens sloeg het noodlot toe, hij kreeg een bacterie-infectie op zijn luchtwegen. Dat ging over in een rhino infectie en vervolgens in een chrinische bronchitis. Pas eind mei kregen we van de DA groen licht om weer, heel voorzichtig te gaan beginnen, er zat immers nog wel wat rommel in zijn longen. begin september voor controle nr 2 voor zijn luchtwegen naar de kliniek, en meteen maar een foto laten maken van die lelijke bult op zijn been. Wat zijn luchtwegen aanging hadden we aan de slag gekunt, alleen de bult was slect nieuws. Hij had een zeer actieve schieffel op een risicoplek. Na 1 maand rust weer naar de kliniek voor controle van de schieffel, en meteen paardlief achter gelaten. Hij moest geopereert worden. Half december mochten we weer beginnen, eind december maakt hij een lelijke smak in de stapmolen en liggen we er weer uit. Zijn bekken bleek scheef te staan, en nadat dat was rechtgezet moest hij nog 1 maand revalideren. Begin februari mochten we weer. Tot hij een paar maanden later weer een smak maakte, hij sloeg over de kop aan de longeerlijn. Weer na laten kijken, weer bekken scheef, alleen niet zo erg deze keer. We mochten vrij snel de training weer oppakken. Alleen bleef hij slecht lopen, hij werd alleen slechter. Op een gegeven moment paardlief naar Moerbeke gebracht voor een scitnigrafie. Daar kwam niks uit, en volgens hun was er ook niks te zien in het bloed. Wel typisch dat er een paar weken later bloed word geprikt en dat er zink, koper, hemoglobine en eiwit tekort is in het bloed allemaal door een leverprobleem. Met dit verhaal heeft hij ook weer 3 maanden stil gestaan. We zijn nu van begin augustus weer aan het trainen, en ik durf niet te zeggen hoe het nu gaat.......... :x :x

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:00

Inoterry en natuurlijk ireen en de rest met zo'n verhaal!!
wat is dat toch voor een virus? dat paarden virus? dat het na zoveel tegen slagen nog leuk blijft om weer met een nieuw paard te beginnen? steeds weer hoop houden steeds weer vol goede moed alles proberen wat er te proberen valt!!hoeveel geld het ook kost... eigenlijk zijn we allemaal knetter gek!! (op onze paarden) heel veel respect voor iedereen en hopen dat er beter tijden aan komen!

en Ireen, hoeveel je ook van je paard houd, ik vind dat je je zelf zeker ook niet mag vergeten!
zolang je een goed gevoel hebt moet je dit zeker volhouden! als je eerlijk naar je zelf bent is elke keuze een goede keus

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:39

Pff Inoterry, jij hebt ook veel paarden gehad zeg.. wat een pech, ik denk niet dat ik het zo lang zou volhouden, als dit verkeerd afloopt denk ik dat ik geen paard meer koop maar misschien maar ga bijrijden.
Mijn haf heeft overigens in de tussentijd ook nog haar pijpbeen gebroken (alleen een scheur gelukkig) en had chronische bronchitis en insulineresistentie. Maar dat waren niet direct redenen om niet meer te kunnen rijden, omdat ze al om andere redenen stil stond ;)

Je zou zeggen dat ik hele gekke dingen doe met mijn paarden, maar dat is ook niet zo volgensmij.. ze staan gewoon overdag buiten in een groepje (nu dan even niet), 's nachts op stal, voldoende en goed ruwvoer, niet overdreven veel rijden of longeren, ook niet met gekke hulpteugels of wat dan ook, dierenarts komt er direct bij als er wat aan de hand is, altijd passend harnachement.. en dan zie je anderen zulke rare fratsen uithalen, en dat gaat nog goed ook 8)7

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:58

Het is zelfs de assistentes van de dierenartsenpraktijk opgevallen dat ik altijd pech heb met mijn paarden. Ik heb al te horen gekregen dat Goldz een pechpaard is, en dat het mischien beter is om hem te verkopen en een andere te nemen, maar dat gaat niet helpen vrees ik :+ . Wat dat aan gaat heeft Goldz een verkeerde eigenares getroffen :(:) . Ook ik ben altijd voorzichtig met mijn paarden.
Maar ooit gaat het goed, en blijft het goed gaan :Y) .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:11

Bij mij is het andersom. Ik kan zelf niet meer rijden , okay op een klein stap ritje en sporadisch een langere rit op een geleend paard na dan, maar ik sta ook al ruim 6 jaar maar aan de bak rand te kijken.

Ik herken dan ook de frustraties die daar bij komen. En dan vooral die van mensen die zeggen 2 weken niet te kunnen rijden vanwege...nou ja vul maar in. Dan stijgt het me echt naar mijn hoofd }>

Maar mijn paarden heb ik nog steeds. Tuurlijk spookt er regelmatig door mijn hoofd dat het wellicht beter is er eentje weg te doen helemaal nu het nog meer tegen zit door al heel lang zonder werk te zitten.
Maar ja...ergens in dat achterhoofd zit een heel klein plekje die altijd nog gelooft of in iedergeval hoopt dat het ooit nog eens goed komt. Zo heb ik afgelopen zomer pas mijn westernlaarzen verkocht, deze hebben 5,5 jaar in de kast gestaan...iedere keer dat ik ze zag dacht ik....ja straks doe ik ze weg en dan ineens...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:06

Mijn ruin is sinds anderhalf jaar met vervroegd pensioen, hij heeft een verkalkt hoefgewricht en daarvoor aan beide voorbenen beschadigde collaterale banden gehad. De banden zijn naar een jaar revalideren goed hersteld, helaas na een aantal maanden opbouwen kwam het verkalkte hoefgewricht. Hij kan gelukkig pijnvrij op de weide. Ik heb hem nu bijna 5 jaar en daarvan alles bijelkaar 1 jaar op hem gereden. Ik liep er eigenlijk ook altijd naast en heb heel wat zorgen gehad om hem, en nog is het een zorgenkind... ik heb inmiddels een jong paard erbij. Ik wil je heel veel sterkte wensen want het valt niet mee, en ik hoop dat je paard weer helemaal hersteld. Het is een nare langdurige blessure.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:07

hoi,
ik rijd nu af en toe een paardje bij ( dat de afgelopen 3 weken ook steeds niet rad liep)
1x in de 2 weken rijd ik een pony bij. sta er dus niet helemaal naast maar er zijn vele weken bij dat ik niet rijd. en het bijrijden is leuk, en echt lief van die mensen dat ik de kans krijg. maar een band met zon paardje heb je dan ook niet

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:11

Ik heb zoveel bewondering voor jou.
Het zit je inderdaad al tijden niet mee, maar je blijft zo geduldig en zorgzaam naar je paard toe.
Eerst Evita, waar je uren mee stond te tutten.
Zalfje hier, zalfje daar.
Op het land, van het land, tussendoor nog dekentje wisselen en veel wandelen.
Toen kwam Yade.
Ook daar ging je heel rustig mee beginnen.
Je wandelde en wandelde tot dat ze volledig was gewend aan de omgeving en haar nieuwe baas.
En toen je eenmaal vond dat ze klaar was om te worden beleerd begonnen ook met haar de problemen.
Problemen die door pech veroorzaakt zijn, want aan jou ligt het niet.
Een paard kan zich geen betere baas wensen.
Wij zeiden op stal wel eens tegen elkaar dat Yade gelukkig jou heeft getroffen.
Want jij helpt haar er wel weer bovenop.

Ik hoop zo dat Yade goed geneest en dat je eindelijk weer die ritjes kunt gaan maken waar je van droomt.
Ik gun het je echt!

Groetjes Diana (van Yetro en TC)