Ik zou een parcoursje van 70 cm gaan springen de eerste ronde, als dat goed zou gaan wou ik er nog een doen van 90 cm. Dus ik kwam daar aan rond 19 uur, eerst flink ingestapt en wat gedraaft met een stuk of 15 pony's om me heen in de inrij bak. De paarden zouden starten om 20 uur dus ik was ruim optijd. Op de afgesproken tijd was mijn instructeur niet aanwezig en een kwartier later ook niet.. Ik durfte niet zonder begeleiding in te gaan springen met al die paarden en pony's in die bak en ik durfte ook niet te gaan galoperen want overal was wel een pony of paard. Dus ik hoopte zo dat mijn instructeur snel zou komen om me te helpen maar die was veel te laat.
Toen belde mijn vriend hem op bleek hij gewoon niet te komen en had hij mij al op mijn voicemail ingesproken, ik kijken, bleek hij om 19:50 ingesproken te hebben, lekker optijd want toen waren wij al bijna aan de buurt. Ik was flink over de zijk maar ik wou niet zonder iets gedaan te hebben weggaan. Dus ik schreef me in voor het laagste parcourtje, 60 cm. En ging zonder inrijden het parcours in. Eerst ging hij er in volle galop vandoor, toen moest ik in draf over de hindernissen. De eerste nam hij nog wel maar de rest werd hij door 3 mannen met een stok ingesloten.
Het was afschuwelijk. Ik heb hem geen enkele keer een prik met de sporen gegeven en expres mijn zweep niet meegenomen. Aangezien in niet eens inegsprongen had wou ik heel rustig aan de hindernissen over door steeds een volte te maken als hij wijgerd, maar die mannen met stokken porden hem gewoon over de hindernissen heen. Dat arme paard. en dan later tegen mij zeggen dat ik hem moet aanpakken anders neemt hije en loopt met me. Misschien is dat ook wel zo, maar ik vond dit op dat moment niet eerlijk tegenover het paard. Ik was allang blijd at hij alle 10 de hidnernissen over was gekomen, en de dubbel niet heeft geweigerd

Hij was nog nooit ergens anders geweest en heeft zich echt keurig gedragen tussen alle andere paarden, hij was opzich erg rustig.
Maar waar ik zo ontzettend van baalde was dat mijn instructeur me had laten zitten... Ik denk wel dat ik volgende keer weer ga, maar dan mogend ie mannen met stokken van mij aan de kant blijven. En als ik hem er niet over krijg, nou dan moeten we gewoon meer lessen nemen....