Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 12:31

of nog erger... wel-paardenmensen! :D

Het lijkt me leuk om een topic te hebben met de leukste, grappigste dingen die mensen al hebben gezegd over je paard/pony/paardrijden/...

In de categorie niet-paardenmensen:
> Jaren geleden een kerstetentje bij mijn schoonouders. De dagen erna zou ik naar Jumping Mechelen gaan om daar twee dagen internationale dressuur te kijken van Prix St Georges tot en met de kur Grand Prix. Mijn schoonouders waren erg benieuwd met welk paard ik daar zou starten :Y)

> Terwijl ik met de jongste bij de kinesiste (fysiotherapeute) zat, zat ik te praten over de oudste en ponyrijden. Dus ik vertelde dat ze een pony heeft gehad maar er eigenlijk niks mee deed en dat ze nu eerst maar op de manege moet gaan rijden. De kinesiste bedacht dat ze toch best op mijn paarden kon rijden. Ik probeerde uit te leggen dat het gemiddelde sportpaard een heel ander temperament heeft dan een beginnerspony op de manege, maar een paard is toch een paard? :+

> Ik was aan het buitenrijden met een paard in setje, vier bandages om.
Werd ik nog net niet uitgescholden voor dierenbeul, want rijden met een paard met nota bene VIER gewonde benen, dat doe je toch niet?!! -:(-

En dan nog leuker, de wel-paardenmensen want zelf kunnen we ook soms vreemde opmerkingen maken!
> Ik was met de Appaloosa op wedstrijd, die was erg druk en gedroeg zich/liep dus niet zo best. Zelf had ik geen tijd om iets op te vangen van de kant, maar blijkbaar vroegen mensen zich af 'wat ik daar met een westernpaard kwam doen'. Beetje in de war met Amerikaanse Appaloosa's denk ik, het ergste wat je deze kunt verwijten als je per se moet, is dat het qua bloedvoering een springpaard is :(:)

> Op wedstrijd trekt hij natuurlijk nogal wat bekijks met dat aparte kleurtje en er wordt ook regelmatig gevraagd wat het voor ras is. Gisteren is hij door mensen uitgeroepen tot 'lippizaner of andalusiers ofzoiets, maar dan met een raar kleurtje' :+:

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:37

Bij mij vinden heel veel collega's het vreemd dat ik nog les, want je rijd nu toch al lang paard!? Als ik dan antwoord dat er zelfs bij mensen als Anky dagelijks iemand aan de kant staat om aanwijzingen te geven, (en ik zit bij lange na niet op dat niveau :P ), komt steevast de opmerking dat zij voor haar beroep rijd :D .

Mandy

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:42

als een paard naar de smid moet, kijk zijn hoeven worden eraf gehaald, (arm dier)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:54

Hahaha _O-

Mijn vader (fotograaf van beroep) kwam een keer foto's maken van mij en mijn toenmalige bijrijdpaard. Tussendoor kwam ik vanaf mijn paard even wat foto's bekijken, want ik had niet het idee dat hij heel erg veel aan het schieten was en was dus wel benieuwd of er al wat leuke foto's bij zouden zitten. Tot mijn verbazing had mijn vader na een kwartier nog maar enkele foto's geschoten en op het grootste deel van de foto's was het paard totaal niet nageeflijk. Ze waren allemaal in een hoek genomen waar het paard een beetje kijkerig was. Dit vond ik nogal vreemd, aangezien hij verder heel fijn liep. Commentaar van mijn vader: 'Ja, de rest van het rondje laat hij zijn kop zo afhangen, dat ziet er toch suf uit :roll: Kan je niet je best doen om dat beest een beetje wakker te maken?'

Mijn vader had het dus niet helemaal begrepen _O- Na wat uitleg heeft hij zeker nog wat leuke plaatjes geschoten, maar toch bleef hij erbij dat zijn eerste foto's het mooist waren :P

Laatst was ik aan het longeren en toen vond iemand het zielig dat ik zijn kop had vastgemaakt, want nu kon het paard niet meer lekker rond kijken :+

En een paar weken terug wist iemand zeker dat ik het grootste paard van stal had (1.58) :+ Geen discussie over mogelijk _O-

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:56

Ik rijd in de zomer met vliegenmasker, en dan krijgen we steevast commentaar, of dat arme paard niets mag zien!!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:01

Shetlanders worden standaard aangezien voor veulens merk ik....

Laatst kwam er een verzekeringsmannetje (voor paard van stalgenoot). En die zegt tegen mij ''goh jouw pony is ook nog een jonkie. Is die al verzekerd?''
Pony is 18 jaar.... :') maar wel aardig overbouwd, dus ergens best logisch dat hij jonger word geschat.

En zo wel meer rare uitspraken, maar daar kom ik nu even niet op....

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:04

Kijk een moeder (E ruin ) met haar veulentje , (B En ook ruin .)
hahahaha tja ....

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:04

Hahaha, dat verhaal van de bandages en de suffe foto's :') :') :') ..

Die opmerking over lessen heb ik ook wel eens gehad idd.. Kennis laatst: "les? kun je het nu nog niet :P ? "

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:08

Dat met die lessen krijg ik ook heeeeel erg vaak te horen, met de opmerking erachteraan: 'Je hebt toch ook geen autorijlessen meer :+ '

Als ik een buitenrit maak, moet ik langs een klein autobedrijfje. Als daar oude mannetjes buiten staan krijg ik standaard te horen: 'Nou Jan, doe mij toch maar wat meer PK's' of 'Jan, voer die auto nog maar wat meer op, anders ga ik net zo traag als zij met zo weinig PK's' :+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:08

Inderdaad! Vroeger op buitenrit met paps (Ik op een zwarte shet, en paps op een haflinger)

Kwamen we langs een touristische attractie (Pyramide van Austerlitz) zegt zo'n vader tegen zijn kinderen: "Kijk jongens, dat is het mamma paard, en dát is het kindje van hem"

Ehh??

man73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:18

Die van die bandages is echt geestig!!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:20

Haha :)

Mn vriend vroeg me toen hij net een beetje in het paarden gebeuren werd geïntroduceerd: Die shetlander he hoe groot wordt ie als ie oud is? Uhhh nou die blijft zo. O? Ik dacht dat die later grote paarden werden. Hoe zit dat dan met pony's?

Nou ik heb zowat in mn broek gepiest van t lachen

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:21

Mijn collega dacht vroeger altijd dat een pony later als ie groot werd een paard zou worden :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:27

Mijn paard was ook altijd erg SIELUGH met die blinddoek voor op de paddock (vliegenmasker).

En mijn bonte shetruin die toch echt heel stoer was, werd inderdaad ook heel vaak als veulentje bestempeld van mijn bonte Paint merrie.

Mijn eerste Paintmerrie werd steevast door langsrijdende/mennende Engelse ruiters (ik woonde toen langs een ruiterroute) als "Da's vast een Samber" bestempeld (ok, ze was groot met veel front en we spreken nu over zo'n 15 jaar terug dus Paints waren nog iets zeldzamer dan nu).

Diezelfde merrie stond 's winters met winterdeken + hood (dus geen hals maar echt ook om het hoofd) op en misschien niet zo veel verbale opmerking er over (wel af en toe waarom dat was) maar echt héél veel mensen op de fiets of met de auto in de berm zien belanden (een meneer op de fiest viel echt op de grond := ) omdat ze achterstevoren zaten om te kijken wat dáár nou stond.... :D

Beide Paintmerries waren natuurlijk ook sielugh vanwege hun blauwe ogen (dus blind volgens velen).

En natuurlijk krijg je als westernruiter de nodige opmerkingen en vragen over cowboytje spelen, lasso gooien, 'rodeo-rijden' enz. naar je hoofd, van zowel 'leken' als paardenmensen.

Da's even wat me zo te binnen schiet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:30

Een verhaal dat ik eens (op bokt!) gelezen heb maar niet zelf meegemaakt heb, is dat iemand het zooo zielig vond dat die arme pony in de zomer in de wei daar maar rondliep met een deken op van hoofd tot staart, en ook nog eens met een masker op! heel zielig natuurlijk, en die persoon ging de wei in en haalde de deken er af, en maakte de deken vervolgens kapot om te voorkomen dat de eigenaar de deken weer op kon doen, want het was immers verschrikkelijk zielig om een dier een deken op te doen in de zomer!

Helaas voor de pony en eigenaar was dit de zomerexzeem deken, het arme dier!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:32

ehm van mijn vriend
dat als een paard naar je trapt dat dat toch heel normaal is want dat doen ze naar elkaar ook :roll:

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:43

Waarom een familie-lid springruiter nog les nam, ze kon toch immers al rijden,
wanneer onze shet eindelijk eens een paard word,
ze denken dat een pony van 18 jaar stokoud is.....
of de shet het veulen is van haar driejarige weidemaatje :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:51

het eerste wat jongens altijd aan mij vragen: ''is het nu waar dat meiden een orgasme krijgen tijdens paardrijden??''

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:54

MrUlbe schreef:
het eerste wat jongens altijd aan mij vragen: ''is het nu waar dat meiden een orgasme krijgen tijdens paardrijden??''

:j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:57

"Wanneer wordt *naam van een pony* nou eens een paard?"
Als een paard nieuwe hoefijzers heeft gekregen: "Kijk, die heeft nieuwe hoeven gekregen!"
Als een paard niet gevoerd mag worden ivm ziekte: "Ah, wat sielugh, krijgt ie helemaal geen eten?!"

:+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:08

MrUlbe schreef:

Jaaa die ken ik inmiddels maar al te goed. :')

Mijn ouders zijn leuk. Paardlief wil nog wel eens staken als ze geen zin heeft om bv de wei uit te komen. Gewoon hhm nee dankje ik blijf staan. Moeders lost dat op door het 10 minuten lang lief te vragen. :')
En dan komt het brave dier op den duur uit verveling maar mee. Oh oh oh....

Als je met een handpaard rijd is dat idd standaard het veulentje. Mijn witte paard is, ondanks dat ze duidelijk veeeel forser is, echt wel amerika/amika.

De eerste keer dat mijn huidige vriend me aansprak, was of ik wel zo kon rijden met die lange teugels. (western/recreatie) Heb het hoofdstel van poown d'r hoofd afgetrokken en ben met neckrope verder gaan rijden. Zo. 8-)

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:43

Die witte paarden, dat moeten wel merries zijn, en die zwarte hengsten. Op mijn vraag of dat misschien ook andersom zou kunnen: 'nee, onmooooogelijk...' :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:20

:+ zitten erg leuke tussen.

Mijn vriendlief kan soms ook van die opmerkingen maken waarvan ik niet weet of ik nu moet lachen of huilen :D

Voor het eerst met hem in een ruitershop roept hij: Hee kaplaarzen voor paarden :+
waren dus week zakken als ze een wondje ofzo hebben

Laatst bij tentenkamp: Wat een rotzooi allemaal.
Ik zocht daar een dekje: zegt vriendlief neem je deze zwarte van anky, dus ik zeg dat is een springdekje.
Hij zei wat maak dat nou uit, maar kreeg het maar niet uitgelegt dat ik een dressuur zadel had

Paarden met stevige poten hebben vast minder vaak blessures

Ben ik naar een arabier aan het kijken......zegt vriendlief steeds die is lelijk.
Dus uiteindelijk gevraagt wat er nu steeds lelijk aan is...........Tja dat was die deuk :+ (je moet ervan houden)

Heb ik me nieuwe arabische merrie op stal: vraag ik aan vriendlief en wat vind je van haar
2 dezelfde was zijn antwoord.
Me hengst is ook vos :+

Ben je een jong paard aan het inrijden roept hij steeds......ja minstens 10 meter de lucht in.....Heb toen maar boos gezegt dat daar niks grappigs aan was :D

En hij zegt ook altijd steenvast: Als paarden bedoeld waren om op te zitten had er wel een zadel opgegroeid 8-) :+

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:22

Ik krijg altijd commentaar als de paarden zomers op de weide staan helemaal ingepakt in de vliegendeken, hals en kap.... Ahhh wat zielig heeft tie nu nog een deken op? het is zo warm... *zucht*

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:26

Bij ons is het ook vaak dat mijn shet voor het veuelen van mijn kwpn wordt aangezien. (de shet is ouder en de kwpn is een ruin..... ow is het zijn vader dan???)