Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) of Annamaria koekoek.
.
Mandarijn schreef:Met beginners deed ik vaak Schipper mag ik overvaren (en dan niet in galop naar de overkant) of Annamaria koekoek.
Stoelendans met balken vinden ze vaak ook leuk.
Estafettes.
Bij de gevorderden vossenjacht, estafettes met wat lastigere dingetjes erin.
Soort van Tally-ho (geen idee hoe je het schrijft) is ook altijd wel leuk, twee pony's op de hoefslag en de rest in het midden. Bijvoorbeeld eentje bij de A en een bij de C.
Dan een half rondje zo snel mogelijk stappen, dan 1 rondje zo snel mogelijk draven en dan 1 rondje zo snel mogelijk galopperen. Als de pony per ongeluk een versnelling hoger gaat een volte 10m laten rijden en bij afsnijden hetzelfde.
Weet er nog wel meer, maar kom er nu even niet op.
Dit hoort bij MA denk ik trouwens.
sweetheart schreef:Verkeersles! Klinkt heel stom, maar is echt heel leuk voor kinderen.
- hand uitsteken als je van de hoefslag gaat
- goed om je heen kijken (links rechts en achterom)
- als instructeur roep je af en toe: stop licht staat op rood! (iedereen op de rem) of laaghangende takken (iedereen over het paard hangen)
- enz.
bij het 'stoplicht' wel goed opletten dat ze niet met z'n allen als een idioot aan die teugels gaan hangen. Gebeurde bij een vorig stagebedrijf waar ik liep nog weleens, instructeur riep "Pas op, een fietser!" en alle kinderen waren zo druk bezig met op tijd remmen dat ze vergaten hoe het ook alweer moest en sommige pony's hadden dan bij wijze van spreken het bit achter hun oren zitten.

, maar wij doen soms stap, draf, galop.