SpringDexter!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

SpringDexter!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 15:34

Dex heeft vandaag losgesprongen!
Volgens mij heeft ie talent haha!!

Afbeelding

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:41

De volgende keer lijkt het me slim de teugels achterwege te laten! Je paard kan hierdoor lelijk ten val komen als ze over het hoofd schieten. Zijn afzet is veel te vroeg, hoe heb je hem naar de hindernis begeleid?

_Aurora_

Re: SpringDexter!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:47

jeetje wat eng zo met die teugels. Dat kan je volgende keer beter niet doen!! Daarnaast springt hij inderdaad veel te vroeg en kan je hem volgende keer beter iets meer mee helpen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 18:23

De teugels waren zoals met longeren gewoon vast onder zijn kin hoor, kon niets mee gebeuren tenzij hij zijn hoeven in zijn neus steekt..En vwb de vroege afzet, ik heb Dexter 4 sprongetjes over een kruisje laten maken met drafbalkje ervoor en we hebben hem 1x dit steiltje laten springen zonder balkje ervoor... En er is niks dramatisch gebeurt en de pony zal er vast geen traumas aan overhouden dus laten we het daar niet verder over hebben..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:13

Stalgenoot, OEHOE!!
Dexter gaat crossen ook leuk vinden 100%!
Tja dat ie vroeg afzet , hij moet nog leren, hij is 'nog maar' 4,5.
Er zijn paarden die 10x vroeger afzetten als hij doet op stal :j

Lekker springlessen nemen bij Babs :):)

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:03

Je ziet het inderdaad slecht op de foto dat je teugels vastzitten in de keelriem ;)
Wat een megasprong zeg!! Inderdaad te vroeg, maar als hij nog zo jong is moet hij
dat gewoon nog leren.. Mee gaan lessen zou ik zeggen!! :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:06

PP > SPR-ITP

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:42

Wat vallen jullie gelijk met de deur in huis zeg. Het is veel beter om eerst een compliment te geven, en daarna kritiek (opbouwende, niet afkraken).
Dat is voor de TS veel fijner lezen en komt niet zo aanvallend over. TS is al trots genoeg op Dexter. En de paar reacties die ze heeft gaan direct over de teugels. (Wat ik goed begrijp, want dat is ook niet handig).

Leuke Fjord hoor, hij zet de sprong wel iets te vroeg af, maar dat is naar mijn idee de ervaring die hij nog moet opbouwen, zoals Marianne ook al zegt. Dat komt vanzelf wel goed naarmate je meer gaat oefenen met hem. En je kunt hem inderdaad helpen met een draf of galop balkje voor de hindernis.
De volgende keer lekker meer foto's of filmpjes maken. 1 foto is zo weinig hihi. :D Lekker doorgaan met oefenen met je Fjordje! En dan plaats je over een paard maanden nieuwe foto's en kunnen we jullie vorderingen zien :j

En de teugels, nou dat lijkt me duidelijk ;)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:55

Over de teugels en balkjes is al genoeg gezegd,

Dus: Wat een leuk beestje! Nu weet je niet alleen dat hij hoog kan springen, maar ook dat hij ver kan springen :)