Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rider1

Berichten: 515
Geregistreerd: 19-11-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:23

Wel....

Er waren op een camping, op een paar minuutjes wandelen , 3 paarden in de wei. Een groot paard, belgisch trekpaard ( we noemden hem Spirit) , Beauty ( haflinger x nog wat ), en Tosti ( 'mijn' paard ). De paarden hadden vast en zeker anders genoemd, maargoed!
Ik had stiekem een halstertje meegenomen en had dat toen proberen aan te doen, maar dat lukte niet echt, we zijn bijna nooit de weide ingeweest, een keertje met een been en een arm, en dat was het dan!Haha :)
De eigenaaresse kwam echt nooit!
En er stond naast de weide en heel grote van met hooi in. We dachten dat de paarden ondervoed waren, dus elke ochtend ( 10u) en avond (7u)
zijn we die paarden 5 plakken hooi gaan voeren :') , we hebben dat gedaan totdat er hooi in de weide lag terwijl wij dat niet hadden gedaan ;)
NOOIT betrapt geweest! Oh man, wat was ik verliefd op die 'Tosti' echt een knap paard! En wij met hooi en appels langs de wei lopen, zodat ze gingen galopperen hahahahahahah! Man wat hebben we ons geamuseerd!

Fortitude

Berichten: 3091
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:13

Ik was eigenlijk best wel een heel braaf penny meisje. Bij ons in de buurt stonden een paar shetlanders, die heb ik wel uren lang plukjes gras zitten voeren maarja die hadden ze in het weilandje zelf ook dus of dat een misdaad is? Denk het niet.

Drempels, ja! Hindernissen! Met mijn fiets in verlichte zit, in de auto op weg naar de manege met cap op in verlichte zit, je kent het wel. Ik had samen met mijn toenmalige BFF :') een schrift waarin ik paardenplaatjes plakte. Bij al die plaatjes verzonnen we namen en rassen en karakters. En dan namen in slecht Engels want ik was nog heel jong, dus dan werd het Bonfaaier. En Haflingers konden best ineens KWPN'ers zijn. Dan als we gingen spelen kozen we een paard uit en dan gingen we met zweepje de tuin door: dressuurproefjes en springen doen. Ik denk dat ik dankzij dat iedere dag talloze hindernissen springen mijn enkels heb vergald voor het leven _O-

Met mijn verzorgshetlander Stella ben ik ook een paar keer over een boomstam besprongen in het bosje dat daar was. Achteraf ook best gevaarlijk, zo in je eentje xD Zeker omdat het best een lastige pony was.

Waar ik misschien wat minder trots op ben is de keer dat ik toch nog op de pony ben gaan rijden. Ik gaf twee meisjes les op mijn 2 verzorgshetten (mocht van de eigenaar, begrijp me niet verkeerd). Stella was altijd al een super moeilijke pony - met recht een onhandelbare penny Shet. Ik heb haar toen ingereden en al, en na heel veel 'ruzie' met de pony kon ik ermee lezen en schrijven. Alleen had ze soms buien en de kindjes bleven er maar afvliegen en durfden er niet meer op. Ik was toen denk ik 15 en ben er een kwartiertje op gaan zitten. Daarna luisterde ze weer. Ik woog nog geen 50 kilo en de pony was hoger dan een meter, maar ik ben er niet trots op :').

En de welbekende manegeruzies ja. Begin er maar niet over _O-

Juliettex

Berichten: 783
Geregistreerd: 07-03-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:50

:o ik was ook best erg hoor nouja of het penny is weet ik niet het is van een paar weken terug..
maar ik en een vriend van me reden langs een weide daar stond een pony graatje mager op zand & puntige stenen,
geen hooi geen gras helemaal niks.
wat dachten wij
ETEN HALEN!
nou een hele emmer met biks gegeven en nog muesli. hmm paardje had nog honger
uit de wei gehaald en laten grazen.
we zagen een auto aan komen met de eigenaren.
nou wij blijven staan en vragen waarom ze er zo onverzorgt uitziet!

bleek dat ze dus zwaar hoefbevangen was.. oops
excuses aan geboden en gauw weer naar huis gegaan.. :=

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:57

WAAAAT heb je een paard dat misschien verwaarloosd zou zijn een hele meer biks gegevens? Het arme dier ;(

Juliettex

Berichten: 783
Geregistreerd: 07-03-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:36

eclair98 schreef:
WAAAAT heb je een paard dat misschien verwaarloosd zou zijn een hele meer biks gegevens? Het arme dier ;(


geen hele emmer het zat in een emmer

Anoniem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:44

En daarom bellen we dus sinds kort met 144 in plaats van zelf de dierenarts uit te hangen.

Juliettex

Berichten: 783
Geregistreerd: 07-03-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:48

nou wat een reacties zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:48

Ik snap niet dat je een paard zomaar biks gaat voeren, een emmer. Ook al was je jong, vertel het aan je ouders weet ik veel.

Edit: Ik zie nu dat het een paar weken terug is. Je bent ZESTIEN, kom óp zeg!

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:56

Dat is voor elk dier slecht, zoveel eten ineens, hoefbevangen of niet!

EDIT:
Juliettex schreef:
:o ik was ook best erg hoor nouja of het penny is weet ik niet het is van een paar weken terug..
maar ik en een vriend van me reden langs een weide daar stond een pony graatje mager op zand & puntige stenen,
geen hooi geen gras helemaal niks.
wat dachten wij
ETEN HALEN!
nou een hele emmer met biks gegeven en nog muesli. hmm paardje had nog honger
uit de wei gehaald en laten grazen.
we zagen een auto aan komen met de eigenaren.
nou wij blijven staan en vragen waarom ze er zo onverzorgt uitziet!

bleek dat ze dus zwaar hoefbevangen was.. oops
excuses aan geboden en gauw weer naar huis gegaan.. :=

Juliettex

Berichten: 783
Geregistreerd: 07-03-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:58

wat zou jij doen?
als er een paard graat mager in een afgezet stukje van circa 10 bij 10 meter
zonder eten je heel zielig aan staat te kijken
laten staan?
heb 1 schep biks en halve schep muesli gegeven

Anoniem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:01

Juliette, dit soort reacties kun je verwachten op bokt. Je zet er een verhaal op wat niet slim is geweest om te doen en hierop krijg je reacties. Dat gebeurt wel vaker op een discussieforum.

Juliettex

Berichten: 783
Geregistreerd: 07-03-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:01

Doanique schreef:
Juliette, dit soort reacties kun je verwachten op bokt. Je zet er een verhaal op wat niet slim is geweest om te doen en hierop krijg je reacties. Dat gebeurt wel vaker op een discussieforum.



je gaat andere mensen toch ook niet afkraken op hun verhaal
zo maakt iedereen hun fouten
Laatst bijgewerkt door Juliettex op 15-02-13 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:02

144 bellen? en dan moet je, je maar goed uitdrukken en niet neerzetten dat je een hele emmer hebt gegeven. En toch blijft het te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:02

Ik kraak hier niemand af, ik geef mijn mening.
En volgens mij gedraag ik me hier meer naar mijn mening dan jij, met PB'tjes die nergens op slaan ;)
Fijne avond verder! :evaw:

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:10

Ojee...

- 2 pony's altijd rijden (hoofdstelletjes van vriendin), we gingen zelfs regelmatig uitrijden ... :')

- Pony met sporen + slof + pelham rijden, was stoer (of ik wilde geen lessen volgen...)

- Zonder tuig met een welsh A 1,10 m springen, arme arme arme pony :+

- Met enkel een halster buiten galoperen, met een draver zonder rem...

Manen en staart afknippen doe ik pas sinds vorig jaar, staart tot boven de sprong af en de manen gewoon weg, maar dat is geen misdaad want het mag :o

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:13

Doanique schreef:
Juliette, dit soort reacties kun je verwachten op bokt. Je zet er een verhaal op wat niet slim is geweest om te doen en hierop krijg je reacties. Dat gebeurt wel vaker op een discussieforum.


Dit is de kantine > algemeen > paardenpraat, lees nergens 'Discussie' ...?
Voor discussies zijn niet voor niets aparte tabs :))

Juliettex

Berichten: 783
Geregistreerd: 07-03-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:13

thanx xSlvna !

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:14

Informatief » Algemeen » [RT] Rijtechnisch » [RT-D] Discussies bijvoorbeeld, dát zijn discussie topics, bokt zelf is geen discussieforum, zou niet leuk zijn lijkt mij, alleen maar discussies :)

LibertyLucky

Berichten: 971
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:15

Tja moet zeggen dat ik die aktie ook niet echt slim vond...
vooral de hoeveelheid die je gaf
Hooi had beter geweest dan biks,hij had ook koliek kunnen krijgen.

ik snap je goede bedoeling natuurlijk wel ;)
ik heb zelf tijden lang naar een paard moeten kijken wat geen schuilstal had , stond op een stuk van 4 bij 4 op beton stond ,regenschurft, graatmager ,mok
dag in dag uit ......en alom hem groene weides en grazende paarden(waaronder mijn leasefjord)

Het was een hel elke dag langs hem te lopen met hooi bix etc en hem over te slaan ...

(dat moest anders kon de dierenbescherming niks doen.)

Toen hoorde ik dat hij te koop was en direkt ben ik er heen gegaan ,maar helaas(of beter voor het paard?!) was hij al naar de slacht

Juliettex

Berichten: 783
Geregistreerd: 07-03-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:18

LibertyLucky schreef:
Tja moet zeggen dat ik die aktie ook niet echt slim vond...
vooral de hoeveelheid die je gaf
Hooi had beter geweest dan biks,hij had ook koliek kunnen krijgen.

ik snap je goede bedoeling natuurlijk wel ;)
ik heb zelf tijden lang naar een paard moeten kijken wat geen schuilstal had , stond op een stuk van 4 bij 4 op beton stond ,regenschurft, graatmager ,mok
dag in dag uit ......en alom hem groene weides en grazende paarden(waaronder mijn leasefjord)

Het was een hel elke dag langs hem te lopen met hooi bix etc en hem over te slaan ...

(dat moest anders kon de dierenbescherming niks doen.)



Toen hoorde ik dat hij te koop was en direkt ben ik er heen gegaan ,maar helaas(of beter voor het paard?!) was hij al naar de slacht


dat is wel echt heel naar..

idd niet slimme actie maar goed op dat moment dacht ik alleen maar aan hoe zielig en dun dat paardje was
en op die stenen stond (kon amper lopen) zat glas tussen etc.
later de eigenaren ook op aangesproken dat ze misschien een vrachtwagentje zand er overheen moeten gooien.
en dat was wel een goed plan. ze waren niet blij dat ik haar zo veel eten had gegeven maar dat we haar lekke rhadden gepoetst en geknuffeld vonden ze wel leuk.

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:19

En daarbij, ze weet ondertussen wel dat ze fout zat.. Anders had ze het ook niet in dit topic geplaatst ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:19

xSlvna schreef:
Informatief » Algemeen » [RT] Rijtechnisch » [RT-D] Discussies bijvoorbeeld, dát zijn discussie topics, bokt zelf is geen discussieforum, zou niet leuk zijn lijkt mij, alleen maar discussies :)

Ik ga hier nieteens op in, ik laat je even weten dat ik je dus niet negeer ;)

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:22

Shetlanderhengsten temmen(een onopgevoed mormel manieren bij brengen dat is), een pony eigenhandig "zadelmak" maken met een pad en een halstertouw, kerstbomen slepen aan een westernzadel.. Ik was best wel erg zo nu en dan ja xD

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:00

ik heb niet zo heel veel gedaan (misschien komt dat nog }:) }:) )
- met een vriendin ging ik altijd naar 2 pony's, een bruine en een witte.
de witte was heel dun enzo dus die lieten we maar met rust (toch wel verstandig }:0 ). op een gegeven moment gingen we ze voeren met gras. later is mijn vriendin zelfs het land in gegaan. ik niet ik durfde dat niet. op een dag durfde ik het eindelijk. ben ik in het land. komt de eigenaar er aan }:0
- of ik ging op de manege vragen of ik in de achterbak met een pony mag wandelen. hij kreeg niet zo vaak beweging dus het mocht wel. maar uiteraard niet alleen maar aan de hand stappen, nee ik ging hem echt longeren. niet alleen in stap zelfs in gallop...
ik heb vast nog wel meer gedaan maar daar kom ik niet zo snel op...